Dell laptop brænder
Fra : Nuxx

Dato : 02-06-02 13:46

Er der nogen her i NG der har erfaring med installation af en brænder i en
dell inspiron?

Evt. erfaringer med eksterne brændere og laptops vil også være fjong!

Mvh.

Mads

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 02-06-02 14:31

>Dell laptop brænder

Prøv med en skumslukker... hø hø

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 02-06-02 18:01

"Nuxx" <mads@gmx.co.uk> wrote in message
> Er der nogen her i NG der har erfaring med installation af en brænder i en
> dell inspiron?
>

> Evt. erfaringer med eksterne brændere og laptops vil også være fjong!

Øh - man smider en brænder man har købt fra Dell i maskinens mediabay - det
var så den installation! :)

Ellers er der firewire løsningen hvis din Dell har det, eller en rigtig
langsom USB brænder... Man kan selvfølgelig også gøre noget med SCSI igennem
PCMCIA kortet.

/Lars

Fra : Uni Bull

Dato : 03-06-02 18:22

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> wrote in message

> Øh - man smider en brænder man har købt fra Dell i maskinens mediabay -
det
> var så den installation! :)

Man smider ikke nødvendigvis "bare" en brænder i...
En kammerat har spurgt Dell om han kunne købe en brænder til hans
Inspiron2500 - det var ikke muligt!?

--
Uni Bull
København K

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 03-06-02 18:49

"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote in message
> Man smider ikke nødvendigvis "bare" en brænder i...
> En kammerat har spurgt Dell om han kunne købe en brænder til hans
> Inspiron2500 - det var ikke muligt!?

Lyder underligt - Så vidt jeg husker delet Latitude og Inspiron hardware
(selv motherboarded), og alle nye drev vi har fået til Latitude maskiner har
virket fint i gamle maskiner. Men nu kender jeg ikke Inspiron model numrerne
så jeg har ingen idé om hvor gammel sådan en svend er.

/Lars

Fra : Uni Bull

Dato : 03-06-02 23:38

> Lyder underligt

Hørt!?
--
Uni Bull
København K

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 04-06-02 12:14

> Man smider ikke nødvendigvis "bare" en brænder i...
> En kammerat har spurgt Dell om han kunne købe en brænder til hans
> Inspiron2500 - det var ikke muligt!?

Det er fordi 2500'eren ikke har nogen media bay. CDROM drevet er indbygget
og diskettedrevet kan godt nok skiftes ud med et zip drev, men det er så
vidt jeg ved ikke en mediabay det sidder i, da man feks. ikke kan sætte et
ekstra batteri i. Det burde man jo kunne hvis det var en media bay!?

Mvh. Brian

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 02-06-02 20:18

Nuxx skrev:

> Er der nogen her i NG der har erfaring med installation af en brænder i en
> dell inspiron?
>
> Evt. erfaringer med eksterne brændere og laptops vil også være fjong!

Sidder selv med en Dell Inspiron 4000 bærbar, valgte at gøre en ekstern
brænder til den her for to måneder siden, valget faldt på en Plextor 24
speed ekstern, samt et Adaptec PCMCIA --> USB 2.0 kort, nu brænder jeg
fint 700 mb skiver på 4 minutter, og alt køre bare fint.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede