Korrekturlæsning ønskes
Fra : Arne Eckmann

Dato : 29-05-02 20:17

Hvis nogen skulle have tid og lyst til at
læse korrektur/korrigere, har jeg lagt en
teksstump her:

http://hjem.get2net.dk/arne.eckmann/jkdoed.html

Jeg opfatter selv teksten således:

Aar 1854 d. 9 Februar anmeldte Gaardmand Anders
Jensen Nørgaard af Hasseriis at Aftægtsmand,
Dannebrogsmand Jens Mikkelsen Krogh af
Mariendahl er død igaar. Anmelderen foreviste
derfor en mellem Afdød og Dennes Søn Ib Krog
den 27 Decber 1850 oprettet og 13 Januar 1851
[tinglyst?] Aftægtscontract i hvis følge Aftægtsyderen
er overdraget den af afdød fader [eied?] Gaard;
Hvorimod Anmelderen [forsikkrer?], at Afdødes
løse Eiendele ikke udgjør mer end tilstrækkeligt til
Begravelsesomkostningerne. Afdøds Hustru er
tidliger død. Efterlod myndige og tilstedeværende
Arvinger.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 29-05-02 21:09

"Arne Eckmann" <intet@svar.dk> wrote in message
> [...]
> løse Eiendele ikke udgjør mer end tilstrækkeligt til
> Begravelsesomkostningerne. Afdøds Hustru er
> tidliger død. Efterlod myndige og tilstedeværende

Så har du læst ret - så vidt, som jeg kan læse.

Med venlig hilsen
Bodil.

P.S. En anden gang er det bedre, hvis du lægger den
i binaer.dk som vedhæftet fil, så kan vi nemlig "skrue"
op og ned for størrelsen, det kunne godt hjælpe på
løsningen.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 30-05-02 01:23

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev:

> Så har du læst ret - så vidt, som jeg kan læse.

Tak skal du have Bodil

> P.S. En anden gang er det bedre, hvis du lægger den
> i binaer.dk som vedhæftet fil, så kan vi nemlig "skrue"
> op og ned for størrelsen, det kunne godt hjælpe på
> løsningen.

Den næste tekst har jeg derfor, til overflod, lagt såvel
i binærgruppen som på en website, idet ikke alle
kan tilgå vores binærgruppe.

med venlig hilsen
Arne

Fra : K. Thidemann

Dato : 30-05-02 18:47

On Wed, 29 May 2002 21:17:14 +0200, "Arne Eckmann" <intet@svar.dk>
wrote:

>Aar 1854 d. 9 Februar anmeldte Gaardmand Anders
>Jensen Nørgaard af Hasseriis at Aftægtsmand,
>Dannebrogsmand Jens Mikkelsen Krogh af
>Mariendahl er død igaar.

Hej Arne

Jeg ser lige hvad jeg kan skaffe til dig omkring ovennævnte personer.
Kender familien Nørgaard i Gl. Hasseris.

Mvh
Ketty Thidemann
Hasseris

Fra : Arne Eckmann

Dato : 31-05-02 03:51

"K. Thidemann" <k.thidemann@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Jeg ser lige hvad jeg kan skaffe til dig omkring ovennævnte personer.
> Kender familien Nørgaard i Gl. Hasseris.

Tak skal du have for det Ketty

med venlig hilsen
Arne