Silent Viking + Abit KT7
Fra : Amazing Pudding

Dato : 31-05-02 23:41

En af mine venner blev træt af støjen fra sin gamle cpukøler, så han købte
sig en Silent Viking. Problemet er nu at bundkortet ikke vil acceptere den
nye køler (formodentlig p.g.a. dens lave omdrejninger). Hvis man sætter den
gamle køler til et ledigt stik på bundkortet (så begge kølere kører
samtidig), så starter computeren fint op, men det ødelægger jo ligesom ideen
med et støjsvagt system
Så vidt jeg kan se er det ikke muligt at ændre eller disable fan-monitoring
i bios. Gode dyr er derfor rådne! Nogen der haft lignende problemer og har
en mulig løsning? Jeg mener at bundkortet er et Abit KT7 (et lidt ældre
bundkort).

På forhånd tak.

A.P.

Fra : Neo.dk

Dato : 01-06-02 07:20

"Amazing Pudding" <the_amazing_pudding@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en mulig løsning? Jeg mener at bundkortet er et Abit KT7 (et lidt ældre

Hej .. på både KT7A-R og KT7-R kan det sagtens slås fra, og det kan det
garanteret også på KT7 ..... du skal ind i den menu i bios der viser cpu
temp og spændinger.

Kan dog ikke lige huske hvad menupunktet hedder ... men noget med "hardware
monitoring" eller "system health" eller lign..... nederste linie

mvh neo

Fra : Neo.dk

Dato : 01-06-02 08:34

Nå... nu har jeg kigget i manualen (side 3-45) .. punktet hedder "PC Health
Status"

På billedet i manualen er muligheden for at slå funktionen til og fra ikke
vist .... men den er der

Mvh Neo

Fra : Amazing Pudding

Dato : 01-06-02 09:11

> På billedet i manualen er muligheden for at slå funktionen til og fra ikke
> vist .... men den er der

Jamen jeg fandt skam også PC Health i bios, men jeg kunne ikke få lov til at
ændre noget. Menupunkterne (fanspeed og temp) var ligesom nedtonede. Meget
mystisk. Nå men, jeg må jo besøge min ven og forsøge igen.

Takker for svaret.

A.P.

Fra : Peter Rinder

Dato : 01-06-02 09:20

Jeg har selv haft samme problem dog med et KT7A-bundkort.
Du bliver nødt til at opdatere bios, da kun senere versioner understøtter
muligheden for at slå CPU protection fra.

Se evt. her:
http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

Problemet blev allerede løst ved bios-version WZ fra 13/2-2001.

/Peter

Fra : Amazing Pudding

Dato : 01-06-02 09:56

> Problemet blev allerede løst ved bios-version WZ fra 13/2-2001.

Aha, så må en biosopdatering være løsningen! Takker!

A.P.