Hvilken en er bedst?
Fra : Peter Hansen

Dato : 02-06-02 15:44

Global win Cak-II 58

Thermaltake Silent Storm A1288

Jeg tænker mest på at købe Thermaltake fordi jeg kan godt lide det med de 3
forskellige hastighedsindstillinger!

Men har læst om at den fra global win skulle være utrolig god og køle
rigtigt godt, samtidigt med at den ikke "larmer" nær så meget som Silent
Storm A1288

Men hvad synes i?? jeg vil bare gerne have en ordentlig køler som ikke
larmer!!

Fra : Casper H.

Dato : 02-06-02 18:56

> Global win Cak-II 58
> Thermaltake Silent Storm A1288

Det kommer jo an på hvilken CPU, der skal køles. Min egen erfaring med
Cak-II 58 er at den ikke er god nok til en XP1800+, som jeg havde liggende
på 64 grader, og med ustabilitet som konsekvens. Tilgengæld er den meget
stille og synes at være god kvalitet. Den kunne være oplagt til eks. en
Duron 1.2, men personligt foretrækker jeg en Titan med en Pabst 19db til en
samlet pris på ca. 220.- (plus man får en ekstra 80mm blæser med i
prisen...) Jeg kender ikke Silent Storm.

CH

PS. jeg forstår iøvrigt ikke Thermaltakes navngivning... Silent Viking? er
vikinger specielt larmende eller stille? Hvorfor ikke Noisy Librarian??

Fra : riwen@ofir.dk

Dato : 03-06-02 12:43

Hvilken Titan snakker du om her ?
Er det http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724717893

/Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Peter Hansen

Dato : 03-06-02 14:48

Jeps ronni det er den jeg snakker om!

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 03-06-02 15:32

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps ronni det er den jeg snakker om!

Jeg er forvirret!!

Peter Hansen du har da ikke snakket om en Titan køler på noget tidspunkt?!?

Du har da kun nævnt Global win Cak-II 58 og Thermaltake Silent Storm A1288.

Det er da Casper H, der nævner en Titan, og det er da tilsyneladende også
ham Ronnie spørger.

Er der noget jeg ikke har forstået eller nogle indlæg min newsreader snyder
mig for?

Og til Casper H: Er det til en XP 1800+ du bruger en Titan med Papst blæser?

Hvis ja, er det så den Ronnie linker til?

Mvh Michael

Fra : Leony

Dato : 03-06-02 10:45

> Men hvad synes i?? jeg vil bare gerne have en ordentlig køler som ikke
> larmer!!

Du kunne også overveje en Silent Viking fra Thermal Take.
Det er en standard 80mm blæser der sidder på, så kan du udskifte den med en
hvilken som helst 80mm blæser og dermed selv bestemme larm/ydelse.
Du kan læse tests her:
http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/1.htm
af Thermal Take og Global Win blæserne.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Casper H.

Dato : 03-06-02 18:11

>Hvilken Titan snakker du om her ?
>Er det http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724717893

Yup! Stort set den billigste køler du kan få, og meget undervurderet.
Blæseren kører ca. 3300 rpm og er ikke uudholdelig, men bestemt heller ikke
stille. Hvis man sætter en 7v-adapter på nedsættes rpm til ca. 60% (ca. 1950
rpm) hvilket svarer til Pabst 19db niveau. Dette kører jeg på et Tiger MPX
med to XP1800+ der ligger på hhv. 52 og 48 grader i et Antec/Chieftec/TT
kabinet med 4 lo-noise (ca. 2000 rpm) kabinetblæsere. Derudover køler den
også min duron 1000@1200 v. 2.0 vcore ved 52 grader, i et lunt kabinet uden
kabinetblæsere og en moddet PSU med en ultra-lo noise blæser.

Men jeg har ikke prøvet at sætte en Pabst 19db på en Titan, men jeg har sat
en 7v-adapter på, som giver ca. samme performance. Før plæderede jeg for at
det ville være smart at købe Titan + Pabst, men jeg ser nu at Studiedata
(not affiliated) har nedsat Titan'en til 75.-, så der kan man få Titan +
7v-adapter + fragt for 150.-, hvilket er ca. 200.- under Silent Viking.

Men, Peter, du har stadig ikke fortalt os hvilken CPU, du påtænker at
køle...snakker vi overhovedet Socket A??

Leony: Der sidder en 21db blæser på SV, hvilket nok må kaldes en lo-noise
blæser, men ja, man kan sætte en anden 80mm på, men kan man ikke det på de
fleste 80mm kølere?

MVH

Casper H.

*** Who's General Failure, and what is he doing reading my harddrive??***

Fra : Leony

Dato : 04-06-02 07:03

"Casper H." <chb@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Leony: Der sidder en 21db blæser på SV, hvilket nok må kaldes en lo-noise
> blæser, men ja, man kan sætte en anden 80mm på, men kan man ikke det på de
> fleste 80mm kølere?

Jo, det kan man jo nok.
Jeg gjorde nu mest opmærksom på det fordi at Peter sagde at han godt kunne
lide 3 trins effekten på Silent Storm. På Silent Viking kunne han jo så selv
få lov til at vælge sin blæser. Vil han clocke i en periode sætter han en
større blæser på osv.
Han kan jo også sætte en Papst 12 DB på, den må da larme mindre end en 21
DB. Hvis han vil have lydløst og den kan trække det.