[MSSQL] Funktion til at samle værdier fra ~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-05-02 19:06

Kan man lave en funktion der samler værdier fra en undertabel op i
én række, som kommaseparerede værdier?

Problemet er at jeg skal hente værdier fra 2 mange-til-mange-
relationer. Jeg er ude efter et recordset der ser nogenlunde sådan
ud:

navn \
adresse |-> Fra hovedtabellen members
.... /
genrer <liste af tilmeldte genrer fra genretabellen>
instrumenter <liste af tilmeldte instrumenter fra instr.tabellen>

Altså f.eks.

Anders And
Andebyvej 234
Rock, Pop, Jazz
Guitar, Sang

Er der en fiks måde at klare den på?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : N/A

Dato : 03-06-02 09:21

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-02 09:21

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev:

> Den eneste metode jeg lige umiddelbart kan se er via Cursors
> (kik i BOL)

Det var også hvad jeg nåede frem til. Jeg endte med at lave det som
separate SQL-kald fra min asp-side.

> Vil du løfte sløret for hvad det skal bruges til?

Jeg forsøgte at beskrive det i det første indlæg, men det har nok
ikke været klart nok.

Jeg skal lave en webside der viser registrerede data for nogle
musikere. Data befinder sig dels i en hovedtabel, og dels (for
instrumenter og genrer) i to tabeller med mange-til-mange-
relationer til hovedtabellen. For at gøre visningen kompakt skal
instrumenter og genrer vises som en kommasepareret liste. Jeg
overvejede om det kunne lade sig gøre på serversiden (MS SQL 2K),
men endte med at lave en løsning med flere SQL-statements fra
klientsiden.

Det fungerer fint nok, men ellers tak for hjælpen.

> evt brug af programmeringssprog

T-SQL / ASP.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-06-02 09:49

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> wrote in message
> [...]
> overvejede om det kunne lade sig gøre på serversiden (MS SQL 2K),
> men endte med at lave en løsning med flere SQL-statements fra

Har evt du kikket på ADO & GetRows/GetString ?

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-02 20:51

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev:

> Har evt du kikket på ADO & GetRows/GetString ?

Ikke før nu. Jeg tog et kig på et par sider om det - det ser rigtig
spændende ud. Men det bliver ved en senere lejlighed jeg kommer til
at undersøge det nærmere.

> FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Ignoreret, da jeg ikke har brug for mere information pt.