Udpakke ISO-fil
Fra : Peter Frederiksen

Dato : 30-05-02 22:20

Min CD-afspiller virker ikke på min linux maskine, så er det muligt at
udpakke en ISO-fil direkte til harddisken i stedet for at brænde en CD?
--
Peter Frederiksen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-02 22:23

On Thu, 30 May 2002 23:19:40 +0200,
Peter Frederiksen <peterbf@skjoldhoej.dk> wrote:
> Min CD-afspiller virker ikke på min linux maskine, så er det muligt at
> udpakke en ISO-fil direkte til harddisken i stedet for at brænde en CD?

mount x.iso /mnt/floppy -o loop,ro

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Ove Lie

Dato : 31-05-02 11:01

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i melding

> mount x.iso /mnt/floppy -o loop,ro

Er det mulig og mounte den rw ?

Evt. hvordan?

-Ove

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-05-02 11:05

Ove Lie wrote:

> Er det mulig og mounte den rw ?

Nej. Linux's implementation af iso9660 understøtter ikke skriveoperationer
- tildels fordi filsystemet er designet, så det er næsten umuligt at
implementere skriveoperationer.

/Rasmus

He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a
question remains a fool forever.

Fra : Ove Lie

Dato : 31-05-02 11:11

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> skrev i melding

> Nej. Linux's implementation af iso9660 understøtter ikke skriveoperationer
> - tildels fordi filsystemet er designet, så det er næsten umuligt at
> implementere skriveoperationer.

ok, da får jeg mounte
cp -a
endre
mkisofs

ikke det store problem men................

takker for din tid

-Ove

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-05-02 22:25

Peter Frederiksen <peterbf@skjoldhoej.dk> writes:

> Min CD-afspiller virker ikke på min linux maskine, så er det muligt at
> udpakke en ISO-fil direkte til harddisken i stedet for at brænde en CD?

Du kan mounte den med et loopback interface:
mount isoimage.iso /mnt/temp -o loop

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 30-05-02 23:13

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Du kan mounte den med et loopback interface:
> mount isoimage.iso /mnt/temp -o loop

Takker.
--
Peter Frederiksen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 31-05-02 11:42

On Thu, 30 May 2002 23:19:40 +0200, Peter Frederiksen wrote:

> Min CD-afspiller virker ikke på min linux maskine, så er det muligt at
> udpakke en ISO-fil direkte til harddisken i stedet for at brænde en CD?

Undskyld mig, men hvad har en ISO fil og en cd afspiller at gøre med
hinanden?!

God Weekend

Bo Simonsen

Join the GNU Generation

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-05-02 11:49

Bo Simonsen wrote:

> Undskyld mig, men hvad har en ISO fil og en cd afspiller at gøre med
> hinanden?!

Mon ikke der menes CD-ROM drev? For det er da rigtigt, at ISO-filer og
CD-afspillere sjældent har noget med hinanden at gøre...

Fra : Bo Simonsen

Dato : 31-05-02 11:50

On Fri, 31 May 2002 12:49:05 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Mon ikke der menes CD-ROM drev? For det er da rigtigt, at ISO-filer og
> CD-afspillere sjældent har noget med hinanden at gøre...

Ja ok, nu giver det ligepludselig mening.

Bo Simonsen

Join the GNU Generation