Hver 30 sek
Fra : Anders Lund

Dato : 01-06-02 00:01

Følgende kode vil jeg gerne have kørt hver 30. sek (eller hver min) på min
redhat server.
Hvad gør jeg? ( helt fra bunden).

clock > /var/www/html/profgeeks/temp.html
sensors >> /var/www/html/profgeeks/temp.html

mvh
Anders Lund

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-06-02 05:51

Anders Lund skrev:

> Følgende kode vil jeg gerne have kørt hver 30. sek (eller
> hver min) på min redhat server.
> Hvad gør jeg? ( helt fra bunden).
>
> clock > /var/www/html/profgeeks/temp.html
> sensors >> /var/www/html/profgeeks/temp.html

Hvis man vil have kørt kommandoerne hver gang der er gået et vist
antal sekunder, er det nok mest praktisk at bruge et shell-script
som kører i løkke. Fx

#!/bin/sh
while :
do
clock > /var/www/html/profgeeks/temp.html
sensors >> /var/www/html/profgeeks/temp.html
sleep 30
done
# eof

Husk at lave en "chmod 0755 scriptnavn" inden det køres.

Se bash(1), chmod(1), "help :".

Hvis der derimod skal ventes et helt antal minutter, kan man med
fordel lade crond starte et shell-script (som osse skal chmod'es):

#!/bin/sh
exec > /var/www/html/profgeeks/temp.html
clock
sensors
# eof

Og i en passende brugers crontab indføjes så følgende linje:

* * * * * /sti/til/scriptnavn

Se crontab(1), crontab(5).

// Klaus