Linux fax server
Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-05-02 18:18

Hej!

Sprøgsmål: Kan man med Linux lave en Fax->Email / Email-> Fax server,
som bruger ISDN kort til fax (f.eks. CPi/200 BRI Fra Intel/Dialogic
http://www.intel.com/network/csp/products/4421web.htm) - evt. andet
kort (navn/model?) - og som kan finde ud af at route fax (konverteret
til email) til en bestemt mail-adresse - alt efter hvilket MSN nummer
på en specifik linie, at fax'en er sendt til (man kan jo have op til 8
MSN numre en ISDN linie)....

Hvis nogen har erfaringer med sådan et setup vil jeg meget gerne høre
om det...

/Brian

Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-05-02 18:23

On Fri, 31 May 2002 19:17:44 +0200, Brian Ipsen <spammers@nowhere.net>
wrote:

> [...]
>til email) til en bestemt mail-adresse - alt efter hvilket MSN nummer
>på en specifik linie, at fax'en er sendt til (man kan jo have op til 8

Det skal lige nævnes, at ISDN skal anvendes - og at kortet skal
understøtte både ISDN fax samt analog fax (Gruppe 3 fax)

/Brian

Fra : frank damgaard

Dato : 31-05-02 20:42

> Det skal lige nævnes, at ISDN skal anvendes - og at kortet skal
> understøtte både ISDN fax samt analog fax (Gruppe 3 fax)

Måske spørge leverandøren af produktet?
ellers se på http://www.isdn4linux.de/faq/i4lfaq-5.html#hardware

Måske det var bedre med et ISDN produkt med Linux support fra leverandør?
f.eks. http://www.sedlbauer-ag.de/deutsch/kommunikation/linux/suseidx.htm
Fås sågar bundled med SuSE Linux Pro.

Jeg er dog ikke helt klar over ISDN fax G4...

--
Frank Damgaard |

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-05-02 20:52

> [...]
> MSN numre en ISDN linie)....
>
> Hvis nogen har erfaringer med sådan et setup vil jeg meget gerne høre

Hylafax laver og sender fax. Det skulle være lige ud af landevejen.
Kan gøre det fra e-mail, eller lege f.eks. Windows printer.

Routingen kan du selv klare ved et par filtre.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-05-02 21:10

On Fri, 31 May 2002 19:52:04 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

>Hylafax laver og sender fax. Det skulle være lige ud af landevejen.
>Kan gøre det fra e-mail, eller lege f.eks. Windows printer.

Jeg ved, at Hylafax og mgetty eksisterer. Problemet er (så vidt jeg
har kunnet søge mig frem til) at få skidtet til at køre både ISDN og
analog. Jeg ved ikke, om det er muligt med Sedlbauer speed fax + PCI
kortet - men hvis det er, så skal jeg også først finde et sted at købe
det (der ser ikke ud til at være danske forhandlere af kortet).

>Routingen kan du selv klare ved et par filtre.

Vil modtager-telefonnummeret fremgå nogen steder i Hylafax - eller i
de data, man hiver fra programmet ??

/Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-05-02 23:23

On Fri, 31 May 2002 22:09:42 +0200,
Brian Ipsen <spammers@nowhere.net> wrote:
> Vil modtager-telefonnummeret fremgå nogen steder i Hylafax - eller i
> de data, man hiver fra programmet ??

Du skal muligvis have et filter først der fanger CLID.

Fra : Brian Ipsen

Dato : 01-06-02 12:18

On Fri, 31 May 2002 22:23:21 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"

>Du skal muligvis have et filter først der fanger CLID.

Men er CLID ikke = CallerID ? Problemet er, at jeg skal fange det
nummer, som der er ringet _til_ - ikke det nummer, der ringes fra....
Min søgen indtil videre har kun afstedkommet, at Eicon laver et kort,
som muligvis kan bruges, men der er lige 2 hager:

1. Kortet er forholdsvis pebret (4-6000)
2. Eicon Networks er gået konkurs - hvad sikrer så, at man evt. kan få
kortet i fremtiden ??

Jeg må desværre nok erkende, at email/fax gateways med ISDN og
MSN-understøttelse skal klares af en maskine med et andet
operativ-system....

/Brian

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-06-02 15:40

Jeg skal selv have lavet noget med hylafax og isdn... dog har jeg ikke
rigtigt tænkt over det med MSN numre, men jeg er da faldet over eg dette:
http://www.hylafax.org/HylaFAQ/Q022.html

Håber det var nyttigt..

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk