Danske tegn i Emacs
Fra : Søren Hansen

Dato : 01-06-02 16:12

Jeg arbejder i Emacs på såvel en Windows som Unix-maskine.
Der er ingen problemer med at skrive og gemme danske tegn når jeg kun
arbejder i et styresystem ad gangen. Skriver jeg derimod i Emacs til Windows
og derefter indlæser dette dokument i Emacs til Unix kommer der et "\201"
foran alle danske tegn.

Kan jeg ikke ændre min Emacs til Windows sådan at disse ekstra tegn ikke
kommer når jeg flytter dokumentet til Unix?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-06-02 21:24

"Søren Hansen" <jes-s@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> og derefter indlæser dette dokument i Emacs til Unix kommer der et "\201"

Kører du nyeste version af Emacs under Unix? Det er set under nogen
ældre versioner af Emacs 20.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-06-02 21:38

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Kører du nyeste version af Emacs under Unix? Det er set under nogen
> ældre versioner af Emacs 20.

Flg kan måske afhjælpe det:

;; Make the \201 etc. go away
(setup-latin1-environment)
(set-language-environment "Latin-1")
(setq standard-display-environment 1)

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Søren Hansen

Dato : 02-06-02 10:44

"Thomas Rasmussen" wrote:
> Flg kan måske afhjælpe det:
>
> ;; Make the \201 etc. go away
> (setup-latin1-environment)
> (set-language-environment "Latin-1")
> (setq standard-display-environment 1)

Ud over at der kom følgende fejl:

"An error has occurred while loading `c:/.emacs':

Symbol's function definition is void: setup-latin1-environment"

så virker det ikke.

Fra : Søren Hansen

Dato : 02-06-02 10:46

Fra : frank damgaard

Dato : 02-06-02 11:27

Søren Hansen <jes-s@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Ud over at der kom følgende fejl:

> "An error has occurred while loading `c:/.emacs':
> Symbol's function definition is void: setup-latin1-environment"
> så virker det ikke.

denne linie har jeg ikke, men det virker hos mig med nedenstående:

(set-language-environment "Latin-1")
(standard-display-european 1)
(require 'latin-1)

Jeg har så også gnuserv/gnuclientw kørende under windows
hvilket kan være praktisk :)

--
no signature :)

Fra : Søren Hansen

Dato : 02-06-02 10:43

"Thorbjoern Ravn Andersen" wrote:
> Kører du nyeste version af Emacs under Unix? Det er set under nogen
> ældre versioner af Emacs 20.

Unix: GNU Emacs 20.7.2
Windows: GNU Emacs 21.2.1

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-06-02 23:26

> Unix: GNU Emacs 20.7.2
> Windows: GNU Emacs 21.2.1

Opgrader til Emacs 21 på din UNixmaskine.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-06-02 13:22

"Søren Hansen" <jes-s@mail1.stofanet.dk> writes:

> Symbol's function definition is void: setup-latin1-environment"

Min Emacs 21.2 har altså heller ikke den funktion. Er du sikker på at
den burde findes i din Emacs? Den findes i min Emacs 20.7, men altså
ikke i 21.2.

--
Jacob - www.bunk.cc
Tomorrow, you can be anywhere.

Fra : Jesper Harder

Dato : 02-06-02 19:58

frank damgaard <frank_tmp3@post.cybercity.dk> writes:

> denne linie har jeg ikke,

`setup-latin1-environment' er forældet, NEWS-filen siger

,----

`----

> (standard-display-european 1)

Den er også forældet: