Varme/cpu problem
Fra : goofy

Dato : 30-05-02 22:27

Hej NG
Hav lidt tolmodighed med mig, men jeg kan ikke finde fejlen

Min puter viste pludselig blå skærm igen, restart o.s.v.og den kører igen.
Fejlmed. var ganske vist et eller ander med en driver, men jeg har opdateret
og der blev ikke foretaget noget med puteren andet end jeg surfede lidt, gik
derefter ind i stuen for en kop kaffe
Jeg kører p.t. med en ektra blæser ( ikke spiritusblæser) på og kab.
aftaget. denne blæser havde jeg glemt at starte
Temp viste ca. 75 gr. umiddelbart efter genstart.men faldt dog til ca, 40
gr. med blæser tændt

Efter ca. 1 time fik jeg pludselig en advarsen, og en pop up menu med info
fra CPU´en viste sig på skærmen.
Der stod bl. a.
Cpu Temp
Mb Temp
+12 v
-12v
+5v
-5v
+3,3v
vcor 1,728

Den blinkede ved + 3,3 v, var tilsyneladende gået" ud over " den tolerance
der ligger i det tal

Men hvad betyder det?
Kan nogen forklarer mig det.
Er det tegn på ustadig/for lille psu
Jeg har tidligere spurgt i denne ng om mit, hvad jeg tror, varmeproblem, men
jeg har ikke løst det endnu, men en større psu 300 er bestilt.
Er jeg på rette spor?
Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Deaster

Dato : 31-05-02 07:27

"goofy" <vinbaek@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vcor 1,728
>
> Den blinkede ved + 3,3 v, var tilsyneladende gået" ud over " den tolerance

Det ville ihvertfald være mit første bud. Hvilken psu har du?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : goofy

Dato : 31-05-02 12:30

Hej
Model Seventeam 250 ar
Nu her hvor jeg åbnede er det tilsyneladende helt galt også der hvor der
står +12 og +5 v kommer der nu fejlmeddelser, så jeg tror min strønforsyning
er ved at " stå af"

Er det helt forkert ?
Steen

Fra : Deaster

Dato : 31-05-02 13:08

> [...]
> Nu her hvor jeg åbnede er det tilsyneladende helt galt også der hvor der
> står +12 og +5 v kommer der nu fejlmeddelser, så jeg tror min

Nix, ny psu.

PS
Kan du ikke lige tjekke din citatteknik på www.usenet.dk, det er lidt svært
at se hvem du citerer ?