Hjælp til at formindske JPEG billede
Fra : niels hansen

Dato : 30-05-02 12:02

(har haft problemer med at poste, så prøver igen)
Jeg skal lave et script, der skal kunne formindske et uploaded billede
til bredten $new_w.
Funktionen herunder har jeg til dels fundet på internettet og til dels
selv brygget sammen. Som det fremgår ønsker jeg at lave et billede med
bredten $new_w og højden $new_h ud fra billedet $img. Billedet skal nu
gemmes i en mappe på serveren med navnet "$img_pre$img_name.jpg".
Er funktionen herunder overhovedet brugbar, og hvordan gemmer jeg
billedet? Er der evt. nemmere og bedre måder at gøre det på når man kun
har adgang til GD?

-- FUNKTION START --
function lille_billede($new_w, $img, $img_name, $img_pre) {
header("Content-type: image/jpeg");
$src_img = ImageCreateFromJPEG($img);

$x = ImageSX($src_img);
$y = ImageSY($src_img);
$new_h = $img_w/$k;

$dst_img = ImageCreate($new_w, $new_h);

ImageCopyResized($dest_img, $src_img, 0, 0, 0, 0, $new_w, $new_h, $x, $y);
ImageJPEG($dst_img, $img_name);
}
-- FUNKTION SLUT --