ekstrabladet idag
Fra : Camilla Larsen

Dato : 29-05-02 17:39

Hejsa

Til jer som så udsendelsen forleden om hunde og katte kan idag sætte
jeres mening i en poll som ekstrabladet har lavet ...så skynd jer hvis
i vil være med til at give et udtryk for om man ønsker at vide om det
skal oplyses at en pels stammer fra kat eller hund !!

Camilla
--
Camilla

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-02 19:25

On Wed, 29 May 2002 18:39:17 +0200, Camilla Larsen
<pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrotd:

> [...]
>i vil være med til at give et udtryk for om man ønsker at vide om det
>skal oplyses at en pels stammer fra kat eller hund !!

Det var da nok det værste sted man kan diskutere noget så seriøst som
dette emne jo er . Ekstra bladet vil jo som sædvaneligt bare have
læsere og tjene penge for en hver pris de skriver hvad de vil og har
altid gjort det , og de er sikkert pisseligeglade med hunde og katte ,
man kan da ikke tage ekstra bladet seriøst efter min mening

Fra : Camilla Larsen

Dato : 29-05-02 20:46

og igen høre man punish kun have negetivt at sige om noget som helst
*blonk*

Camilla
--
Camilla

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 29-05-02 22:28

Hej,

> [...]
> altid gjort det , og de er sikkert pisseligeglade med hunde og katte ,
> man kan da ikke tage ekstra bladet seriøst efter min mening

Så brug en anden kilde: http://www.1klik.dk/artikel/default.asp?id=NY/1010

Hilsen Kim

PS! Det skal for en god ordens skyld siges, at jeg i denne sammenhæng ikke
er objektiv (da URL'en fører til min arbejdsplads), men jeg bekymrer mig dog
i høj grad om dyrevelfærd.

Fra : VRI

Dato : 29-05-02 23:21

Det der er vigtigt i denne sag, må da være at tilkendegive vores mening om
denne grusomme behandling af dyr. Så hvis dette bliver gennem xtra bladet,
så er det vel godt nok, lige som alle andre medier, kanaler mm. må benyttes.
Hvad Punish mener om xtra bladet har ikke en skid med sage og gøre er er
mildest talt irellevant for os andre at vide.

MVH
VRI

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 30-05-02 07:12

> Hvad Punish mener om xtra bladet har ikke en skid med sage og gøre er er
> mildest talt irellevant for os andre at vide.

Nej det er det ikke, for en gangs skyld siger Punish nemlig noget
fornuftigt. Extra Bladet og BT er frokostaviser som lever af skandaler etc.,
de er usaglige og bliver af den mere intelligente del af befolkningen
betragtet som sladder og halve rygter - altså ikke et medie som kan bruges
til saglig debat, men mudderkastning!

Hvis man tror at man kan få Kina til at stoppe dyremishandlingen og indføre
et dyreværn ved at skrive om den slags i Extra Bladet og derved få Hansen
nede på Mallorca Bar til at reagere, så tror jeg man er en tand for naiv.

- Sidsel
--
Jesus Christ, why don't you come save my life.
Open my eyes and blind me with your light

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 08:20

"Sidsel L. Espersen" <stalia@macfat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nede på Mallorca Bar til at reagere, så tror jeg man er en tand for naiv.

du skal passe på med at have en rationel holdning til et så følsomt emne -
mange er nemlig ligeglade med om det de gør hjælper - bare de kan pudse
glorien og sige at de har gjort noget ( det gælder så vel EB, som nogle af
skribenterne her inde ) !
nej !! ! nu skal der gøres noget og der er fuldstændig ligegyldig om det
hjælper eller ej, for så kan vi flomme fede luksusdyr, her i dette lille
smørhul, få vores nattesøvn igen ..

