antenne ombygning
Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-05-02 20:34

Der hvor jeg bor skal vi d. 13/6 beslutte om vi vil ombygge vort
antenne anlæg så vi kan få WEBSpeed, og så er det jeg tænker på, om
der er eksempler på at TDC har givet antenneforeninger rabat på
WEBSpeed, eller om prisen er ens for alle?
Hvad koster kabbelmodemmet?
Bliver det på et tidspunkt muligt at få fastIP på WEBSpeed?

pt. ser jeg ikke den store fordel ved at lade TDC ombygge
antenneanlægget for under 300.000 (vi er mere end 1.300 bolliger) mod
at de får monopol i 5 år. Der må være andre der kan levere et
fornuftigt internet billiger end TDC Oncabel hvis prisen er den samme
som for ADSL,,,

Eller er der nogen fordel ved WEBSpeed fram for ADSL?

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 21:39

Thu, 30 May 2002 21:34:14 +0200, skrev Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk>:

> [...]
>at de får monopol i 5 år. Der må være andre der kan levere et
>fornuftigt internet billiger end TDC Oncabel hvis prisen er den samme

Prisen er markant lavere pr. måned for webspeed end
adslforbindelser for hastigheder op til 512 kb/s downloaf.

http://www.oncable.dk/?UniversID=76

Oprettelsen er dog noget højere.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-02 21:50

On Thu, 30 May 2002 22:38:41 +0200,
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:
> Prisen er markant lavere pr. måned for webspeed end
> adslforbindelser for hastigheder op til 512 kb/s downloaf.
>
> http://www.oncable.dk/?UniversID=76
>
> Oprettelsen er dog noget højere.

Dog kører man muligvis lidt flere mennesker på et segment.
Stofanet kan klare 24Mbit data, og har ca. 2000 brugere pr.
segment. Jeg kan ikke huske om man stadig kører 1Mbit.
Så der kan være pres på.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Jens

Dato : 30-05-02 23:19

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at de får monopol i 5 år. Der må være andre der kan levere et
> fornuftigt internet billiger end TDC Oncabel hvis prisen er den samme

Hvorfor ikke gøre det selv ? Vi gør det selv i vores antenneforening og
forventer at kunne levere "fri" hastighed (omkring 2 Mbit/s) til kr. 199,-
pr. måned.
Finansiering af udstyr er incl. i de kr. 199,-.
Det kan meget bedre betale sig for foreningen at gøre det selv, dvs. få
nogle forskellige firmaer til at installere udstyr osv. og lad dem have
servicen. Foreningen står som ejer og alle medlemmerne får billigt Internet
uden at et kommercielt firma skal have monopol på nettet i X antal år.

> Eller er der nogen fordel ved WEBSpeed fram for ADSL?
WebSpeed er billigere ?

Jens

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 30-05-02 23:25

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote in

<http://www.arrownet.dk>

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 30-05-02 23:45

Hej ...

> [...]
> WEBSpeed, eller om prisen er ens for alle?
> Hvad koster kabbelmodemmet?
> Bliver det på et tidspunkt muligt at få fastIP på WEBSpeed?

www.esenet.dk som er TDC webspeed produkt i forklædning af at være Esbjerg
Kommunes Bynet

prisliste: http://www.esenet.dk/produkter/pris-list2002.htm

Som du kan se er det en klækkelig rabat på de laveste hastigheder.

> [...]
> at de får monopol i 5 år. Der må være andre der kan levere et
> fornuftigt internet billiger end TDC Oncabel hvis prisen er den samme

Arrownet, skulle eftersigende være gode! De ligger vist heller ikke skjul på
hvis der er noget galt på nettet, fremfor tdc...

> Eller er der nogen fordel ved WEBSpeed fram for ADSL?

Hvis det er TDC's webspeed, så vær opmærksom på at upstream er 1/4 af
downstream, men det er vel noget der kan forhandles til... her i esbjerg er
det kun det 1/2 af downstream...

Men ellers er webspeed billigere fremfor ADSL.

hilsen
Pelle Gøeg
Esbjerg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-02 14:44

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message

> [...]
> der er eksempler på at TDC har givet antenneforeninger rabat på
> WEBSpeed, eller om prisen er ens for alle?

Er det jeres eget antenneanlæg? Hvis ja, ville det da klart være billigere
og bedre. Hvis i selv foretog ændringen af systemet og udlejning af
kabelmodems osv.

Jeg ville tro det var en ide, at få et firma til at ændre indstallationen.
og så få Internet forbindelse fra en 3 levendør. Såsom Sonofon, Arrowhead
osv....

Fx Sonofon. Mener jeg man kan få den hastighed man vil have. Og så kan man
selv terminere skidtet et centralt sted. Hvor der entet betales for "fuld"
hastighed eller en variabel hastighed (nok at foretrække)

Når I nu er over 1300 boligere.. Er det både en rigtig god forretning for
TDC, eller om i vel for jer selv

Fra : Anders Lund

Dato : 03-06-02 21:54

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
Snip
I skal helt klart vælge Dansk kabel tv. Det køre skide godt, er mega
billige.se www.dk-tv.dk