Cybercity gir fortabt
Fra : Kenneth

Dato : 30-05-02 12:54

Hejsa alle.

Vi har oplevet et meget sjovt problem hos cybercity.

Vi har 2 adsl forbindelser ind i huset fra Cybercity

Den ene er sat op via det frie kobberpar. Virker fint ingen problemer.

Den anden er sat op via et skillefilter som deler telefontrafik og
datatrafik. Mega problem

På den delte linie kan vi næsten ikke tale i telefon pga. støj. Vi
kontaktede Cybercity support, og de sendte os et nyt skillefilter. Virkede
ikke. Derefter sendte de os en ny cisco router 678. Virkede en måned så kom
støjen igen. Derefter sendte de os en ny router 677. Det virkede ikke
stadigvæk støj.

Cybercity har haft teknikkere ud og de kunne ikke konstatere støj. Da vi
ringede til support om aftenen og tog routeren af kunne teknikkeren godt
høre at støjen forsvandt.

Vi fik selv fat i et andet skillefilter med større seperation. Støjen blev
lidt mindre, men forsvandt ikke. Her er så et resume af hvad cybercity har
gjort for at løse problemet:

Skillefilter:
Prøvet 2 forskellige fra cybercity. Det virkede ikke

Routere:
Ingen har løst problemet.

Problemet ligger internt i huset, og det er konstateret at det er routeren
der udsender støjen, da støjen forsvinder når routeren bliver taget af.

Efter mange mange mange telefonsamtaler med cybersity har de givet op.

Har andre oplevet et lignende problem

Kenneth

Fra : KsNa

Dato : 30-05-02 18:27

--

> Problemet ligger internt i huset, og det er konstateret at det er routeren
> der udsender støjen, da støjen forsvinder når routeren bliver taget af.

Internt i huset, Ja.
Routerfejl, Nej.

Det er nok fordi ADSL-signalet stopper, når routeren fjernes, så forsvinder
støjen. Det lyder som en instalationsfejl, hvis der en telefon monteret FØR
filteret, giver det sandsynligvis støj på telefonerne EFTER filteret
(mærkeligt nok).

Mvh.
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-05-02 18:56

"KsNa" <KsNa@mail.dk> wrote in message

> Det lyder som en instalationsfejl, hvis der en telefon monteret FØR
> filteret, giver det sandsynligvis støj på telefonerne EFTER filteret
> (mærkeligt nok).

Ja, helt sikkert en installationsfejl. Men det behøver nu ikke være direkte
fejlmontering... Men hvis fx installatøren har brugt det eksisterende
kabling. Hvor der er een linie der går til filter, og linie tilbage igen til
telefoner. Kan det være hvis det er et IKKE parsnoret kabel. At der kommer
krydstalk/støj over på telefonen.

Fra : KsNa

Dato : 30-05-02 21:26

> [...]
til
> telefoner. Kan det være hvis det er et IKKE parsnoret kabel. At der kommer

Hvis instalatøren har monteret et IKKE parsnoet kabel på en tele/data
instalation, vil jeg mene at der er tale om en monteringsfejl, men der kan
også være fejl på kablerne, men monteringsfejl er det mest sandsynlige.

Mvh.
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-02 12:14

> Hvis instalatøren har monteret et IKKE parsnoet kabel på en tele/data
> instalation, vil jeg mene at der er tale om en monteringsfejl, men der kan
> også være fejl på kablerne, men monteringsfejl er det mest sandsynlige.

Det kan du have ret I.
Har også hørt, at det gav støj. Hvis 2 ledere var pressen sammen. Fx på
udtaget på vægen. Hvor rammen har kilet sig fast over en leder.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-05-02 21:43

On Thu, 30 May 2002 13:53:50 +0200, "Kenneth" <kw@aof-danmark.dk>
wrote:

>Problemet ligger internt i huset, og det er konstateret at det er routeren
>der udsender støjen, da støjen forsvinder når routeren bliver taget af.

Hvor meget telefonudstyr har du?
Prøv at fjern alt, og kun have en telefon på, og så fjern routeren, og
se om det gør en forskæld.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 02-06-02 21:01

> [...]

> der udsender støjen, da støjen forsvinder når routeren bliver taget af.
>
> Efter mange mange mange telefonsamtaler med cybersity har de givet op.

Jeg har oplevet det samme hos Orange, som også har opgivet at finde
fejlen. Linjen er blevet målt af Tele Danmark, prøvet med 2 routerer, 3
telefoner, forskellige skillefiltre, alt elektrisk udstyr bortset fra
router i lejligheden har været slukket. Efter et halv års tid har de nu
givet op. Hvis man bestiller ADSL+PSTN hos et andet firma er der så
chance for at det forsvinder?

--
Anders Bo Rasmussen