Highlander

Fra : VRI

Dato : 30-05-02 09:00

Jeg syntes da, at man skal bruge alle forhåndenværende midler til at
udtrykke sin vrede og frustration over disse dyremishandlinger. Ekstra
Bladet bliver trods alt læst af mange mennesker og ikke kun af bodega kaj!
Hvor folk vil udtrykke deres vrede er vel op til dem selv. Det har ikke
noget at gøre med at pusse glorien, men at føle at man prøver at gøre noget.
Jeg har også læst, at enkelt personer har sendt e-mails til den Kinesiske
ambasade. Dette er også et godt tiltag, men hvorfor skal man nedgøres fordi
man udtrykker sin mening gennem et eftermiddags blad? Hvis Punish og I andre
ikke bryder jer om det, kan I jo bare lade være med at benytte det og tænke
jeres. Vi andre vil forbeholde os vores ret til, at være selvstændige
individer og deltage der hvor vi kan.

Og til Highlander: Hvis du har fundet de vise sten ang. hvad der kan gøres,
som med garanti vil hjælpe de stakkels dyr i Kina, så syntes jeg du skulle
dele dem med os andre, så vi også kunne hjælpe på en voksen og saglig og
ikkesåflommefed måde

MVH
VRI

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 30-05-02 09:27

Problemet er at folk vælger de forkerte kampe og de forkerte arenaer!
Hvordan skal jeg kunne tage folks mening seriøs hvis den printes i et blad
jeg anser som værende ganske useriøst?

Hvis man vil tages seriøst er man nødt til ikke at skrige "dyremordere" og
andet ganske usagligt - selvom det er hvad vi alle har lyst til! Jeg har da
også personligt lyst til at sørge for at de fjolser der pelsede de dyr
skulle have deres nedre genitialer stoppet i den ståltrådsløkke og så hænges
op sådan - men hvis jeg var faret ud og havde skrevet det, ville ingen tage
det seriøst! (Eller mig for den sags skyld!)
Man er nødt til at se rationelt på tingene, kigge på kulturforskellene og
acceptere hvad man ikke kan gøre noget ved! Afmagt er en ubehagelig følelse,
men at pudse sin egen glorie fordi man har skrevet til Extra Bladet eller
den Kinesiske Ambassade - det er en tand for goody twoshoes for mig.
(Hvad tror I btw der sker med de mails der bliver sendt til den kinesiske
ambassade? .oO"Deleted Items"Oo.)

Highlander - jeg tror du har ret... *g*

- Sidsel

Fra : VRI

Dato : 30-05-02 11:23

Sidsel.

Jeg kan da godt se din point, men derfor syntes jeg stadig det er forkert,
at nedgøre folks forsøg på at ændre verdenen. Hvis alle blot stod der i
afmagt over for alle de problemer der er i verdenen, hvordan skal vi så
nogen sinde håbe på at kunne ændre den til et bedre sted. Nej jeg mener at
alt har relevans. Selv om den Kinesiske ambasade sletter mail's, kan det jo
ikke undgåe's at gøre et eller andet indtryk på dem hvis der er mange der
skriver med deres harme. Jeg mener ikke det har noget som helst at gøre med,
at pusse sin glorie, men blot et forsøg på at give sin mening luft. Hvilket
medie dette sker i er vel underordnet. Hvis du og andre ikke vil gøre dette
gennem Ekstra bladet er det da cool, men hvorfor nedgøre dem der syntes det
er ok? Jeres mening om hvordan andre giver udtryk for den samme vrede og
frustration som I har, syntes jeg faktisk ikke er relevant i sådanne
tilfælde som dette. Vi kan sikkert blive ved med at diskutere dette, så jeg
vil ikke gentage mig selv igen i dette forum. I har jeres mening og jeg har
min og sådan er vi jo så forskellige. Vi har dog et til fældes: Vi elsker
dyr og hunde i sær. Håber du også kan se det lidt fra min side *GG*

ps. Hvad har highlander ret i? Han har jo ikke givet os et alternativ til at
ændre verdenen på en saglig og voksen måde *GG* Måske det kommer når han
logger på

MVH
VRI

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 12:06

"VRI" <vri.k9@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> ændre verdenen på en saglig og voksen måde *GG* Måske det kommer når han

Bullshit walks - money talks -

Highlander

Fra : VRI

Dato : 30-05-02 12:31

Ja det var vel nok sagligt og voksent highlander.........

