POSTFIX og virtuelle adresser
Fra : Søren W Nielsen

Dato : 30-05-02 08:39

Hej

Er der nogen der kan give mig et prej, hvor der er oplysninger om
virtuelle brugere i et POSTFIX baseret mail system - gerne med
eksampler.

Jeg har læs dokumentationen fra postfix.org; men synes jeg mangler et
par gode eksempler.

På forhånd tak:)

--

Søren Winther Nielsen

Fra : Søren W Nielsen

Dato : 30-05-02 08:49

Jeg er nok nødt til at uddybe lidt.

Vi har tidligere modtaget post fra en server hvor email adressen så sådan
her ud : xx@xxxx.xx.dk

Den nuværende ser sådan her ud : yyy@yyyy.dk.

Fra den tidligere leverandør bliver MX erecorden direktet ned til vores
e-mail server og jeg har derfor behov for at Postfix kan oversætte :

xxx@xxxx.xx.dk til yyy@yyyy.dk.

Jeg har set hvordan man gøre i sendmail men kan ikke genneskue det i
Postfix. Kan du?
Søren

--
IT-administrator
Søren Winther Nielsen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 30-05-02 09:22

Søren W Nielsen <swn@ncrr.au.dk> wrote:

> xxx@xxxx.xx.dk til yyy@yyyy.dk.

Er adressen den samme, altså det før @'et?

Hvis ja:

hest.flaf.dk      gammelt domæne
@hest.flaf.dk   @gnyf.dk

gnyf.dk      nyt domæne
x@gnyf.dk   bruger_x
y@gnyf.dk   bryger_y

Hvis det ikke er tilfældet, skal du oprette mapningen for hver enkelt
bruger.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Where are we?" -- Arthur "Er... somewhere green." -- Ford

Fra : Søren W Nielsen

Dato : 30-05-02 09:48

Hej Allan

Tak for dit svar.
Det er et nyt domæne. Vi har hidtil været på et virtuelt domæne hos en
anden derfor syntaksen @xxxx.xx.dk.
Jeg er godt klar over, at jeg bliver nødt til at sætte alle gamle
"brugere" = "nye brugere" bl.a. fordi gamle email adresser ikke alle ser
ens ud.
Min usikkerhed gik også på, hvilke filer der skal oprettes, ændres og
hvad der ellers skal foretages for jeg er ret newbie på postområdet.

Jeg har læst hvad jeg kan finde om adresse manipulering på Postfix; men
jeg synes bare ikke det giver et klart billede af hvilke filer der skal
hvad.
Derfor mit "nødråb".
Hilsen
Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-02 15:36

Søren W Nielsen <swn@ncrr.au.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har læst hvad jeg kan finde om adresse manipulering på
> Postfix; men jeg synes bare ikke det giver et klart billede af

Kig på /etc/postifx/sample-virtual.cf (eller noget i den stil), der
er det hele godt forklaret

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Søren W Nielsen

Dato : 31-05-02 07:38

Hej

Tak til alle der har svaret på mit spørgsmål og jeg har fundet svaret.
Jeg bruger en købt udgave af SuSe's e-mailserver og alle features er
tilstede og jeg kunne derfor finde alle de filer i pege på jeg skulle
bruge. Tak for det :))))))))
Hilsen
Søren