Emacs i RH7.3
Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-06-02 06:29

Hej,

Jeg er vældig begejstret for alt i RH7.3, lige med undtagelse af
standardopsætningen i emacs. Er der nogen her, der har en standard
..emacs-fil fra RH7.2, som de kan poste? Helt konkret er mine problemer:

1) Skrifttyperne er for små.

2) Når linjer brydes, sætter der små pile i margenen. Det ser
forfærdeligt ud, hvis der er brudt mange linjer.

-> Michael Knudsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-06-02 12:22

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> Jeg er vldig begejstret for alt i RH7.3, lige med undtagelse af
> standardopstningen i emacs. Er der nogen her, der har en standard
> .emacs-fil fra RH7.2, som de kan poste? Helt konkret er mine problemer:
>
> 1) Skrifttyperne er for sm.

Jeg har:

Emacs.font:-Misc-Fixed-Medium-R-Normal--15-140-75-75-C-90-ISO8859-1

i ~/.Xresources

Måske noget i samme stil kan hjælpe dig.

> 2) Nr linjer brydes, stter der sm pile i margenen. Det ser
> forfrdeligt ud, hvis der er brudt mange linjer.

Så lad være at skrive så lange linjer
Måske du hellere skulle se på auto-fill-mode?
Du kan sætte hvornår den wrapper linjer i din .emacs med:

(setq default-fill-column 90)

Det bruger jeg fx når jeg skriver LaTeX.

Alternativt kan du se på funktionerne no-wrap-all-lines og
wrap-all-lines.

--
Jacob - www.bunk.cc
Lead me not into temptation... I can find it myself.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-06-02 14:21

On Sat, 01 Jun 2002 13:22:16 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jeg har:
>
> Emacs.font:-Misc-Fixed-Medium-R-Normal--15-140-75-75-C-90-ISO8859-1
>
> i ~/.Xresources

Takker! Det var lige, hvad der skulle til (i .Xdefault, ikke .Xresources
for mit vedkommende).

-> Michael Knudsen