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 12:47

> Ja det var vel nok sagligt og voksent highlander.........

har jeg ret, når jeg nu tror at du ikke altid tænker, om du eventuelt har
misforstået budskabet , inden du vælger at tror du er så skide klog og
voksen ?
nu skal jeg prøve at forklare hvad jeg mener så di voksne fatte det :

du fjerne ikke en disse ved at vævle om dyrerettigheder til et land som
nakkeskyder folk på torvet ! = Bullshit walks !
Hvis du fjerne den økonomiske gevist der er ved at mishandle dyrene - så
fjerne du måske dyre mishandling ! = money talks !

fatter du den nu ? eller skal jeg prøve på en mere barnlig måde ?

Highlander

--
"Don`t loose your head"

Fra : VRI

Dato : 30-05-02 12:56

> [...]
> fjerne du måske dyre mishandling ! = money talks !
>
> fatter du den nu ? eller skal jeg prøve på en mere barnlig måde ?

Ja ja kast med muder og nedgør du blot andre menesker og deres meninger. Det
syntes jeg er rigtigt flot!!! Keep it up, du er på rette vej

MVH
VRI

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 13:34

> [...]
Det
> syntes jeg er rigtigt flot!!! Keep it up, du er på rette vej

du må da indrømme at hvis du lige gider læse tilbage i tråden så er det da
dig selv der lægger ud med at nedgøre mit svar til dig, om hvordan jeg tror
man kan løse problemet med dyremishandling..

men ligesom mange får det bedre af at gøre opmærksom på at nu har de skrevet
under her , der og alle vejne, så er jeg vel i min ret til at sige at jeg
ikke tror det hjælper et hammerslag, - det er da ikke at nedgøre folk - det
er ihverfald ikke min mening, men mere ment som hvis de virkelig vil prøve
at gøre noget så skal de nok prøve at anskue sagen fra en lidt brede vinkel
end blot den som en 28" farveflimmer giver, mandag aften i den bedste sende
tid.
det hjælper jo ikke en bjælde hvis vi bare skal have en lang tråd om hvem
der nu har skrevet uden på et eller andet - det er ok folk skriver uden -
men tæller det dobbelt, hvis man også skriver her inde at man har skrevet
under ?

og eliten herinden er sq nogle forstokkede gamle hundefreaks som tror verden
drejer rundt om dem og deres hund og det hjælper langt fra de dyr der lider
pga griske pengefolk eller fattige bønder, som hævner sig på deres hund, i
afmagt over at de endnu engang ikke har penge til at købe mad eller afgrøder
for.

sig mig blot er der sket en skid ned i spanien ? nææ vel men vi har skrevet
unden, så har vi gjort hvad vi kunne ..
om 3 uger kan du kan finde hunde pels og katte hår i alle pelse forretninger
igen og du skal dælme ikke bilde mig ind at det stårnoget om det i DF
partiprogram til næste valg ... selvom om de er helt frem i skoene i disse
her dage, der er simpelt hen for plat lige som EB i dag ....

arggg luft .....

Highlander

Fra : Marlene

Dato : 30-05-02 13:44

Highlander <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf61bc3$0$78808$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> men tæller det dobbelt, hvis man også skriver her inde at man har skrevet

Nej, jeg tænkte måske lidt det samme, men på den anden side, så kan det
opfordre/opmuntre andre til at skrive under (utroligt mange mennesker er
bange for at skrive deres navn og adresse, så andre kan se
det.......???????????).

> [...]
> pga griske pengefolk eller fattige bønder, som hævner sig på deres hund, i
> afmagt over at de endnu engang ikke har penge til at købe mad eller

OG?????? Derfor skal det da ikke gå ud over dyrene! Ligesom forældre der
slår deres børn i afmagt over deres rådne liv.........

