ASP : Upload/resize giver problemer
Fra : Anders Petersen

Dato : 31-05-02 23:06

Vha ASP.Upload og ASP.Image forsøger jeg at uploade et billede fra
brugerens browser til serveren, gemme billedet og automatisk generere en
thumbnail, der gemmes, til oversigtsvisning.

Jeg har haft forskellige forsøg, nogen bedre end andre - og har primært to
problemer:

File.Copy er disablet på serveren, men ved brug af File.CopyVirtual får jeg
en fejl om at jeg ikke kan gøre netop det, da filen er i brug (se kode
nedenfor).

Og så har image-resizeren problemer med at generere billedet. Det gemte
billede bliver godt nok, men thumbnailen (der ellers bliver den rigtige
størrelse) bliver bare helt hvidt...

Nogen, der har erfaring med det - eller bare til noget af det?

Al hjælp vil blive modtaget med tak!

strImageUploadTo = "images/"
strImageCopyTo = "images/"

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Upload.OverwriteFiles = true
Upload.SetMaxSize 200000
upload.SaveVirtual strImageUploadTo

navn = upload.form("navn")
email = upload.form("email")

For Each file In Upload.files
ext = lcase(right(file.ExtractFileName,3))
If ext = "jpg" Then

File.CopyVirtual "images/" & File.ExtractFileName
Set objImg2 = Server.CreateObject("AspImage.Image")
objImg2.LoadImage File.ExtractFileName
objImg2.Resize 100,75
objImg2.ImageFormat = 1
objImg2.FileName = server.mappath("images") & "thm_" &
File.ExtractFileName
if objImg2.SaveImage then
set conn = server.createobject("adodb.connection")
conn.open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
server.mappath("mindb.mdb")
sql = "insert into posts (dato, image, navn, email) values
(" & date & ",'"&File.ExtractFileName&"','"&navn&"','"&email&"')"
conn.execute(sql)
conn.close
response.write "Dit piece er modtaget!"
end if
Set objImg2 = Nothing

På forhånd tak

/A

Fra : Lasse Sørensen

Dato : 01-06-02 10:56

Det problem havde jeg også. Men bruge denne Resizer:

Image.ResizeR "150", "150"

ResizeR er lidt langsomere fordi den beholder kvaliteten af billedet.
Alligevel kan nogen billeder godt blive hvide fordi ASP Image ikke er så god
til sort hvid billeder med tynde streger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne