Problemer med 3Com PCmcia netkort
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-05-02 17:54

Hej

Jeg har tidligere prøvet i dk.edb.netvaerk Men har ikke fået noget svar. Så
jeg prøver her. Da det jo er et stykke hardware

Jeg har købt mig et brugt 3ccfe575CT 10/100 LAN CardBus-Fast Ethernet
(PCMCIA) Til min Fujitsu/Siemens liteline 425A

Problemet er at download ned til maskinen går voldsomt langsomt.

Ca. 14 KB/s ved at downlode med flere treads kommer jeg op på hele 20 KB/s
:-/

Upload til min stationærer går fint nok. ca. 50 Mbit bliver nok ikke meget
bedre grundet harddisken.

Skal siges, kortet er tilsluttet Level One 2108TX 8 ports Switch

Har prøvet manuelt at sætte kortet til 100 Mbit full deplex, halv duplex og
10 mbit halv og hel duplex. (uden ændringer i downstream)

Der er installeret standart tcp/IP protokol

Alle computere er XP pro. hvor driverne til kortet også stammer fra. har
prøvet fra en anden computer også, hvor downstream også er det samme. Der
sidder Intel 100S pro desktop i "serveren" og et Dlink i den anden ´PC´er"
PPPoE fra Siemens modemmet giver også downstream på 14-20 KB/s. Upstream
perfekt.

Så jeg må sige, jeg har fundet frem til at det er noget med kortet i den
bærbare?

Hvad ville i tro der var problemet?

At kortet er defekt?
Problemer med bussen i bærbar?