Spontane boots...hvad er der galt?
Fra : Klaus G.

Dato : 01-06-02 02:42

Jeg har lige formateret fordi jeg har installeret nyt bundkort, og RAM. Og
nu booter min spand bare når det passer den. Jeg kan sidde på IRC, og lave
ingenting som kan belaste computeren, og alligevel så booter den bare
pludselig. Jeg køre med Detonator 28.32 WHQL. Via 4in1 v.38

Mit system:
Epox 8K3A + Bundkort
AMD XP 1900+ (ikke oc'et)
2x512Mb DDR PC2700 RAM
Asus GF3Ti500
WD 100Gb disk
SB Live lydkort
Matrox Netkort 100Mbit
16x DvD
4X Brænder
420W PSU

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-02 21:02

Skal lige nævnes at jeg køre med nyeste Bios, og med "Fail-safe Defaults",
hvor det eneste jeg har lavet om der er at jeg har slået det der onboard lyd
fra. Og jeg kan heller ikke gennemføre en 3DMark2001 SE. Her booter den ikk,
men den fryser bare. :(

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Peter Enger

Dato : 31-05-02 21:51

Mit bud - din grafikdriver.

Jeg har haft samme problem og måtte helt tilbage til 23.11 for at få min
maskine stabil. Prøv at gå tilbage og se om det ikke løser problemet.

Mvh.

Peter

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-02 21:54

> Mit bud - din grafikdriver.
>
> Jeg har haft samme problem og måtte helt tilbage til 23.11 for at få min
> maskine stabil. Prøv at gå tilbage og se om det ikke løser problemet.

Oki, så går jeg i krig. Bare ringe at nvidia smider drivere ud som ikke
virker 100% :/ hvis det altså er det som er galt.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Jackie

Dato : 31-05-02 21:56

Jeg har nu ingen problemer med Nvidia's Driver 28.32. Jeg kører med Geforce
3Ti200.

Kan det være et varme problem? Har du tjekket temp. på CPU og i kabinettet?

Jackie

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-02 22:02

Jeg har et Chieftech kabitnet, og det er fyldt op med blæsere, ja lyder som
en orkan. så det er ikke varme, og også tjekket bios ang. varme på CPU, og
den er ikke faretruende.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : jensen

Dato : 01-06-02 00:48

> [...]
som
> en orkan. så det er ikke varme, og også tjekket bios ang. varme på CPU, og

nok mere din PSU , har samme kabinet , og har gjort det tre gange idag ,
efter jeg har sat to blæser mere til

jensen

Fra : Klaus G.

Dato : 01-06-02 01:42

> nok mere din PSU , har samme kabinet , og har gjort det tre gange idag ,
> efter jeg har sat to blæser mere til

Hvis du ser mine specs, så kan du se jeg har en 420w PSU, hvilket ikke er
den som sidder i standard. Den som der sad i fra start af, den holdt bare op
med at virke da jeg satte 2diske mere i maskinen... den gad bare ikke at
tænde...underligt.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Peter Enger

Dato : 31-05-02 22:22

Nej - det er mystisk nok ikke alle der har problemer - langt fra ! Og der er
ingen logik i hvem der har problemet og hvem der ikke har, men symptomerne
er de samme - maskinen boot´er umotiveret og andre gange fryser den.

Mvh.

Peter

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 31-05-02 22:24

> [...]
> ingenting som kan belaste computeren, og alligevel så booter den bare
> pludselig. Jeg køre med Detonator 28.32 WHQL. Via 4in1 v.38

dit ur er 4 timer foran? :)

/j

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-02 23:23

> dit ur er 4 timer foran? :)

åbenbart, men underligt, har et prog som tjekker klokke hver gang je starter
op. Men som sagt så failer min spand ligenu.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Janner

Dato : 31-05-02 22:30

> Mit system:
> Epox 8K3A + Bundkort
> AMD XP 1900+ (ikke oc'et)
> 2x512Mb DDR PC2700 RAM
> Asus GF3Ti500
> WD 100Gb disk
> SB Live lydkort
> Matrox Netkort 100Mbit
> 16x DvD
> 4X Brænder
> 420W PSU

Det var satans ... for 3 måneder siden havde jeg en pc med faktisk identisk
konfiguration som din .... læs

> Epox 8K3A + Bundkort
> AMD XP 1800+ (ikke oc'et)
> 2x512Mb DDR PC2700 RAM
> Ge Force3 Ti200
> Seagate 60Gb disk
> SB Live lydkort
> 3 comNetkort 100Mbit
> 16x DvD
> 40 X Brænder
> 420W PSU

Altså ... tæt på samme konfiguration ..... Denne rustbunke bootede også som
det passede den ... Og kørte den endeligt var det med blå skærme og fejl dit
og dat i tide og utide...

Skidtet blev afleveret hvor jeg havde købt det da jeg ikke orkede at bøvle
mere med det efter flere uger hvor jeg snart havde prøvet alt....