> sig mig blot er der sket en skid ned i spanien ? nææ vel men vi har
skrevet
> unden, så har vi gjort hvad vi kunne ..

Ja, selvfølgelig har vi det (+ andet), og det var da langt værre, hvis ikke
vi havde gjort noget. Der sker da slet ingenting, hvis vi bare sidder
tilbagelænet i sofaen. Ved at skrive under og ved at handle viser vi også de
forskellige dyreværnsforeninger, at vi mener dette her alvorligt; at vi ikke
vil acceptere, at dyrene behandles på den måde. For _heldigvis_ har vi bl.a.
WSPA til at tage hånd om sådanne grusomheder og ved at "presse" dem og
henvende os til dem, viser vi, at det er en vigtig sag, som de skal tage
hånd om.

> om 3 uger kan du kan finde hunde pels og katte hår i alle pelse
forretninger
> igen

Det kan jeg ikke tro. Så er det jo op til os at protestere. Det er _os_, der
bestemmer i sidste ende.

og du skal dælme ikke bilde mig ind at det stårnoget om det i DF
> partiprogram til næste valg ... selvom om de er helt frem i skoene i disse
> her dage, der er simpelt hen for plat lige som EB i dag ....

Nej, men DF - helt ærligt.........

Mvh. Marlene.

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 14:13

"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opfordre/opmuntre andre til at skrive under (utroligt mange mennesker er
> bange for at skrive deres navn og adresse, så andre kan se

jeg forstår ikke hvad du mener , tror du at der er nogen der kun skriver
under fordi eliten her inde har skrevet at de har skrevet under ? - doh så
siger jeg stakkels dyr ...
og hvis man er på linket men ikke vil opgive´navn og adresse ja så er det
vel så som så med sympatien for dyrene...

> [...]
>
> OG?????? Derfor skal det da ikke gå ud over dyrene! Ligesom forældre der
> slår deres børn i afmagt over deres rådne liv.........

der er ulovligt at slå sine børn - men nogle gør det aligevel - det er lige
det jeg siger det hjælper ikke at lave en lov - du skal fjerne grunden /
holdningen til at det sker og det gør man ikke ved at tale "ned" til folk -
det kan man kun gøre hvis man prøve at se sagen fra deres synpunkt - hvor
grimt den end måtte se ud ... og se hvorfor sker det og så prøver at fjerne
grunden ...

> [...]
> WSPA til at tage hånd om sådanne grusomheder og ved at "presse" dem og
> henvende os til dem, viser vi, at det er en vigtig sag, som de skal tage

har svaret tidligere

> forretninger
>
> Det kan jeg ikke tro. Så er det jo op til os at protestere. Det er _os_,
der
> bestemmer i sidste ende.

4 uger max ! og hvis der ikke kommer blod i den bedste sende tid for du
ingen opbakning,

> og du skal dælme ikke bilde mig ind at det stårnoget om det i DF
>
> Nej, men DF - helt ærligt.........

nu nævnte jeg DF fordi de faktisk var i fjernsynet igår på denne konto ...
men det gælder nok også alle de andre partier vil jeg tro - jeg har
ihverfald ikke hørt nogen snakke om det ved sidste valg så mon ikke der er
glemt til næste valg .. det tror jeg-

Fra : VRI

Dato : 30-05-02 14:19

> [...]
> men det gælder nok også alle de andre partier vil jeg tro - jeg har
> ihverfald ikke hørt nogen snakke om det ved sidste valg så mon ikke der er

Ikke fordi jeg er fortaler eller stemmer på DF, men de har faktisk meget
dyrevelfærd på programmet som en af de få partier.....

MVH
VRI

Fra : Marlene

Dato : 31-05-02 10:40

Highlander <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf62511$0$78757$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> og hvis man er på linket men ikke vil opgive´navn og adresse ja så er det
> vel så som så med sympatien for dyrene...

