Konvertere fra char til int (visual c++)
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 29-05-02 18:20

Hej i gruppen.

Jeg fik løst problemet med at indlæse data fra en kommasepareret fil.

Nu er problemet at jeg indlæser nogle tal vha. getline(), som kun
tager char.

disse tal skulle meget gerne konverteres til rigtige tal - altså type
int.

- Hvor skal jeg starte?

MVH
Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 29-05-02 18:24

Selvløst.

Til orientering kan jeg fortælle, at

int integer_num = atoi(integer_char);

fungerer upåklageligt.

MVH
Henrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-05-02 23:46

Henrik Koksby Hansen wrote:
> Selvløst.
>
> Til orientering kan jeg fortælle, at
>
> int integer_num = atoi(integer_char);

atoi() er en dårlig ide, af forskellige årsager. Søg selv på google.
Brug istedet en stringstream.

stringstream ss;
ss << integer_char;
ss >> integer_num;

/David

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 29-05-02 18:37

In <283afus8sp10aca5f6sckflciooatlkdj9@4ax.com> Henrik Koksby Hansen <koksby@elektronik.dk> writes:

> [...]

>tager char.

>disse tal skulle meget gerne konverteres til rigtige tal - altså type

Du boer overveje at anskaffe en bog om c-standard library og en om STL.
Anyway du kan bruge:

int atoi(const char* p);
eller
double atof(const char* p);

fra <cstdlib> i C++ og <stdlib.h> i C.

se mere paa:

http://www.cplusplus.com/ref/cstdlib/atoi.html

Mvh
Martin

Fra : Flare

Dato : 05-06-02 20:17

Er jeg helt galt på den?

int_var = (int)char_var;

For det virker...Er det en dårlig løsning?

Anders

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 05-06-02 22:47

In <3cfe63a7$0$74243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Flare" <dct_flare@hotmail.com> writes:

>Er jeg helt galt på den?

>int_var = (int)char_var;

>For det virker...Er det en dårlig løsning?

Jeg gaetter paa at char_var er en variable af type char ? I saa fald, er det en god loesning.

Mvh
Martin