Beethovens tandproblemer (2. kap.)
Fra : Kirsten Ø

Dato : 30-05-02 21:21

Hej igen folkens

Sidst, jeg skrev, bad Lone mig om at fortælle, hvad der skulle ske med
Beethoven der har så dårligt tandkød - derfor denne update:

Nu er vi kommet hjem fra dyrlægen, og han slap med skrækken - hun stak ham
ikke! Hun stak bare mig en håndfuld piller, idet hun fortalte mig, at det
nok er hans imunforsvar den er gal med. Ifølge hende har mange racekatte
(hvad han ikke er) og ligesådan mange lyse katte (hvad han er) problemer
omkring tandkødsbetændelse uden at det nødvendigvis behøver at være lig med
tandsten. Ergo slap han for en tandrensning i denne omgang.

Pillerne hun har givet mig hedder Prednisolon (binyrebarkhormon), samt en
kur af "Antirobe". Der skulle ikke være nogen bivirkninger ved disse
præparater. Hendes eneste usikkerhed gik på, om hun havde givet ham nok, men
sålænge det går den vej, er det til at leve med og det kan justeres på
fornuftig vis.

Nu håber jeg så bare at jeg kan give ham pillerne uden at det bliver alt for
meget lige som en vis historie om at give en kat en pille...

VH
Kirsten og Beethoven

Fra : Denise

Dato : 31-05-02 07:49

Hej Kirsten
Jeg ved ikke hvorfor du har fået Prednisolon (det kan være andre kan
fortælle det ????).
Antirobe derimod har vi selv brugt til rødt tandkød. Jeg har fornylig lært,
at man kan brænde
tandkødet, men måske skal det se ud på en speciel måde, og måske er det kun
for killinger.
Prøv og forhør hos dyrlægen, hvis det er en der er god til katte.
Er der ikke noget med at man kan give levertran til katte - til forbedring
af tandkød - er der
nogen der ved noget om dette ???
Hilsen Denise

Fra : Kirsten Ø

Dato : 31-05-02 16:35

> Hej Kirsten
> Jeg ved ikke hvorfor du har fået Prednisolon (det kan være andre kan
> fortælle det ????).

Jeg fik Prednisolon for at styrke hans imunforsvar, og det skal han
fortsætte med indtil videre. Det han er ikke verdens bedste.

> Jeg har fornylig lært, at man kan brænde
> tandkødet, men måske skal det se ud på en speciel måde, og måske er det
kun for killinger.

Det lyder ikke rart! Jeg tror lige jeg venter og ser, om ikke denne kur
virker i første omgang....