Øv Telia Adsl kommer heller ikke til Aalbo~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-06-02 00:03

Øv osse, Telia har åbenbart fundet ud af at det må være fint at der
allerede er Stofanet i Aalborg der kommer i følge dem selv ikke Telia
ADSL til byen i næste omgang....

Hvis man nu er træt af Stofanet mange afbrud og gerne vil benytte sig
af et ADSL tilbud alá Telias (afregning delvist efter forbrug)- kan jeg
så virkelig ikke gøre andet end at vente på at Telia ADSL kommer til
byen... jeg kunne forestille mig at der sikkert går lang tid, for det
lyder da som dødsstødet til Telia Stofa i selvsamme by?

Er der virkelig ingen andre udbydere der tilbyder forbrugsafregning på
ADSL endnu?

Flemming

Fra : Erik Dan

Dato : 01-06-02 02:18

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in message
> [...]
> ADSL til byen i næste omgang....
>
> Er der virkelig ingen andre udbydere der tilbyder forbrugsafregning på
TDC gør med deres Bredbånd/ADSL.
< http://www.teledanmark.dk/menu/sm2539.htm>

/ Erik Dan

Fra : TBC

Dato : 01-06-02 03:25

"Erik Dan" <xxx@offentligt.dk> skrev i en meddelelse

> TDC gør med deres Bredbånd/ADSL.
> < http://www.teledanmark.dk/menu/sm2539.htm>

Mnjaa, men det er svjv kun på 256/128 forbindelsen :-/ , og ikke med en
2048/512

....Dertil kommer at mit forbrug (knapt 5GB) ville koste 1500 kr med en sådan
TDC konfiguration, fremfor 350 kr hos Telia.

Så det er vist kun til et kundesegment af "ultra light" surfere

TBC

Fra : Klitgaard

Dato : 01-06-02 09:11

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Mnjaa, men det er svjv kun på 256/128 forbindelsen :-/ , og ikke med en
> 2048/512

Hvad skal du bruge en 2 Mbit forbindelse til når du kun henter 5 giga?

--
....Klitgaard

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-06-02 10:16

"Klitgaard" <mrsmooth@privat.dk> writes:

>Hvad skal du bruge en 2 Mbit forbindelse til når du kun henter 5 giga?

Teoretisk set vil pingtiderne blive lavere af den højere
båndbredde. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men jeg kan
forestille mig, at NAT og deslige i praksis vil negligere
den fordel til det rene ingenting.

Mvh.
   Klaus.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-06-02 10:21

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote:

> Teoretisk set vil pingtiderne blive lavere af den højere
> båndbredde. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men jeg kan
> forestille mig, at NAT og deslige i praksis vil negligere
> den fordel til det rene ingenting.

Når du siger NAT, mener du hos kunden eller hur?

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"YES! Now we're getting somewhere!" - Butt-Head

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-06-02 10:27

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> writes:

>Når du siger NAT, mener du hos kunden eller hur?

Jep. Det er jo ikke verdens hurtigste routeprocessorer, der
sidder i de små CPE'er.

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 01-06-02 23:36

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Jep. Det er jo ikke verdens hurtigste routeprocessorer, der
> sidder i de små CPE'er.

Bestemt, jeg kan klart mærke forskel på min nuværende konfig ifht alle de
tidligere.
I counterstrike vandt jeg omkring 10-12 ms ved at gå fra 256/256 til
512/512, og jeg vandt >20 ms ved at gå fra Cisco 677 til ADSL usb-modem.

Det er vel formentligt nok derfor at en ADSL forbindelse med Modem og høj
båndbredde giver den bedste ping.

TBC

Fra : TBC

Dato : 01-06-02 12:54

"Klitgaard" <mrsmooth@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal du bruge en 2 Mbit forbindelse til når du kun henter 5 giga?

Bedre pingtider når jeg spiller (har bedre pingtider med min 512/512
forbindelse end jeg havde med min 256/256 - samme hardware), og så
naturligvis kortere ventetid NÅR jeg så lige frem finder noget der er værd
at downloade, eller uploader noget.

