Cat5e / Cat6 produkter
Fra : Martin Mann

Dato : 30-05-02 17:18

Hej NG,

Er der nogen der er bekendt med danske forhandlere, gerne engros, der
sælger billigere alternativer til LK Lexcom's cat5e / cat 6 (125/250)
konnektore? Send gerne links til evt forhandlere.

Mvh
Martin Mann

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-05-02 18:58

"Martin Mann" <news@poundbang.dk> wrote in message

> Er der nogen der er bekendt med danske forhandlere, gerne engros, der
> sælger billigere alternativer til LK Lexcom's cat5e / cat 6 (125/250)
> konnektore? Send gerne links til evt forhandlere.

AMP?

http://www.kabling.dk/systemer/producenter.htm

Godtnok ikke det nemmeste at montere. Men det er vist rigtigt godt

Fra : Martin Mann

Dato : 30-05-02 19:55

Bjarke Hansen wrote:

> AMP?
>
> http://www.kabling.dk/systemer/producenter.htm

hehe ... havde lige glemt Arne's side ;) - Men et link til en dansk
forhandler ville stadig være rart. Nu kigger jeg dor lige hos AMP.

-Martin

Fra : Arne Keller

Dato : 30-05-02 20:44

On Thu, 30 May 2002 18:18:03 +0200, Martin Mann <news@poundbang.dk>
wrote:

> [...]
>sælger billigere alternativer til LK Lexcom's cat5e / cat 6 (125/250)
>konnektore? Send gerne links til evt forhandlere.

Ja man kan da sagtens købe noget Cat 5 NoName eller Cat 3 meget
billigere.
Var det ikke bedre af søge efter noget som fungerer ?

Pris og kvalitet hænger sammen også når det gælder kabling.

Jeg ville helt klart vælge at lave en Cat 6 løsning, Cat 5 og 5E
baserer sig på 10 år gammel teknik og må forventes at have kort
levetid.

Flere af de store seriøse producenters produkter kan købes til en pris
som ligner det produkt du nævner.
Disse produktfamilier er tilpasset hinanden og sikre at det færdige
kabelsystem fungerer efter hensigten.
Der er udført adskillige test som viser at mix og match systemer kan
have helt op til 50% dårligere performance.

I kabelstandarderne har man erkendt at man skal anvende produkter fra
samme producent for at lave Cat 5E eller Cat 6 net som fungerer.

Altså: find en seriøs producent, køb kabler, konnektorer, paneler og
patchkabler og du har stor sikkerhed for at du får et fungerende net
med lang levetid.

Links til grosister:
http://www.anixter.dk/
http://www.solar.dk
http://www.louis-poulsen.dk/kommunikation/default.asp

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Martin Mann

Dato : 31-05-02 12:54

Arne Keller wrote:

> Ja man kan da sagtens købe noget Cat 5 NoName eller Cat 3 meget
> billigere.
> Var det ikke bedre af søge efter noget som fungerer ?

Jo, men jeg kan godt lide at undersøge markedet inden jeg handler.

> Pris og kvalitet hænger sammen også når det gælder kabling.

Ja det er jeg indforstået med, og efter jeg har undersøgt markedet lidt
grundigere kan jeg se at LK's priser på et rimelig niveau. Det der fik
mig til at lede var prisforskellen på LK's cat 5 og 5e (100MHz vs
125MHz) konnektore, hvor den gamle model kostede måske 10-15,- koster
den nye 50+ - Det syntes jeg lød suspekt, men sådan er det altså.

> Jeg ville helt klart vælge at lave en Cat 6 løsning, Cat 5 og 5E
> baserer sig på 10 år gammel teknik og må forventes at have kort
> levetid.

Klart!

Tak

Mvh
Martin

Fra : Arne Keller

Dato : 31-05-02 18:38

On Fri, 31 May 2002 13:53:38 +0200, Martin Mann <news@poundbang.dk>
wrote:

>Jo, men jeg kan godt lide at undersøge markedet inden jeg handler.

Det viser sig ofte at være en god ide.