Ram-spørgsmål
Fra : SonofonoS

Dato : 29-05-02 22:45

Hej NG.

Jeg skal til at investere lidt penge i nogle nye RAM. Det drejer sig et
256mb pc133 sd-ram modul af mærket pqi. Jeg har i øjeblikket (kun) 128mb ram
af samme type og fabrikat. Hvis jeg vil, er det så ikke muligt at købe et
billigere mærke, hvis der alligevel ikke er den store foreskel i
performance. De 128mb jeg har i nu, har jeg ikke haft problemer med og de er
snart 1½ år gamle...
Gør det noget at blande 2 forskellige ram mærker f.eks. pgi og kingston?

--
SonofonoS
ICQ# 106x38x29x39 (Fjern x'erne)

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 29-05-02 23:02

PQI skulle vist være nogenlunde. Det skulle ikke have det helt store at
sige, hvis du blander to forskellige typer ram. Med normale settings skulle
det gerne køre uden problemer. Derimod KAN der opstå problem, hvis du
begynder, at time eller overclocke dine ram i bios. Men umiddelbart vil der
ikke være nogle problemer.

Kasper

Fra : Leony

Dato : 30-05-02 07:07

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gør det noget at blande 2 forskellige ram mærker f.eks. pgi og kingston?

Ikke hvis dit bundkort understøtter det.
Det står sikkert i manualen.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Deaster

Dato : 30-05-02 08:24

> [...]
> af samme type og fabrikat. Hvis jeg vil, er det så ikke muligt at købe et
> billigere mærke, hvis der alligevel ikke er den store foreskel i

Hmm, du kan vist ikke få et billigere mærke end pqi.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Leony

Dato : 30-05-02 14:24

"Deaster" <removethis@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, du kan vist ikke få et billigere mærke end pqi.

Det var også min første reaktion, men det kan rent faktisk lade sig gøre på
edbpriser.
Tech-Trade og Veritech er billigere, dog ikke mere end en 10'er.

Fra : Leony

Dato : 31-05-02 07:17

> Hvad med noname... der er sgu billige...

Det er 3. parts RAM, for 80 kr ekstra får du 1. parts RAM med mange års
garanti. Jeg mener at de 80 kr er givet godt ud.

Fra : Deaster

Dato : 30-05-02 16:28

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]

> edbpriser.
> Tech-Trade og Veritech er billigere, dog ikke mere end en 10'er.

Damn, så tag Veritech, dem plejer der aldrig at være problemer med.