Problem med mit GF2 og opstart
Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 30-05-02 13:38

Hej allesammen.
Jeg har lige fået mit kort tilbage idag og det virker stadig ikke. Flg. sker
under
osptart:

Intet POST screen, men jeg kan se og høre på mine LED's at der bootes.
Jeg venter lidt, og der sker stadig intet. Min skærm opfører sig som om den
ikke er sat til. Jeg forsøger at resette, der sker stadig intet.
Det skal lige siges at mit TNT2 virker fremragende, det har jeg kørt med i
et stykke tid og det har aldrig fejlet.
Mit system:

ASUS A7V133-C
AMD Athlon 4 1,33GHz Tordenmåge
256MB SDRAM PC133 (2 x 128)
AOpen HQ08 Maxitower 300W PSU
15" skærm (Ja, jeg ved godt den er lille LOL :o| )
IBM DeskStar 20GB 7200RPM

Nogen forslag? Jeg vil uendelig gerne have mit kort til at virke igen og jeg
er mere ked af det end jeg er vred, for jeg gider ikke sende mit kort
tilbage til IT-Butikken eller have noget som helst at gøre med dem igen. Og
hvis ikke mit GF2 kommer til at fungere så er det 1.200 kr. ud af vinduet og
så ligger mit kort og samler støv.

På forhånd tak for hjælpen.

--
Greetings and regards,
H.C. Bruus

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 30-05-02 14:22

"H.C. Bruus VACC-DK" <nice1@it.dk> skrev

> [...]
> hvis ikke mit GF2 kommer til at fungere så er det 1.200 kr. ud af vinduet

Spørgsmål 1:
Har kortet nogensinde fungeret?
Hvis nej, prøv det i en anden maskine.

Spørgsmål 2:
Er dit gamle Tnt2 kort et AGP-kort?
Hvis nej, har du prøvet med andre AGP-kort i maskinen?
Hvis heller ikke de virker, kan noget tyde på, at din AGP-port er brændt af.

Spørgsmål 3:
Er du helt sikker på, at dit GF2 kort sidder helt fast i soklen?
Hvis nej, så pres det helt ned.

Der fortælles meget om, at GF2-kortene er nogle værre strømslugere, og
forudsætter derfor et godt bundkort og en god strømforsyning. Da jeg selv har
kørt med et GF2 kort på et bundkort magen til dit, og endda med en
strømforsyning magen til, vil jeg udelukke denne årsag. Bare i tilfælde af,
at nogen kommer med det forslag, at du skal skifte din strømforsyning eller
dit bundkort ud.

mvh
Peter

Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 30-05-02 15:40

> Spørgsmål 1:
> Har kortet nogensinde fungeret?
> Hvis nej, prøv det i en anden maskine.

Ja i 3 uger
> [...]
> Hvis nej, har du prøvet med andre AGP-kort i maskinen?
> Hvis heller ikke de virker, kan noget tyde på, at din AGP-port er brændt

Ja det er naturligvis AGP. og det virker storslået

> Spørgsmål 3:
> Er du helt sikker på, at dit GF2 kort sidder helt fast i soklen?
> Hvis nej, så pres det helt ned.
Det kunne jeg naturligvis prøve, men det sidder faktisk bedre i end mit TNT2
gør så jeg tvivler på at det kommer længere ned i soklen.

--
Greetings and regards,
H.C. Bruus

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 30-05-02 16:40

"H.C. Bruus VACC-DK" <nice1@it.dk> skrev
> af.
>
> Ja det er naturligvis AGP. og det virker storslået

Ikke naturligvis. Der findes mange PCI-TNT2 kort.

> Det kunne jeg naturligvis prøve, men det sidder faktisk bedre i end mit
TNT2
> gør så jeg tvivler på at det kommer længere ned i soklen.

Så er det nok ikke det.

Har du prøvet kortet i en anden maskine?

mvh
Peter

Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 30-05-02 16:54

Nej det har jeg ikke endnu. Jeg kaster kortet videre til en ven snart. Men
uanset hvad, om min makker kan få det til at virke eller ej, ændrer det ikke
ved at IT-Butikken har erklæret kortet brugbart :@

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 30-05-02 22:38

> [...]
> uanset hvad, om min makker kan få det til at virke eller ej, ændrer det

Næh, men IT-Butikken er en samling fjolser, der ofte afviser kundernes
berettigede reklamationer. Derfor ville jeg ikke selv stole på deres dom, før
jeg selv har konstateret det.

mvh
Peter

Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 30-05-02 23:30

Det har du ret i LOL Det forsøgte jeg også at forklare dem ovre i
edk.edb.hardware på en mindre smigrende måde godtnok.
Men jeg prøver at få testet kortet et andetsted. Det værste er nok at jeg
har betalt 200,- for at få mit kort igen fordi de ikke fandt nogen fejl på
mit kort :'-(

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 31-05-02 10:10

> [...]

> har betalt 200,- for at få mit kort igen fordi de ikke fandt nogen fejl på

Bittert. Giv lige besked, når du har fået kortet testet.

mvh
Peter

Fra : Leony

Dato : 30-05-02 14:43

"H.C. Bruus VACC-DK" <nice1@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået mit kort tilbage idag og det virker stadig ikke. Flg.
sker
> under

Hvad skrev ITbutikken om det. Var det testet OK, eller fik du det byttet.

> Det skal lige siges at mit TNT2 virker fremragende, det har jeg kørt med i
> et stykke tid og det har aldrig fejlet.

Kører du med det eller dit GF2.
Er resultatet bare sort skærm.
Måske din AGPport er brændt af, som det eneste.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 30-05-02 15:41

ITB sagde at de "Ikke kunne fremprovokere den beskrevne fejl", altså at de
siger kortet er OK.
Og ja, bare sort skærm. Og min AGP port er ikke brændt af, jeg bruger den jo
i disse øjeblikke.

--
Greetings and regards,
H.C. Bruus

Fra : Leony

Dato : 31-05-02 07:15

> [...]
> siger kortet er OK.
> Og ja, bare sort skærm. Og min AGP port er ikke brændt af, jeg bruger den

Umiddelbart virker det jo ikke som om at der er nogen fejl at fremprovokere.
Skærmen er sort når du tænder for computeren, altså må der være et eller
andet galt.
Jeg ved at Gigabyte og Abit laver bundkort der kun supporterer 1.5 volts AGP
4x kort, det er ikke et sådant du har.

Men du kan jo prøve om det virker i en anden maskine.
Ellers så må du jo køre den lange vej til ITbutikken for at se dem teste
kortet, så du ved selvsyn kan se at det virker.

Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 31-05-02 17:20

Hej igen
Jeg fik en mail idag hvor ITB skriver at jeg kan få mit kort byttet til et
andet mærke, f.eks. MSI som skulle fungere siger de. Jeg ved ikke om jeg tør
for sidste gang gik der 3 måneder før jeg fik mit kort igen.

--
Greetings and regards,
H.C. Bruus