Meger enkelt kode som burde virker - men i~
Fra : Morten Lie

Dato : 09-02-01 14:54

Måske er det bare min hjerne der er gået på weekend, men jeg kan
simpelthen ikke få dette til at virke...

Jeg skriver nogle tabeller ud fra en database. Baggrunds farven
skal være en anden hvor rms("id") er lig med visid. Men det
virker bare ikke..

Værdien af rsm("id") og visid er som de skal være.

<%
visid = request.querystring("sangid")

conn osv..

do until rsm.eof
%>

visid then %>bgcolor="#FFFFCC"<% end if %>>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-02-01 15:21

"Morten Lie" <ml@mp3musik.dk> wrote in message
> [...]
>
> do until rsm.eof
> %>

> visid then %>bgcolor="#FFFFCC"<% end if %>>

har du prøvet at trimme dine strenge for mellemrum inden du sammenligner dem
? Ellers kan det nogle gange være et problem, hvis man forsøger at
sammenligne tal med strenge. Prøv at skrive

visid = cint(request("sangid") ' hvis id i databasen er et tal

og se, om det ikke virker.

/Jesper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-02-01 15:22

> [...]
> virker bare ikke..
>
> Værdien af rsm("id") og visid er som de skal være.

Nope, det er her at filmen muligvis knækker
Lav det hele om til en string (CStr) - eller Long (CLng) alt efter hvad du
har brug for/bruger som visid

Husk at i VBScript så er *alt* erklæret som en variant lige efter en
dimensionering

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Morten Lie

Dato : 10-02-01 21:51

Har fundet ud af det.. Skulle såmænd bare lave en Server.HTMLEncode på
rsm("id") !