knantfarveskift i Netscape 6
Fra : Rasmus Agdestein

Dato : 02-06-02 17:31

Jeg bruger nedenstående kode til at ændre farven på kanten på en
tabel.... Det virke fint i IE, men i NS6 ændre farven kun i
borderTop når musen føres ind over og så sker der ikke mere, er
der nogen der ved hvad der går galt???

Mvh Rasmus

function knap(funk,knap_nr)
{
var knapid = eval('"knap' + knap_nr +'"')
if (document.all)
switch (funk)
{
case 'over':
document.all[knapid].style.borderTop = "1px solid #333333";
document.all[knapid].style.borderLeft = "1px solid #333333";
document.all[knapid].style.borderBottom = "1px solid
#FFFFFF";
document.all[knapid].style.borderRight = "1px solid #FFFFFF";
break;
case 'ud':
document.all[knapid].style.borderTop = "1px solid #FFFFFF";
document.all[knapid].style.borderLeft = "1px solid #FFFFFF";
document.all[knapid].style.borderBottom = "1px solid
#333333";
document.all[knapid].style.borderRight = "1px solid #333333";
break;
}
else
switch (funk)
{
case 'over':
document.getElementById(knapid).style.borderTop = "1px solid
#333333";
document.getElementById(knapid).style.borderLeft = "1px solid
#333333";
document.getElementById(knapid).style.borderBottom = "1px
solid #FFFFFF";
document.getElementById(knapid).style.borderRight = "1px
solid #FFFFFF";
break;
case 'ud':
[...]
solid #333333";
document.getElementById(knapid).style.borderRight = "1px
solid #333333";
break;
}
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-02 18:32

Sun, 2 Jun 2002 16:31:06 +0000 (UTC), skrev Rasmus Agdestein
<rasmus@web-construct.dk>:

> [...]
>tabel.... Det virke fint i IE, men i NS6 ændre farven kun i
>borderTop når musen føres ind over og så sker der ikke mere, er

Ikke et svar på dit spørgsmål, men er det nødvendigt med et så
kompliceret script, du kan bruge

onMouseOver = "this.style.borderColor='#333333';"
onMouseOut = "this.style.borderColor='#FFFFFF';">

Men du kan da prøve at skifte border-bottom-right osv. ud med
kortformen border i dit script, da de tilsyneladende skal være
ens på alle fire sider.

Fra : Rasmus Agdestein

Dato : 02-06-02 18:38

> Ikke et svar på dit spørgsmål, men er det nødvendigt med et så
> kompliceret script, du kan bruge

> onMouseOver = "this.style.borderColor='#333333';"
> onMouseOut = "this.style.borderColor='#FFFFFF';">

Der er rigtig nok, men da jeg skal bruge effekten en del steder, synes jeg
det var lettere at lave en function

mvh Rasmus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-02 19:04

Sun, 2 Jun 2002 17:37:45 +0000 (UTC), skrev Rasmus Agdestein
<rasmus@web-construct.dk>:

>Der er rigtig nok, men da jeg skal bruge effekten en del steder, synes jeg
>det var lettere at lave en function

Så måske et andet hint,
Netscape 6 og Mozilla understøtter hover på alle elementer, så du
kunne måske bruge scriptet til IE og så hover til Netscape.

td   {border: 1px solid #FFFFFF}
td:hover   {border: 1px solid #333333}

evt. sammen med en class.

Fra : Rasmus Agdestein

Dato : 03-06-02 16:51

Har fundet ud af det,

mange tak for hjælpen

mvh

Rasmus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-02 22:35

Mon, 3 Jun 2002 15:51:05 +0000 (UTC), skrev Rasmus Agdestein
<rasmus@web-construct.dk>:

>Har fundet ud af det,

Så bliver jeg da nysgerrig, hvad blev løsningen?