Athlon thunderbird 1400 til Athlon Palomin~
Fra : Steen Ørgaard Hansen

Dato : 29-05-02 19:47

Jeg ha en Athlon thunderbird 1400 (266) men har tænkt på at opgradere til
en Palomino xp 2000+,

Mit spørgsmål er om der er meget hastighed at vinde da den "normalt" kører
med 1667 MHz ?

Mit motherboard er et Gigabyte ga7dxr er der nogle der har prøvet at
opgradere denne type, og kan mærke meget forskel på hastigheden ?

MVH Steen.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 29-05-02 20:48

"Steen Ørgaard Hansen" <steen-hansen@post.tele.dk> skrev
> [...]
> en Palomino xp 2000+,
>
> Mit spørgsmål er om der er meget hastighed at vinde da den "normalt" kører

En XP2000+ svarer ifølge AMD til en "gammeldags" Athlon clocket til 2000
mhz - også selvom XP2000+ kun kører 1667 MHz.
Men hvorvidt du vil opleve en ydelsesforskel afhænger af to ting:

1. Hvad bruger du computeren til?
2. Hvad består resten af dit system af - ram, grafikkort, motherboard osv.?

Hvis du spiller meget vil du kun mærke en ydelsesfremgang, hvis dit
grafikkort kan følge med. Bruger du derimod computeren til fx
videokomprimering, vil du opleve en markant hastighedsfremgang. Ak ja, verden
er desværre ikke sort-hvid længere...

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 29-05-02 21:13

On Wed, 29 May 2002 21:48:03 +0200, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

>En XP2000+ svarer ifølge AMD til en "gammeldags" Athlon clocket til 2000
>mhz - også selvom XP2000+ kun kører 1667 MHz.

Jeg troede ellers det var ydelsen på en Intel CPU som
AMD sammenlignede med, altså at en XP2000 svarer
i ydelse til en Intel Pentium 2000 Mhz

Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

mvh Mogens

Fra : Claus

Dato : 29-05-02 21:37

jeg ville vente til der var lidt mere fart på - så hellere et bedre
grafikkort!

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 29-05-02 22:07

"Claus" <claus@kjerkegaard.dk> skrev
> jeg ville vente til der var lidt mere fart på - så hellere et bedre
> grafikkort!

Hvad svarer du på?

mvh
Peter

Fra : Leony

Dato : 30-05-02 07:12

"Claus" <claus@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> jeg ville vente til der var lidt mere fart på - så hellere et bedre
> grafikkort!

Hvis man ikke er hardcore gamer så er et nyere og bedre grafikkort spild af
penge.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 29-05-02 22:06

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev

> Jeg troede ellers det var ydelsen på en Intel CPU som
> AMD sammenlignede med, altså at en XP2000 svarer
> i ydelse til en Intel Pentium 2000 Mhz

Det er en skrøne som nogle tåbelige journalister har fundet på, da de ikke
gad researche ordentligt. At det så samtidig måske også er en
markedsføringsmæsigt smart bonuseffekt for AMD, er en anden sag.

Citat fra
http://athlonxp.amd.com/technicalInformation/benchmarkingModelNumbering.jsp:

"Desktop processors based on the "Palomino" core will be marketed as the AMD
AthlonT XP processor. As a way of communicating the performance improvements
of the new AMD AthlonT XP processor relative to the performance of the
currently available AMD AthlonT processor, AMD has developed a model
numbering convention. "

> Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Hermed gjort.

mvh
Peter

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 29-05-02 23:23

Mogens wrote:

> Jeg troede ellers det var ydelsen på en Intel CPU som
> AMD sammenlignede med, altså at en XP2000 svarer
> i ydelse til en Intel Pentium 2000 Mhz
>
> Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Sagen er vist at de egentlig ikke _må_ sammenligne deres processorer med
Intels i fuld offentlighed. Jeg har dog ikke noget link til hvor jeg har
set det udsagn.
Det er heller ikke nødvendigt, der er i forvejen rigeligt af test-sites
som konstant sammenligner dem.

Fra : Spinner

Dato : 01-06-02 15:41

hvad med denne, som jeg lige har købt? Kostede ca. 9500,-

PCchips 830LR ATX Socket A AMD XP LAN

AMD Palomino 1800+ XP 1.53 GHz

Thermaltake Silent Viking Socket A -

Ram 512 MB PC-2100 DDR PC266

IBM Deststar 60GXP 60 GB 7200RPM ATA1

Nvidia Geforce 4 440 64 MB TV-Out

Alps Floppydrev 1.44 MB

Miditower WTY400 ATX 300Watt +P4

DVD OEM 16/40

Acer OEM CD-RW 20/10/40

Spinner

Fra : Steen Ørgaard Hansen

Dato : 01-06-02 19:41

Tak for jeres indslag, jeg tror at jeg venter til der kommer nyt på market.

MVH Steen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-06-02 20:23

Steen Ørgaard Hansen wrote:
> Tak for jeres indslag, jeg tror at jeg venter til der kommer nyt på
> market.

Øhh jow...
Er dit indlæg en del af en igangværende tråd[1], eller poster du bare en
tak ud i det store rum[2]...?

[1] Lad dog være med at ændre emne/subject!
[2] Hvordan i alverden skal vi kunne gætte hvad du snakker om ?!?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Steen Ørgaard Hansen

Dato : 03-06-02 19:15

Til Søren C. Fischer

Det var mig der startede indslaget !!!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-06-02 19:45

Steen Ørgaard Hansen wrote:
> Til Søren C. Fischer
>
> Det var mig der startede indslaget !!!

Og jeg er ikke blevet meget klogere... hvilket indslag....?

Btw, er du ikke rar lade være med klippe det fra som du kommenterer ?
Læs evt. mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Leony

Dato : 04-06-02 06:48

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg er ikke blevet meget klogere... hvilket indslag....?

Subject:
Athlon thunderbird 1400 til Athlon Palomino xp 2000+
Forfatter:
Steen Ørgaard Hansen
Dato:
29/05-2002 kl. 20:46