Nogle mennesker er desværre meget usikre på at opgive deres navn og adresse
på nettet. Om de så ikke har sympati for dyrene, er jeg egentlig ligeglad
med, for der skal bare nogle underskrifter til for at hjælpe dyrene - at
nogle mennesker så lige skal have det sidste spark ved at få at vide, at
andre har skrevet under - det er helt ok med mig. Og hvorfor skriver du
heletiden "eliten". Åh, det lyder så fordømmende og negativt. Janteloven,
yes, it is alive!!!!!..........

> [...]
> det kan man kun gøre hvis man prøve at se sagen fra deres synpunkt - hvor
> grimt den end måtte se ud ... og se hvorfor sker det og så prøver at

Jamen, du har da ret! Selvfølgelig skal man se på motivet bagved handlingen.
Men når der sker sådanne grusomheder, så er der bare ikke tid til at se på
grunden - der skal _handles_, så disse grusomheder bliver stoppet her og nu.
Ellers vil der gå al for lang tid, og al for mange dyr vil lide i
mellemtiden. I øvrigt (svar på nogle af de andre indlæg, du har skrevet) så
tror jeg da bestemt, at de fleste mennesker herinde tænker på, hvordan andre
mennesker har det i andre lande - om de har det dårligt eller ej. Men det
retfærdiggør da ikke, at de mishandler dyr på den måde. Det retfærdiggør da
ikke, at fordi de selv har det dårligt, så skal dyrene også have det
dårligt. For _det_ forstår jeg bestemt ikke. Men jeg kan derimod forstå, at
de slet ikke har samme forhold til dyr, som vi har - at de er blevet
opdraget med dyr på en hel anden måde og derfor behandler dem, som de gør.
Det er mere forståeligt.

Og det der med, at folk pudser deres glorie, som du nævner om og om igen; og
hvad så???? Folk kan for min skyld pudse deres glorie, så den går i
opløsning, hvis bare det hjælper dyrene. Det er vel det, der er målet????
Målet er at løse problemet lige her og nu, og så hjælper det altså ikke
noget at rakke ned på andre - det besværliggør kun vejen til målet.

> der
>
> 4 uger max ! og hvis der ikke kommer blod i den bedste sende tid for du
> ingen opbakning,

Se venligst andet indlæg fra mig, hvor jeg har kopieret en mail fra
Anima.........

> [...]
> men det gælder nok også alle de andre partier vil jeg tro - jeg har
> ihverfald ikke hørt nogen snakke om det ved sidste valg så mon ikke der er

Måske - men så er det vores egen skyld - vælgernes altså.......

Mvh. Marlene.

Fra : Highlander

Dato : 31-05-02 18:53

> [...]

> andre har skrevet under - det er helt ok med mig. Og hvorfor skriver du
> heletiden "eliten". Åh, det lyder så fordømmende og negativt. Janteloven,

Det har absolut intet med Jante lov at gøre ... du kan ikke råbe jantelov
hver gang nogen kritiserer andre .. det er ikke det janteloven bygger på,
"Elite" var såmen også sarkatisk ment...

> [...]
> grunden - der skal _handles_, så disse grusomheder bliver stoppet her og

forleden var der et indslag i det der program inde fra hovedbanen hvor en
eller anden hiphop dreng fra irak fortalte at han som 13 årig var blevet
jaget til front for at være minesøger - og at han havde set en ven blive
sprængt i stykker...
for mig rykker det lidt mere på min indre tv skræm end de 30 sec TV avisen
senere sendte med billeder af dyre mishandling

> [...]

da
> ikke, at fordi de selv har det dårligt, så skal dyrene også have det

jeg har aldrig sagt det var iorden den måde de pelser dyrene på - aldrig !

