Bærbar - skærm
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-05-02 23:29

Davs

Hvad ville folk vælge hvis man stod og skulle investere i en bærbar
computer (nærmere bestemt Dell Inspiron), og den kunne fås med følgende
skærme:

   VT - 15" TFT SXGA+ (1400x1050)
   UT - 15" TFT UXGA (1600x1200)
   BT - 15" TFT Enhanced UXGA (1600x1200)

Bliver fonte for fine (små) til at man kan læse dem, når opløsningen bliver
så høj, og hvor skarpt står billedet på dem, hvis man ikke sidder lige
foran? Er BT de ekstra 1200,- værd?

--
Thomas Lindgaard
thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk

Fjern det sorte hul hvis du vil sende mig noget

Fra : [9220] Ulrich Sørens~

Dato : 30-05-02 11:56

Hej

Har selv en Inspiron 4100 med 14.1" (1400x1050) og det er ok når man bruger
125 % større skrifttyper i windows. Dette vil også være ok med en 15"
(1600x1200). Så vidt jeg husker giver det en lille smule mindre
skriftstørrelse i den sidste ende. Jeg er godt tilfreds med min 14.1", og de
15" Dell jeg har set er også helt i top.
Jeg ved ikke helt hvad du får for de 1200, men jeg kan forestille mig at det
måske er noget som bredere synsvinkel og hurtigere responstid.
Om du skal vælge en 1400x1050 eller en 1600x1200 model kommer lidt an på
hvor kritisk du er med størrelsen. Jeg har ikke nogen problemer med min
størrelse men jeg ved at mange vil foretrække en 1400x1050 i 15" og 125%
større skrifttyper.
Hvad angår skarpheden er den 100 % ok. Du får ikke noget skarpere end en TFT
skærm lige meget hvilken opløsning du vælger så længe du bruger skærmens
standard opløsning.

Mvh. Ulrich