Select Case i PHP
Fra : slet CSHC1

Dato : 30-05-02 15:00

Hej alle!

Er der nogen der ved hvordan man laver Select Case i PHP lige som man
gør i ASP?

Martin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-05-02 15:10

> Er der nogen der ved hvordan man laver Select Case i PHP lige som man
> gør i ASP?

Måske

switch($var) {
case "abe" : "Din variabel indeholdte abe";
break;
case "hund" : "Din variabel indholdte hund!";
break;
}

Er det noget ala det?
Kender ikke helt Select Case i ASP?! Ellers forklar :)

mvh
Johan

Fra : slet 43D1R

Dato : 30-05-02 17:22

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> skrev:

> [...]
> }
>
> Er det noget ala det?
> Kender ikke helt Select Case i ASP?! Ellers forklar :)

Mange tak - det var det jeg ledte efter!

Fra : martin-henriksen@spo~

Dato : 30-05-02 17:23

> [...]
> }
>
> Er det noget ala det?
> Kender ikke helt Select Case i ASP?! Ellers forklar :)

Måske du kunne forklare hvad funktionen gør?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-05-02 17:47

> hund!";
>
> Måske du kunne forklare hvad funktionen gør?

Ja, kan jeg da godt... det virker lidt ligesom en lang if elseif elseif
osv...

Altså du starter med

switch($var) hvor du så siger at vi skal bruge $var som skal sammenlignes med
en anden value...

HVIS $var = "abe" udfører scriptet det der er mellem case "abe": og break...

Der er desuden en parameter der hedder default... den udføres hvis ingen af
delene passer... altså en slags else...
Så den kan reelt ikke mere end en almindelig if elseif else... men den kan
være mere overskueligt (håber ikke jeg bliver overfaldet endnu engang) end en
lang elseif sætning...

Du kan læse mere på http://www.php.net/switch

mvh
Johan