Bestalling
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 01-06-02 08:14

Fra den anden side dammen er jeg blevet bedt om at tyde hvad Andreas
Holst - 12 år bestiller.
Ligeledes Christen Olsen, 46 år - hvad laver han?
På forhånd tak for interessen.
Se venligst i Binaer under mailen "Bestalling"
Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 01-06-02 09:40

"Flemming Svendsen" <flemclar@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ligeledes Christen Olsen, 46 år - hvad laver han?

Medalieur?
VH Poul

Fra : Arne Eckmann

Dato : 01-06-02 15:46

On Sat, 1 Jun 2002 09:13:45 +0200, "Flemming Svendsen"
<flemclar@mail.dk> wrote:

>Fra den anden side dammen er jeg blevet bedt om at tyde hvad Andreas
>Holst - 12 år bestiller.
>Ligeledes Christen Olsen, 46 år - hvad laver han?

Kan der mon være tale om, at de unge mennesker har en Bude?plads,
eller med andre ord var bydrenge ?

med venlig hilsen
Arne

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 01-06-02 15:52

<flemclar@mail.dk> wrote:

>Fra den anden side dammen er jeg blevet bedt om at tyde hvad Andreas
>Holst - 12 år bestiller.

Med den alder er han selvfølgelig skoleelev

Det hed dengang Discipel. Jeg tror iøvrigt, det gælder for alle tre
børn. Der er jo en stor parantes før ugift.

Spørgsmålet er så bare, hvordan det staves. Måske Ditcipler.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Arne Eckmann

Dato : 01-06-02 18:52

On Sat, 01 Jun 2002 16:51:51 +0200, Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
wrote:

>Med den alder er han selvfølgelig skoleelev

Det ville jeg nu ikke være så sikker på!

>Det hed dengang Discipel. Jeg tror iøvrigt, det gælder for alle tre
>børn. Der er jo en stor parantes før ugift.

Og hvis der står Discipler, kan det vel også være i betydningen
"Lærlinge", hvilket jo - afhængig af tidsperioden - passer meget godt
med 16, 12 og 10 år samt forskellige efternavne.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 01-06-02 19:13

Det er godt nok en der giver mavepine!
Jeg skikker nu bud efter noget mere kontekst så man kan vænne sig til denne
penneførers mærkværdigheder, ligesom jeg anmoder om tid og sted for FTén.
Foreløbig tak for ihærdig deltagning.
Håber I vi se på det igen hvis damen i USA ellers er interesseret.
Hilsen og fortsat god weekend.
Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Annelise Christensen

Dato : 01-06-02 19:32

Hej Flemming.

Din 46-årige, kan han have noget med "Hotel" at gøre??
Arne's forslag med Budeplads er et rimelig godt gæt men jeg mener bestemt at
det første bogstav er et "D"

Håber du finder ud af det
med venlig hilsen
annelise

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 01-06-02 19:53

"Annelise Christensen" <annelise@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Flemming.
>
> Din 46-årige, kan han have noget med "Hotel" at gøre??

Jeg mener fortsat, at det begynder med stort M, men her må Flemming træde
til, og
evt. sammenligne med andre steder i kilden....vi andre har jo ikke så meget
at sammenligne med..
I øvrigt ville det være rart at få at vide, hvor denne FT stammer fra.
Hvis det er et lille landsogn, er min Medailleur jo ikke så sandsynlig, som
hvis det havde været et bysogn. (Jeg har nemlig mødt nogle stykker af dem,
men kun i byerne).

<men jeg mener bestemt at det første bogstav er et "D"

Det er jeg enig i.
Ikke alle listeførere var ferme til stavning - han kan måske have skrevet
"Discipler", og
sluttet af men en "smart" vækstreg ?
Igen må jeg appellere til Flemming og spørge, om der ikke findes flere
Disciple i tællingen?

Venligst
Poul

Fra : Arne Nielsen

Dato : 01-06-02 20:04

Christen Olsen er skolelærer, børnene er discipler.

Venlig hilsen
Arne

Fra : Annelise Christensen

Dato : 01-06-02 20:31

"Arne Nielsen" <arnen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Christen Olsen er skolelærer, børnene er discipler.

Hej Arne, når nu du skriver det, så selvfølgelig "skolelærer". Når jeg nu
ved det er det da ganske tydeligt-:))

Men med de små stykker i binaer mangler man sommetider et
sammenligsgrundlag.

hilsen
annelise

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-06-02 08:56

"Arne Nielsen" <arnen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Christen Olsen er skolelærer,
> Venlig hilsen
> Arne

Selvfølgelig Arne!
Når løsningen er mest nærliggende, kan den alligevel være langt væk..

Venligst
Poul

Fra : Arne Nielsen

Dato : 01-06-02 20:01

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 02-06-02 08:25

Kære venner.
Jeg takker alle for hjælpen og er ganske imponeret over deltagelsen.
Jeg vil hilse ower there og sige, at hun næste gang må komme med nogle flere
oplysninger om tid, sted samt noget mere tekst.
Venlig hilsen Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 02-06-02 08:55

On Sun, 2 Jun 2002 09:25:07 +0200, "Flemming Svendsen"
<flemclar@mail.dk> wrote:

> [...]
>oplysninger om tid, sted samt noget mere tekst.
>Venlig hilsen Flemming Svendsen, Korsør.

Jeg synes nu ikke, der er grund til at gøre mere ud af det. Arne
Nielsen har uden nogen som helst tvivl ret i sin tydning:

Fra : Arne Eckmann

Dato : 02-06-02 09:21

"Lars Jørgen Helbo" <lars@helbo.org> skrev:

> Jeg synes nu ikke, der er grund til at gøre mere ud af det. Arne
> Nielsen har uden nogen som helst tvivl ret i sin tydning:

Nej, ingen tvivl om det!

mvh
Arne