Faktisk afslører mit DU-Meter at det nok også snarere er de 512 fremfor de
128 i upload jeg har mere brug for

Forklaringen er at jeg optager Enterprise afsnit (ny Star Trek serie) fra
TV, og lader familie og venner med samme interesse hente de komprimerede
udgaver af samme) , ...så mit forbrugsmønster bliver noget atypisk.
______

DU-meter Totals:
Data transferred since 04-05-2002
Downloaded 824,37 MB
Uploaded 3.668,65 MB
Both directions: 4.493,09 MB

TBC

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-02 13:43

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> DU-meter Totals:
> Data transferred since 04-05-2002
> Downloaded 824,37 MB
> Uploaded 3.668,65 MB
> Both directions: 4.493,09 MB

Okay, anderledes forbrugs mønster

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-06-02 23:39

On Sat, 1 Jun 2002 13:53:52 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Forklaringen er at jeg optager Enterprise afsnit (ny Star Trek serie) fra
>TV, og lader familie og venner med samme interesse hente de komprimerede
>udgaver af samme) , ...så mit forbrugsmønster bliver noget atypisk.

Hvem sender den serie?
Er det med Danske tekster?

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : TBC

Dato : 02-06-02 00:15

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem sender den serie?

I hvertfald Sky One (www.sky.com) ...Søndag og Mandag.
De sender minimum 2 timers Star Trek hver eneste dag, på nær i weekenden,
....der sender de 7

> Er det med Danske tekster?

Nej, men heldigvis på original sproget.

TBC

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-06-02 13:49

> I hvertfald Sky One (www.sky.com) ...Søndag og Mandag.

Hvordan har du skaffet et Sky Digital abonnement?
Kontakter i England eller Irland?

--
Mvh. Jesper

Fra : TBC

Dato : 02-06-02 23:51

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan har du skaffet et Sky Digital abonnement?
> Kontakter i England eller Irland?

Via en stråmand i England. Nyhedsgrupper er jo en god ting ikke, så jeg
tilbød 100 £ første år og 50 £ de efterfølgende år i en sådan, til den der
ville tegne abbonementet for mig. - Der kom en masse ublu tilbud, og så min
seriøse stråmand. (til min private mail). Det er nu 3 år jeg har det.

Nemmere er det naturligvis hvis man har venner eller familie derovre. -
Særligt nu hvor der er rabat på "a second subscription", som sådanne sikkert
gerne selv vil drage nytte af. Blot skal man betale fuld pris for Digiboxen
(i en forretning) fordi man jo naturligvis ikke vil binde sig til den
"gratis" som det betinger at man forbinder den til til en bestemt af deres
teleoperatører derovre.

- Damn vi er kommet langt fra Telia nu. ---Er der nogle der har nogle
pingtider (CounterStrike) på telia's nye bredbånds forbindelse ?

TBC

Fra : Allan Joergensen

Dato : 03-06-02 09:23

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> - Damn vi er kommet langt fra Telia nu. ---Er der nogle der har nogle
> pingtider (CounterStrike) på telia's nye bredbånds forbindelse ?

Jeg kan ikke give dig pingtider i CS, men almindelig pingtider kan du
få. Noget specielt du vil have pinget?

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Wow! Is this cool or what?" -- Crow T. Robot

Fra : TBC

Dato : 03-06-02 10:48

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke give dig pingtider i CS, men almindelig pingtider kan du
> få. Noget specielt du vil have pinget?

mjaa en meget CS orientreret tracert til 212.54.64.178 ; 212.112.129.12
og www.boomtown.net f.eks.

TBC

Fra : Allan Joergensen

Dato : 03-06-02 11:46

Resultaterne kan ses på http://www.nowhere.dk/vr/

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Pizza Pizza, my ass!" -- Tom Servo

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-06-02 10:13

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.blob.dk> writes:

>Er der virkelig ingen andre udbydere der tilbyder forbrugsafregning på
>ADSL endnu?

TDC tilbyder det på den lille Bredbånd, men det er vist også
det.

Under alle omstændigheder kan jeg ikke forestille mig, at
trafikafregning kan blive billigere end de nuværende flatrate,
hvis forretningsmodellen skal give mening i sig selv. Næsten
uanset forbruget i realistiske scenarier.

Mvh.
   Klaus.