Fra IE til Mozilla
Fra : Frost

Dato : 02-06-02 16:02

Det her virker fint i IE men ikke i Mozilla:
parent.chatcontrol.location.href = "noget.php";

Er der en måde hvorpå man kan få det til at virke i både IE og Mozilla?

/Thomas

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-06-02 16:22

Frost skrev:

> Det her virker fint i IE men ikke i Mozilla:
> parent.chatcontrol.location.href = "noget.php";

Det er så enkelt, at det burde virke. Det betyder, at der sandsynligvis
er en fejl i din kode (f.eks. kunne det være, at chatcontrol ikke er
defineret). Mozilla og Netscape har en glimrende JavaScript-fejlfinder:
Klik på Tools -> Web Development -> JavaScript Console. Hvis du bruger
en ældre version af Mozilla, kan det dog godt være,
JavaScript-konsollen ligger under et andet menupunkt.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 02-06-02 17:23

Hej Thomas

Frost wrote:
> Det her virker fint i IE men ikke i Mozilla:
> parent.chatcontrol.location.href = "noget.php";
> Er der en måde hvorpå man kan få det til at virke i både IE og Mozilla?

Du skal altid angive en *komplet* URL-adresse til location.href, dvs. f.eks:

parent.chatcontrol.location.href = "http://www.server.dk/noget.php";

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

http://www.rockland.dk/ - reconstructing time...
http://bandlist.dk/
http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html - Bedre (D)HTML

Fra : Frost

Dato : 03-06-02 15:52

"Frost" <pppp@DELETE_THISeurope.com> skrev i en meddelelse
> Det her virker fint i IE men ikke i Mozilla:
> parent.chatcontrol.location.href = "noget.php";
>
> Er der en måde hvorpå man kan få det til at virke i både IE og Mozilla?
>
> /Thomas

Tak til Jonas og Stig.
Der er imidlertid opstået et nyt problem.
parent.chatbox.document.all.ppp0.innerHTML = "noget"; //virker i IE.
Jeg har forsøgt mig med bla. andet:
parent.chatbox.document.getElementById(ppp0).innerHTML = "noget";
Er det muligt at få det til at virke i Mozilla og helst uden brug af
innerHTML?

Tak for tippet om consolevinduet. Det er bestemt nyttigt.

/Thomas

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 03-06-02 18:14

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Frost"
<pppp@DELETE_THISeurope.com> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>parent.chatbox.document.getElementById(ppp0).innerHTML = "noget";

Følgende burde virke:
parent.chatbox.document.getElementById('ppp0').innerHTML = "noget";

Det bruger selvf. innerHTML, men det forstår Mozilla også godt.
Alternativt kan du bruge innerText?
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-06-02 19:09

Martin Mouritzen skrev:

> [...]
> parent.chatbox.document.getElementById('ppp0').innerHTML = "noget";
>
> Det bruger selvf. innerHTML, men det forstår Mozilla også godt.

Jeg kan ikke forestille mig, at der skulle være nogen browsere, der
understøtter innerText, men ikke understøtter innerHTML. Mozilla og
Netscape 6/7 understøtter selvfølgelig begge, så kan Frost ikke få det
til at virke, så er det sikkert et eller andet, at han kører koden før
elementet med ID'et ppp0 er indlæst. Igen: Mozillas JavaScript-konsol
er guld værd.

--
Jonas Koch Bentzen