Hercules GTXP på Windows2000 virker ikke..~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-05-02 13:41

Mit nyindkøbte Hercules GTXP virker ikke.
Windows 2000 kan ikke genkende driveren - hverken fra CD-ROM eller
Hercules driver-side. Det lykkedes mig i går at få installeret
driveren, men selvom der ikke rapporteres nogen problemer i Windows
er der stadig ingen lyd.

Kablet er forbundet den rigtige vej (med USB-stikket i
computerenden) og USB-hubben blev i øvrigt installeret uden
problemer (jeg har dog ikke udstyr til at teste den). Jeg har
prøvet både hovedtelefon-udgangen og de normale højtalerudgange
bagpå. Der er strøm på boksen - hvis jeg drejer på
mikrofonstyrkeknappen kommer der grønt lys i dioden. Men udover
dette lys er boksen så godt som død.

Der har tidligere siddet et Creative Live Player kort i maskinen -
det er afinstalleret inden installationen af det nye kort - men
måske har der været nogle ting der ikke er fjernet med det samme.

Konfiguration:

Soyo SY6BA+iv (Award bios)
PIII 550 MHz intel
256 MB RAM
Windows 2000 SP2 DK (alle opdateringer fra Windows Update lagt ind)
DirectX 8.1
Matrox Millenium G400 Dual Head 16 MB
HP netkort, Sandberg modem (der heller ikke virker)

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : 27pH

Dato : 01-06-02 11:01

On Thu, 30 May 2002 12:41:01 +0000 (UTC), "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jc@dmf.dk> wrote:

> [...]
>DirectX 8.1
>Matrox Millenium G400 Dual Head 16 MB
>HP netkort, Sandberg modem (der heller ikke virker)

Jeg har ingen hjælp, men overvejer at invistere i samme kort og kører
også win2k. Sig endelig til hvis du finder en løsning.

Jeg er lidt i tvivl. På www.dailyrush.dk er der en enkelt i talkbacken
der har problemer med Divx-audio. Det lyder kedeligt.

vH pH

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 02-06-02 10:58

>Jeg er lidt i tvivl. På www.dailyrush.dk er der en enkelt i talkbacken
>der har problemer med Divx-audio. Det lyder kedeligt.

Vedkommende har garanteret konfigureret lydkortet til at
hardwaredekode MP3 lyd. Det skal bare disables, og så virker det.
Jeg har selv været ude for det samme.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-02 09:46

27pH <hersker@hotmail.com> skrev:

> Jeg har ingen hjælp, men overvejer at invistere i samme kort
> og kører også win2k. Sig endelig til hvis du finder en
> løsning.

Jeg tror at kort eller box er defekt. Nu er begge dele sendt retur
til forhandleren, så må vi se hvad der sker.