> [...]
> Det er mere forståeligt.
>
> Og det der med, at folk pudser deres glorie, som du nævner om og om igen;

Om og om igen ?? jeg har sagt det en gang - og jeg synes det virker plat når
EB laver sådan en pol så folk kan stemme og så har de også gjort noget (
vor herre bevars ) ! - og jeg synes det er plat når folk herinde har travlt
med at fortælle hvor de har skrevet under- der er fint at folk skriver hvor
man kan skrive under - men den tråd der følger efter med nu har jeg skrevet
under - nu har jeg skrevet under -- det er sq da plat og kun for at pudse
glorie ...

> [...]
> Målet er at løse problemet lige her og nu, og så hjælper det altså ikke
> noget at rakke ned på andre - det besværliggør kun vejen til målet.

helt enig- hvis formålet er at hjælpe dyrene og ikke kun at pudse
glorien - så er det helt fint med mig !

Highlander

Fra : VRI

Dato : 30-05-02 13:53

> [...]
tror
> man kan løse problemet med dyremishandling..

Ja det undskylder jeg da, men du kom jo ikke med noget konkret svar på
problemet.

> [...]
> men tæller det dobbelt, hvis man også skriver her inde at man har skrevet

Strengen startede jo ved, at der var en der gjorde opmærksom på, at man
kunne stemme på en pol på ekstra bladet. Hvis ikke man har lyst til det, kan
man jo bare lade være, men det er da at nedgøre de mennesker der ønsker at
gøre så meget som muligt og skrive, at det ikke hjælper en skid at give sin
mening i sådan et useriøst blad, der kun læses af bodega kaj og andre
flommefede danskere, der blot vil pusse glorien.... Din mening skal du have
lov at have, men lad dog for H....... andre have deres også!!!

> [...]
> pga griske pengefolk eller fattige bønder, som hævner sig på deres hund, i
> afmagt over at de endnu engang ikke har penge til at købe mad eller

Hvad og hvem de andre her inde er, har da ikke noget med sagen at gøre. Vi
snakker om ytring af ens meninger her, ikke muderkastning.

> [...]
> partiprogram til næste valg ... selvom om de er helt frem i skoene i disse
> her dage, der er simpelt hen for plat lige som EB i dag ....

Hvis mange nok ytrer deres mening om disse ting, både gennem medierne og
gennem deres købevaner må det da gøre en forskel. Hvis ikke er verdenen af
lave og hvad laver vi så egentligt her på nettet og diskuterer dette?

Til sidst vil jeg gerne undskylde over for dig, mht. det tidligere indlæg
ang. money talks, bullshit walks. Jeg havde ikke lige fattet den!! Jeg
syntes dog den var lidt kortfattet og derfor godt kunne forstås anderledes i
forhold til hvad du mente. Anyway Sorry

> arggg luft .....

Ja men det er jo en helt anden diskution *GGG*

> Highlander

MVH
VRI

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-05-02 21:41

On Thu, 30 May 2002 12:22:58 +0200, "VRI" <vri.k9@ofir.dk> wrotd:

> [...]
>ikke undgåe's at gøre et eller andet indtryk på dem hvis der er mange der

,,,,,,,,,,,,,,,,,,tror du virkelig at et par tusinde "højst" emails
fra lille Danmark vil gøre indtryk på over 1 milliard kinesere ?
"fnis"Her er mit alternativ til at spilde sine fingerkræfter på at
skrive til ekstra bladet : hvis man skulle skrive nogen steder hen så
skulle man skrive til vores egne folketingsmedlemmer for de vil jo
også gerne have vores stemmer næste gang og jeg ved da at Pia selv
har hund så hun er sikkert blevet oprigtigt harm over udsendelsen
, og hun kan gøre noget ! ekstra bladet kan intet gøre !

Fra : Ally

Dato : 30-05-02 22:15

> [...]
> den Kinesiske Ambassade - det er en tand for goody twoshoes for mig.
> (Hvad tror I btw der sker med de mails der bliver sendt til den kinesiske

Nu må I fandeme stoppe! Jeg ved udmærket godt, at den kinesiske ambassade
ikke tager direkte kontakt til den kinesiske regering for at få det stoppet!
Og at tro, at jeg gør det for at pudse min egen glorie... udtal dig venligst
ikke om mig, når du ikke kender mig!