Enden på historien blev at jeg uden dikkedarer fik skidtet ombyttet til en
P4 1,8 ligeledes med Epox et eller andet bundkort. Siden dengang har det
kørt 100 % perfekt.... Har dog siden fulgt en del op på hvad problemerne har
kunne være, her er jeg kommet frem til at skærmkortet har kunne mangle
køling , men især siger folks erfaringer med Epox 8K3A at det er meget
kritisk over for hvilken type ram der er monteret i det. En ide kunne altså
være at prøve med et andet grafikkort samt nogle andre ram blokke.

Håber du får styr på brødkassen.

Mvh. og rasendes god weekend

Janner

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-02 23:29

> [...]
altså
> være at prøve med et andet grafikkort samt nogle andre ram blokke.
Jeg har prøvet at holde en 120mm 24v blæser foran mit GF3, det hjalp ikke.
Og hvad fanden(ikke til dig) skal det betyde at Epox ikke kan æde bestemte
DDR RAM? Hvis det passer så går jeg amok på forhandleren, hvor jeg købte
begge ting i samme ordre. Jeg købte 2x512MB TwinMOS PC2700.

> Håber du får styr på brødkassen.
hehe, takker :)

Mvh. og rasendes god weekend
ja nu får vi se hvor god den bliver.... :/

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : MiN

Dato : 31-05-02 22:41

> [...]
> ingenting som kan belaste computeren, og alligevel så booter den bare
> pludselig. Jeg køre med Detonator 28.32 WHQL. Via 4in1 v.38

Da min 'puter gjorde det samme var det rammene der var døde, da jeg skiftede
dem ud kørte alt som det skulle igen! Hvis du så tilmed lige har fået nye
ram Prøv at pille de nye ud, så skulle det være nemt at se om det kunne
være dem...

// Marc

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-02 23:25

> [...]
> dem ud kørte alt som det skulle igen! Hvis du så tilmed lige har fået nye
> ram Prøv at pille de nye ud, så skulle det være nemt at se om det kunne

Well, før havde jeg et Socket A mobo som kørte med PC133 RAM. Det bundkort
jeg har nu, er også socket A, men køre med DDR RAM, så jeg kan ikke bare
putte de gamle RAM i igen. Måske jeg kan låne nogen af en homie? kan jeg
sikkert godt.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-06-02 08:01

Klaus G. wrote:

> [...]
> jeg kan ikke bare putte de gamle RAM i igen. Måske jeg kan låne
> nogen af en homie? kan jeg sikkert godt.

Hent MemTest-86 3.0 og lad den teste RAM'en. Test evt. kun med én RAM
blok i maskinen ad gangen.
http://www.teresaudio.com/memtest86/

--
Lars

OutlookExpress-bruger? Kik lige her.
http://jump.to/oe-quotefix/

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-02 23:50

Kom så, gæt hvad fejlen var. Da der var et par stykker som skrev det kunne
være mine RAM, så begyndte jeg at fuske med dem i Bios, jeg satte dem til
133Mhz(PC2100), og så ellers det langsomste i det hele, i ved latency osv..
Men jeg har købt PC2700 hvor kan de så ikke køre som det? eller dvs. jeg har
ikke prøvet at sætte dem til 166Mhz(PC2700), men da de stod til controlled
på SPD, eller hvad det nu hedder det der auto indstillinger, så virkede det
bare keine, nade, slut prut....

Nogen der så kan forlare det?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 01-06-02 09:16

On Sat, 1 Jun 2002 00:50:13 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>på SPD, eller hvad det nu hedder det der auto indstillinger, så virkede det

Det er måske bare lorte ram som du har købt. Billigst er ikke bedst.

Fra : Klaus G.

Dato : 01-06-02 15:59

> Det er måske bare lorte ram som du har købt. Billigst er ikke bedst.

TwinMOS er da ikke noget billigt RAM, Desuden er det 1.parts.

En anden ting er at jeg har fundet ud af, at da jeg gik fra Detonator 23.11,
til 28.32. Så skulle jeg igen ændre mine RAM opsætning. Fandeme undeligt.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Peter Enger

Dato : 01-06-02 20:28

Uddyb lige det !

/P

Fra : Klaus G.

Dato : 01-06-02 21:16

> Uddyb lige det !
Mkay :)

Da jeg fik det til at virke, der kørte jeg med Detonator 23.11. Og der står
mine RAM Indstillinger til "Fast", og DRAM Clock til 133(Sat manuelt). Jeg
installere så Detonator 28.32. Og så vil den pludselig ikke virke. Jeg
prøver så at sætte mine RAM til "Normal". Og så vil det godt køre. Derfor
synes jeg det er mærkligt. Det er somom at mit Grafikkort har noget at gøre
med hvor hurtigt mine RAM kan køre. Jeg ved ikke om det har nogen betydning,
men jeg har sat "AGP Aperture Size" til 256MB.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 01-06-02 23:15

On Sat, 1 Jun 2002 22:16:11 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> Jeg ved ikke om det har nogen betydning,
>men jeg har sat "AGP Aperture Size" til 256MB.

Det kommer an på hvormeget ram ialt du har i din maskine.

Fra : Klaus G.

Dato : 02-06-02 00:01

> Det kommer an på hvormeget ram ialt du har i din maskine.

1Gb hvis du læsr mit oprindelige indlæg :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com