Tæge/flåt
Fra : Karina og Christian

Dato : 02-06-02 10:03

Hejsa alle

Som I jo alle utvivlsomt er bekendt med, er det flåt-/tægesæson. Vores hund
er naturligvis ikke gået ram forbi. Vi har fjernet dem, der har sat sig fast
på ham - ja, det vil sige på nær én. Den ene flækkede/knækkede, så der
sidder noget af den tilbage oven i Vaks' hoved, og vi kan altså ikke få det
ud.

Vi håber utrolig meget, at I har et råd til, hvad vi kan gøre. Er der mon
noget, der kan få de rester, der sidder tilbage til at skille sig ud, eller?
Vi er blevet ret nervøse, da vi har hørt, at det er ret farligt med de
rester, der sidder tilbage. Samtidig er vi også bange for "med vold og magt"
at "grave" de rester ud, der sidder. Vi vil jo ikke gøre noget, der gør ondt
på Vaks.

Vi håber utrolig meget på, at I kan hjælpe med et godt råd, og gerne hurtigt

På forhånd tusind tak for hjælpen

Bekymrede hilsner
Karina, Christian og Vaks,
der tager det hele med ophøjet ro

--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Holm

Dato : 02-06-02 20:25

Karina og Christian <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf9df36$0$27412$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> der tager det hele med ophøjet ro
>
> --
> NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail

Hej..
Jeg synes i skal prøve at fjerne de sidste rester med en pincet, og så rense
såret godt i clorhexidin ( eller brintoverilte).
Det gør ikke specielt ondt på hunden at i "roder" lidt , jeg har gjort det
samme flere gange på mine egne hunde og ingen af dem lod sig mærke med det ,
selvom den ene er en rigtig pivski´..:0))

Dyrlægen ville gøre det samme...og kvitere med en bette regning!! :0))

Sommerhilsen
Holm

Fra : Karina og Christian

Dato : 02-06-02 21:10

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote in message news:3cfa70d1$0$74240

[klip]
> [...]
> selvom den ene er en rigtig pivski´..:0))
>
> Dyrlægen ville gøre det samme...og kvitere med en bette regning!! :0))

Hejsa Holm

Tusind tak for rådet, og tak fordi du tog dig tid til at svare os

Vi har gjort, som du har foreslået, og han tog det, som du også forudså,
ganske roligt. Vi håber, vi har fået det hele med op - men er altså ikke
sikre.

Han har nu noget af en forhøjning oven i hovedet, som vi forestiller os
stammer fra alt det "roden rundt" med pincetten. Mon ikke den hævelse
fortager sig i løbet af natten, eller bør vi mon være urolige?

Endnu engang mange tak for hjælpen

Karina, Christian og Vaks

Fra : Lisbeth Langskov Han~

Dato : 02-06-02 21:59

Hej Karina, Christian og Vaks!

Jeg har læst jeres indlæg omkring tæger og kan anbefale jer, at give Vaks
Export. Det er et loppemiddel der også hjælper på tæger. Vi har tre
schæferhunde og bor i en granskov. De bliver også trænet ude i skoven, hvor
der er stor risiko for tæger. Efter vi er begyndt og give dem Export, har de
faktisk aldrig en tæge. Jeg tror jeg har fjernet 1 på hver hund i år...!

Med venlig hilsen Lisbeth Langskov

Fra : Egon Jensen

Dato : 03-06-02 20:12

"Lisbeth Langskov Hansen" <lisbethlangskov@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cfa877f$0$47874$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Karina, Christian og Vaks!
>
> Jeg har læst jeres indlæg omkring tæger og kan anbefale jer, at give
> Vaks Export.

Hvor får man dette "Export". Jeg har ledt lidt på nettet uden at finde
noget. Kan det bare købes hos dyrlæge/apotek eller hvad.
Og hvad koster sådan en omgang ?

Da vi også bor lige i nærheden af skov og sø, er vores labrador nærmest
dækket af dem - jeg syntes ikke at "Frontline" virker specielt godt.

--
Venlig hilsen
Egon Jensen

Fra : Anja R.

Dato : 03-06-02 22:01

"Egon Jensen" <egon@jernmand.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor får man dette "Export". Jeg har ledt lidt på nettet uden at finde
> noget. Kan det bare købes hos dyrlæge/apotek eller hvad.
> Og hvad koster sådan en omgang ?

Det hedder "Ex-spot" og kan købes på apoteket. Det er faktisk billigere end
Frontline, jeg mener at det koster omkring 140 Kr.
Der er 6 pipetter i en pakke. Hunde under 15 kg. skal have 1 og hunde over
15 kg. skal have 2.
Èn behandling virker i ca. 1 md. ligesom Frontline.

Held og lykke med "flåt-kampen"

Anja R.

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 04-06-02 09:16

Husk at Ex-Spot IKKE tåles af katte !
Vibeke L

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-06-02 10:37

Og ikke alle hunde, der er behandlet med Expot, tåler bedøvelse.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cfc7780$0$9249$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Pia

Dato : 04-06-02 10:35

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk>

> Og ikke alle hunde, der er behandlet med Expot, tåler bedøvelse.

Nu har jeg ikke prøvet produktet, men - hva? Bliver de allergiske mod nogen
stoffer ved at bruge det? Hvad så med Frontline?

:Pia & M&M

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-06-02 21:07

Jeg ved det med Expot, fordi min søster havde en hund, der var behandlet med
Expot, og som skulle i narkose, den fik hjertestop, men blev genoplivet.
Dyrlægen mente det var p.g.a. Expot og at Tiguvon kunne have samme
bivirkning.

Det er desværre alt hvad jeg ved.

--
Nina El Falaki