Hvad er forskellen på Flash og Shockwave?
Fra : J. R.

Dato : 02-06-02 12:15

(se subj.)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-06-02 12:39

On Sun, 2 Jun 2002 13:15:19 +0200, "J. R." <jagara@12mail.dk> wrote:

>(se subj.)

En søgning på Google, på: forskellen på Flash og Shockwave
.... giver nogle svar:
http://www.google.com/search?q=forskellen+p%C3%A5+Flash+og+Shockwave

--
- Peter Brodersen

Fra : J. R.

Dato : 02-06-02 16:43

Tak.
Jeg vil lige checke det senere...det kræver nemlig, at jeg skal downloade
både
acrobatreader og filen.
I mellemtiden, er der andre, der har kan fortælle mig den væsentligste
forskel bare på et par linier?

Fra : Ole Kristensen

Dato : 04-06-02 20:33

Shockwave er nu navnet på playeren for Director-filer på nettet. Førhen et
fælles navn for flere Macromedia playere.

Kort nok??

Ole Kristensen

Fra : J. R.

Dato : 04-06-02 22:12

Jo tak. Det bringer mig lidt videre. Shock wave er altså ikke et
selvstændigt program, som Flash.
Men nu må i undskylde min totale ignorans når jeg nu spørger hvad Director
er?

Ole Kristensen <ok@amu-randers.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yB8L8.38210$4f4.1410831@news000.worldonline.dk...

Fra : Ole Kristensen

Dato : 05-06-02 21:34

OK!
Director anvendes primært til fremstilling af spil og
multimediepræsentstioner
Flash anvendes primært til fremstilling af animationer og (dele af)
web-sites.
I Director anvendes ofte Flash-animationer.

Når tingene pakkes til web anvendes shockwave-playeren til at afspille
Director-filer (evt. inklusive Flash animationer) og Flash playeren til at
afspille Flash-filer.

Håber det hjalp.

Fra : J. R.

Dato : 06-06-02 09:16