Linux on laptop
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 29-05-02 22:50

Hejsa,

Jeg har nu siddet det meste af dagen og prøvet på at installere div Linux
dists på min IBM iSeries 1200. Men ak, intet virker.

Jeg har prøvet:

FreeBSD 4.5
Debian (potato)
RedHat 7.1

Alle disse havde deres småfejl, og kunne derfor ikke installere.

Jeg prøver nu her, for at høre om nogen kan anbefale en god distribution til
en bærbar.

Pfh. tak

Daniel Nielsen

Fra : Claus Albøge

Dato : 29-05-02 23:40

"Daniel Nielsen" <d@d-net.dk_remove_for_no_spam> writes:

> [...]
>
> Alle disse havde deres småfejl, og kunne derfor ikke installere.
>
> Jeg prøver nu her, for at høre om nogen kan anbefale en god distribution til

Har du kigget paa

http://www.bioinf.uni-hannover.de/~mhothorn/i1200pic/

eller en af de andre vejledninger paa

http://www.linux-on-laptops.com/ibm.html

/Claus A

Fra : Jan Birk

Dato : 30-05-02 06:33

Såfremt dine små fejl er relateret til skærmen (X kan ikke starte eller
lign.) så bør du gå efter en distribution som indeholder xfree ver. 4.X.
(Xserveren).

Redhat 7.3 gør det og Suse ver. 8.X gør det.

/Jan

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-05-02 13:21

Daniel Nielsen wrote in <ad3iek$1gq6$1@news.cybercity.dk>:
> [...]
> Alle disse havde deres småfejl, og kunne derfor ikke installere.
> Jeg prøver nu her, for at høre om nogen kan anbefale en god distribution

Jeg vil da anbefale at du fortæller lidt mere om problemerne så vi måske
kan løse dem. Når nu du har prøvet 3 forskellige, så tyder det på, at det
ikke er en anden distribution der skal til. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 31-05-02 22:03

"Daniel Nielsen" <d@d-net.dk_remove_for_no_spam> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har nu siddet det meste af dagen og prøvet på at installere div Linux
> dists på min IBM iSeries 1200. Men ak, intet virker.

Fejl: Standser i det den finder min USB, og prøver at resette denne.

> Debian (potato)
Fejl: Stopper under kopiering/udpakning af drivers.tgz

> RedHat 7.1
Fejl: Stopper ved "sbin/loader"

/Daniel

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 02-06-02 15:37

Var der ikke nogen der kunne hjælpe mig videre?

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 02-06-02 16:04

"Daniel Nielsen" <d@d-net.dk_remove_for_no_spam> writes:

> Var der ikke nogen der kunne hjælpe mig videre?

Har du kikket på

http://www.linux-on-laptops.com/ibm.html

i1200 driller, men folk er kommet videre end nedenstående.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 02-06-02 22:23

Hej,

Jeg prøvet dette:
http://e-sa.org/thinkpad/

Men den går stadigvæk i stå ved USB'en.

usb.c: registered new driver usbdevfs
usb.c: registered new driver hub
usb-uhci.c: $Revision: 1.275 4 time 06:55:51 Apr 18 2002
usb-uhci.c: High bandwith module enabled
usb-uhci.c: v1.275:USB Universal Host Controller Interface driver
PCI: Guessed IRQ 10 for device 00:14.0
usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xc880e000, IRQ 10
usb-ohci.c: usb-00:14.0, PCI device 10b9:5237

Dette er RedHat 7.3, som jeg netop har downloadet

Mvh.
Daniel