16 eller 32bit PCMCIA kort til thosiba 486~
Fra : @ndersson

Dato : 30-05-02 18:49

Hej alle

Håber lige at der er en hardcore her der kan hjælpe mig.. Jeg har fået ADSL
og for at have PC i fred skal min kones gamle bærbar Thosiba T2130CS med en
486 processer (win95) også på nettet.
Jeg har fundet et PCMCIA kort på 32-bit til 325,- og et 16-bit til 299,- og
med den prisforskel tager jeg jo 32-bit hvis den kan kører med det..
Men kan den ældre sag (ikke konen men laptoppen) kører med 32-bit...?

hilsen

Andy

En glad sejler fra Brøndby Havn

Fra : Henning

Dato : 30-05-02 19:13

On Thu, 30 May 2002 19:49:05 +0200, "@ndersson"
<skrivtilandersson@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>med den prisforskel tager jeg jo 32-bit hvis den kan kører med det..
>Men kan den ældre sag (ikke konen men laptoppen) kører med 32-bit...?

Ja, det er operativsystemet der afgør det. Under alle omstændigheder
kan et 32bit også køre 16 bit. 16bit var i de gamle Win3.11 &
dos-dage.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : @ndersson

Dato : 30-05-02 19:34

klip>
> Ja, det er operativsystemet der afgør det. Under alle omstændigheder
> kan et 32bit også køre 16 bit. 16bit var i de gamle Win3.11 &
> dos-dage.
klip
Hej Henning

Tak for det hurtige svar.. Jeg iler efter et i morgen

Hilsen

Andy

Fra : Mith

Dato : 30-05-02 19:39

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

ADSL

> Ja, det er operativsystemet der afgør det. Under alle omstændigheder
> kan et 32bit også køre 16 bit. 16bit var i de gamle Win3.11 &
> dos-dage.

Det passer nu ikke helt da 16 bit og 32 bit fortæller om det er en 32 bit
bus eller en 16 bit bus som kortet kan køre på, du kan sammenligne det med
en ISA og en PCI bus, du kan ikke sætte et PCI kort i et ISA slot i din
computer, mit bud er at din kones bærbare er for gammel til at køre 32 bit
bus eller Card-Bus som det også bliver kaldt, jeg ville helt klart gå efter
16 bit udgaven, da du er sikker på at den vil passe fysisk i slottet, også
selv om det mod al forventning er et Card-Bus slot der sidder i den bærbare,
det vil ikke være tilfældet den anden vej rundt.

Mith