Brændere
Fra : Finn I

Dato : 01-06-02 20:35

Jeg har kigget lidt rundt på nettet men jeg syntes ikke rigtigt jeg har
fundet noget jeg kan bruge.

Det jeg mangler et oplysninger om hvilken brænder man skal købe hvis det
skal være lidt all-round mht. brænding med forskellige programmer, overburn
samt omgå "kopisikre" cd'er (programmer som musik).

Har i et godt link eller erfaring med det?

--
Best Regards
Finn

Remove "2" in mail for reply

Fra : Mogens

Dato : 01-06-02 23:39

On Sat, 1 Jun 2002 21:35:19 +0200, "Finn I" <f12@minemail.dk> wrote:

> [...]
>samt omgå "kopisikre" cd'er (programmer som musik).
>
>Har i et godt link eller erfaring med det?

Hej

Jeg har ikke noget link, men jeg kan anbefale Liteon
brændere. Det er en af de bedste all-round brændere
du finder og samtidigt er de billige.
De klarer alt, også overburn, CD-text og understøtter
Clone-CD

mvh Mogens

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 02-06-02 18:51

Ja jeg må også tilslutte mig hvad Mogens skriver.. LiteOn er en GLIMRENDE
brænder, der tilmed ikke koster det samme som de noget dyrere Plextor etc.
Har selv en LiteOn 24/10/40 og den kører altså som en perle

/Daniel

Fra : Finn I

Dato : 02-06-02 19:16

Tak for svar begge 2

Fra : Leony

Dato : 03-06-02 11:02

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
overburn
> samt omgå "kopisikre" cd'er (programmer som musik).

Det dyre valg:
Plextor eller Yamaha.
Det billige valg:
Lite-On.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter E Hansen

Dato : 03-06-02 17:42

> [...]
overburn
> samt omgå "kopisikre" cd'er (programmer som musik).

Vælger du en LiteOn, hvilket er et fortræffeligt valg, skal du være klar
over at den ikke duer til at lave kopier at key2audio sikret musikcd'er (
f.eks den nye med Celine Dion ) Om den virker til cactus datashield 100 og
200, ved jeg ikke. Den klarer til gengæld de allerfleste datacd'er, også
bedre end Plextor, som dog kan klare musikcd'er.

Mvh Peter

Fra : Mogens

Dato : 03-06-02 19:50

On Mon, 3 Jun 2002 18:41:37 +0200, "Peter E Hansen"
<mjogpeh@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>200, ved jeg ikke. Den klarer til gengæld de allerfleste datacd'er, også
>bedre end Plextor, som dog kan klare musikcd'er.

Det er nu ikke helt korrekt. Celine Dion skiven er
nem nok at kopiere. Den skal bare lige fixes med
en tuchpen først.

http://europe.cnn.com/2002/TECH/industry/05/21/bc.media.cd.piracy.reut.reut/

mvh Mogens

Fra : Finn I

Dato : 03-06-02 19:56

???????????????
Hvorfor kan jeg ikke se Peter E Hansen's indlæg men kun Mogens' svar
hertil???

Finn

Fra : Mogens

Dato : 03-06-02 20:50

On Mon, 3 Jun 2002 20:56:07 +0200, "Finn I" <f12@minemail.dk> wrote:

>???????????????
>Hvorfor kan jeg ikke se Peter E Hansen's indlæg men kun Mogens' svar
>hertil???

Hej

Tjae, din server har vel misset den post. Det sker.

mvh Mogens

Fra : Peter E Hansen

Dato : 03-06-02 20:49

> Det er nu ikke helt korrekt. Celine Dion skiven er
> nem nok at kopiere. Den skal bare lige fixes med
> en tuchpen først.

http://europe.cnn.com/2002/TECH/industry/05/21/bc.media.cd.piracy.reut.reut/

Jeg kender godt det trick siden henviser til og som har været omtalt i mange
aviser, men det er ikke lige sådan at gøre, jeg har prøvet mange gange. Det
kræver at, du kan se hvor kopisikringen starter, og ja, jeg ved godt at den
ligger yderst. Du kan ikke se den på den nyeste key2audio (Celine Dion), de
billeder, der vises er ikke med den key2audio, men nok nærmere med cactus
datashield, hvor det ses tydeligt. Iøvrigt er der mange ældre cddrev/
brændere der kan læse den og jeg er den lykkelige ejer at et sådan :)

Mvh Peter