Program Til Test Af Grafikkort
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 31-05-02 22:28

NG,

Findes der et program der kan teste stabiliteten af mit grafikkort? F.eks.
om den køler ordenligt og om chippen har taget skade på en eller anden måde.

Hvis ja, hvor? .

På forhånd tak,

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Kristian Espensen

Dato : 01-06-02 01:16

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> wrote in message
> Findes der et program der kan teste stabiliteten af mit grafikkort? F.eks.
> om den køler ordenligt og om chippen har taget skade på en eller anden
måde.

Kan du ikke køre en batchrun i 3Dmark2001proSE i 6-12 timer. Kan det klare
det kan det nok stabilt.

> Hvis ja, hvor? .

www.madonion.com

Med venlig hilsen Kristian

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 01-06-02 06:52

Kristian,

> Kan du ikke køre en batchrun i 3Dmark2001proSE i 6-12 timer. Kan det klare
> det kan det nok stabilt.

Computeren går faktisk kold 1/3 af tiden, når jeg benytter mig af 3DMark,
men hvordan kan jeg være sikker på, at det er mit grafikkort og ikke en
anden component i min PC der fejler?

Fra : Kristian Espensen

Dato : 01-06-02 21:58

> Computeren går faktisk kold 1/3 af tiden, når jeg benytter mig af 3DMark,
> men hvordan kan jeg være sikker på, at det er mit grafikkort og ikke en
> anden component i min PC der fejler?

Kører computeren ellers stabilt (tekstbehandling og andre applicationer)?
Hvis ja kunne det tyde på grafikkortet. Hvis du kan spille 3D spil uden
computeren går ned, hvilket jeg ikke går udfra, kan du se bort fra
3Dmark-problemerne.
En måde at se om det er grafikkortet som volder probs kan du pille det ud af
computeren og se om den så kører stabilt.

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 02-06-02 08:51

Kristian Espensen,

> [...]
> Hvis ja kunne det tyde på grafikkortet. Hvis du kan spille 3D spil uden
> computeren går ned, hvilket jeg ikke går udfra, kan du se bort fra

Computeren kører meget stabilt ved almindelig applicationer. Den er ikke
gået ned endnu, når den arbejder med 2D, men alt 3D kan den ikke klarer ret
længe. Efter få min. fryser den helt . Det er værst med UT, men også med
GTA3 går computeren ned på ganske få min.

Kunne godt tænke mig noget software der kunne teste om chippen har taget
skade.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 02-06-02 17:13

> [...]
med
> GTA3 går computeren ned på ganske få min.

Så er det et eller andet med grafikkortet, eller måske problemet opstår mht.
AGP-porten. Før du foretager dig noget skal du huske at prøve følgende i
nævnte rækkefølge og se om det virker efter hvert punkt:
1: Instalér de nyeste drivere til dit grafikkort.

2: Instalér de nyeste drivere til dit chipsæt.

3: Instalér de nyeste drivere til dit bundkort.

> Kunne godt tænke mig noget software der kunne teste om chippen har taget
> skade.

Jeg kender ikke til et sådant specifikt program, men hvis chippen har taget
skade tror jeg slet ikke at grafikkortet vil virke; du ville se en ganske
sort skærm både i 2D og 3D

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 02-06-02 17:59

Kristian Espensen,

> Så er det et eller andet med grafikkortet, eller måske problemet opstår
mht.
> AGP-porten.

Jeg har bare ikke ændret på noget. Den har kørt på samme måde i mange mdr.
nu. Derfor tror jeg ikke, at der er problemer med drivers.

Jeg tror ikke den køler ordenligt og har prøvet mange ting nu. Tror jeg
bliver nød til at sende den ind.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 02-06-02 19:02

> Jeg tror ikke den køler ordenligt og har prøvet mange ting nu. Tror jeg
> bliver nød til at sende den ind.
ok
Hvad er det for et grafikkort i øvrigt?

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 02-06-02 22:23

Kristian Espensen,

> Hvad er det for et grafikkort i øvrigt?

MSI GeForce 3 Ti200 Pro

Fra : audi

Dato : 24-06-02 18:43

Min pc har gjort det samme men da jeg satte en gammel kabinets blæser
ind i toweret køre den bare kanon.

http://www.kandu.dk/