XP og SCSI
Fra : Martin

Dato : 31-05-02 07:01

Er der nogle, der ved om jeg kan flytte disse ældre SCSI kort over på en ny
pc, der kører XP home.

Det er ikke meningen at de begge skal på den samme XP home pc, de får en
hver...

Adaptec AIC-7850 PCI SCSI kort til en Epson GT-7000 photo scanner
Adaptec AVA-1502 SCSI kort til en Agfa Studio Star scanner

Hvad med scanner software , kan jeg bruge det originale win98, eller skal
jeg mon downloade nyt (hvis det findes)

mvh Martin

Fra : JEster

Dato : 31-05-02 09:28

Jeg ved at du kan bruge dit AVA-1502 kort... det gør jeg. Men du skal lige
hente nogle drivere til det på Adaptecs hjemmeside.
Der findes ikke nogle drivere der passer direkte til 1502, men du kan bruge
dem til 1520(05 osv.) Held og lykke!

Fra : René Jensen

Dato : 31-05-02 16:36

Martin wrote:
> Er der nogle, der ved om jeg kan flytte disse ældre SCSI kort over på en ny
> pc, der kører XP home.

Det skulle ikke give anledning til nogle problemer, det er muligt at du
lige skal forbi Adaptec's hjemmeside - http://www.adaptec.com/ - og
downloade nyeste drivere til Windows 2000/XP.

> Hvad med scanner software , kan jeg bruge det originale win98, eller skal
> jeg mon downloade nyt (hvis det findes)

Med mindre du absolut vil bruge det software, som følger med, så er der
ingen grund til at installere dem, da alle grafikprogrammer understøtter
TWAIN-standarden til scaning af billeder (eller burde såfremt de har
support for scaning, hvilket der er meget stor chance for).

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"