Hjælp til mail() problem
Fra : Mads Pedersen

Dato : 31-05-02 16:18

Hey,

Jeg er ved at rode med mail men kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor jeg
ikke kan sende til alle adresser!

Simpleste eksempel er det her:
mail("user@domain.dk", "Test", "Testmessage");

Jeg checker med 3 e-mail adresser:

xxxx@doubleloop.dk - Virker fint
xxxx@madspedersen.dk - Virker fint
men
xxxx@imv.au.dk - Virker IKKE

Hvordan kan det være og hvad skal jeg gøre for at løse problemet. Alle
e-mail adresser virker selvfølgelig når der sendes en "alm" mail til dem.

// Mads

Fra : Per Thomsen

Dato : 31-05-02 18:12

"Mads Pedersen" <mads@imv.au.dk> wrote in message
[snip]
> [...]
>
> Hvordan kan det være og hvad skal jeg gøre for at løse problemet. Alle
> e-mail adresser virker selvfølgelig når der sendes en "alm" mail til dem.

Det lyder umiddelbart som et problem med din SMTP host.
Når du sender med "alm" mail bruger du så samme SMTP
host, som din PHP er sat op til at bruge.

Jeg kunne f.eks. snildt forestille mig at AU har sat
"Relaying Denied" for at minimere spam, og det er
derfor det ikke virker.

Jeg er ihvertfald temmelig overbevist om at problemet
ikke er i PHP, hvis du selv har adgang til SMTP host,
bør du nok stille spørgsmålet i den relevante gruppe,
som formentlig er en undergruppe til dk.edb.system.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Mads Pedersen

Dato : 31-05-02 18:30

> From: "Per Thomsen" <pert@pert.dk>
>
> Det lyder umiddelbart som et problem med din SMTP host.
> Når du sender med "alm" mail bruger du så samme SMTP
> host, som din PHP er sat op til at bruge.
Nej jeg bruger en anden SMTP til at sende alm. mails. Ved ikke hvordan PHP
er konfigureret, og har alligevel ikke adgang til at ændre det.

> Jeg kunne f.eks. snildt forestille mig at AU har sat
> "Relaying Denied" for at minimere spam, og det er
> derfor det ikke virker.
BEMÆRK at det er TIL adressen som er forskellig. Hvordan kan imv.au.dk vide
at mailen er sendt via PHP? Undskyld hvis det er banalt, men jeg forstår
ikke hvorfor det ikke virker.
Jeg skulle måske også nævne at det samme script på imv.au.dk's webserver
virker fint og gerne vil sende til xxxx@imv.au.dk (eller imv's server vil
gerne modtage mail fra den). Jeg har desværre ikke flere PHP hoteller jeg
kan teste fra.

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com
..: http://www.doubleloop.dk

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 01-06-02 17:33

Mads Pedersen wrote:

> BEMÆRK at det er TIL adressen som er forskellig. Hvordan kan imv.au.dk
> vide at mailen er sendt via PHP? Undskyld hvis det er banalt, men jeg
> forstår ikke hvorfor det ikke virker.

imv.au.dk kan se på den indgående mail hvor den er kommet fra, og jeg tror
det Per Thomsen tænker på er at den server du sender fra måske er et åbent
relay. Altså en smtp-server hvor udefrakommende kan sende fra, det har ikke
noget med PHP at gøre.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Mads Pedersen

Dato : 02-06-02 18:50

OK tak. Jeg prøver at høre hør sysadmin hvad problemet er!

// Mads