SQL2K på NT4.0sp6
Fra : Brian Madsen

Dato : 31-05-02 12:37

Hej.

Jeg er blevet spurgt om, hvilke minusser der kan være ved at køre en MS SQL
server 2000 på en NT4.0 sp6 server.
Gerne kom med alle synspunkter uanset hvor ligegyldig det må virke.
Håber I kan hjælpe mig her.

Mvh.
Brian Madsen
(Hvis du svarer via email, fjern da "x" fra email-adressen)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-05-02 13:03

"Brian Madsen" <bma@xmb-solutions.dk> wrote in message
> [...]
SQL
> server 2000 på en NT4.0 sp6 server.
> Gerne kom med alle synspunkter uanset hvor ligegyldig det må virke.

Du kan jo godt købe en MSSQL2K licens for derefter at lave en downgrade til
MSSQL7
Ellers kan du kikke lidt her
http://www.mssqlserver.com/articles/sqlserver2000_p1.asp

mvh/Peter Lykkegard

Fra : Brian Madsen

Dato : 03-06-02 12:47

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan jo godt købe en MSSQL2K licens for derefter at lave en downgrade
til
> MSSQL7

Nu var det jo ikke for at køre en 7.0, men for at køre en 2K.
Vi kører i forvejen en 7.0, men er løbet ind i en bug, som der ikke er nogen
fix til. Men buggen er løst i 2K. (Og det tolker jeg derhen, at den ikke
bliver løst i 7.0

> Ellers kan du kikke lidt her
> http://www.mssqlserver.com/articles/sqlserver2000_p1.asp

Det gør jeg da lige.

Mvh.
Brian Madsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-02 13:30

"Brian Madsen" <bma@xmb-solutions.dk> skrev:

> Jeg er blevet spurgt om, hvilke minusser der kan være ved at
> køre en MS SQL server 2000 på en NT4.0 sp6 server.

Jeg har haft en SQL Server 2000 installeret på en NT4 Workstation
(sp6). Det er kun Personal Edition der vil lade sig installere på
et Workstation-OS, men ud over det oplevede jeg ingen problemer.
Men maskinen har så heller ikke været brugt som andet end
udviklingsboks.

Hvis I vil prøve det af først kan I jo hente prøveversionen hos MS
- der er 3 måneders løbetid på den, det skulle vel være nok til et
par tests.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)