Jeg, sammen med en kammerat, har kontakt med dyreorganisationer og
politikere, både i Danmark og i EU, i en kamp for at få startet debat og for
at få politisk støtte. Det er et arbejde, der indtil videre har optaget alle
aftener fuldtids siden udsendelsen blev sendt. Må jeg så høre jer, der
brokker jer over Ekstrabladet, og påstår, vi kun gør det for at "pudse vores
glorie": Hvad har I gjort??? Vi forsøger at gøre noget... IKKE FOR AT PUDSE
VORES GLORIER, men i sidste instans for at redde liv og for at stoppe
dyrplageri. I stedet for at bruge jeres tid på at brokke jer over andres
velmenende indsats, så skulle I sgu SELV gøre en indsats. Dét ville jeg have
respekt for... det andet er for latterligt og dovent!

M.v.h.

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 30-05-02 22:37

Jeg gør en indsats, hver dag, for mig, mine dyr, min familie, min kæreste og
mine venner.
Jeg kan sørge for at det jeg værdsætter og det jeg holder af, har det godt,
det er hvad jeg magter, jeg hverken vil eller kan redde verden!

Kald mig doven, kald mig latterlig, kald mig hvad end du lyster!

- Sidsel

Fra : Ally

Dato : 30-05-02 22:50

> [...]
> det er hvad jeg magter, jeg hverken vil eller kan redde verden!
> Kald mig doven, kald mig latterlig, kald mig hvad end du lyster!

Nej, for jeg synes, det er ærværdigt at du gør en indsats for dig og dine
kære! MEN, du skal ikke nedgøre andres forsøg på at gøre en forskel,
hvadenten det er på den anden side af plankeværket eller på den anden side
af jorden. Jeg nedgører ikke din indsats.

Det er vist moderne herinde at nedgøre os, der gør en indsats. Så gør vi det
kun for at pudse vore egne glorier, så hjælper det ikke en tøddel osv. Men
se lige lidt på det fra en afstand: Vi forsøger i det mindste at gøre en
indsats... vi nedgører ikke andres indsats. Vi er sgu ikke dumme... vi ved
da godt, at vi ikke selv kan ændre Kinas måde at behandle dyr på. Derfor gør
vi det på den måde, der er mest realistisk... nemlig ved at forsøge at
ødelægge deres indtjeningsmuligheder på området ved at forbyde salg af disse
pelse. Det er effektivt, og det er muligt. Glem ikke det!

Så jeg vil anbefale dig og alle andre at spar på kræfterne og i stedet
støtte op om sagen... lad være med at mundhugges om hvorvidt det ene eller
andet nytter noget, og i stedet enten kom med forslag til, HVAD der kan
gøres, eller selv tag affære. Hvis alle sidder tilbage med korslagte arme,
og siger, at der ikke kan gøres noget... hvor er vi så henne?

M.v.h.

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Gaardsøe

Dato : 30-05-02 23:30

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Snip<

>Hvis alle sidder tilbage med korslagte arme,
> og siger, at der ikke kan gøres noget... hvor er vi så henne?

Lige præcis der, hvor de fleste dansker helst vil være.. nemlig i sofaen
med benene oppe på bordet, og i øvrigt være pisse ligeglade med, hvad der
foregår, bare det ikke går ud over dem selv.. eller nogen de kender.. som
efterhånden er til og kaste op over.

Iøvrigt fine indlæg... Ally... Hvis bare flere var som dig..

Mvh. Lars

Fra : VRI

Dato : 30-05-02 22:54

> [...]
have
> respekt for... det andet er for latterligt og dovent!

Ally. RESPEKT!!! Det er lige præcis det jeg har prøvet at komme igennem med.
Hvad nytter det egentligt at brokke sig over andres indsats, hvor lille og
ubetydelig den end måtte være i nogles øjne? Hvad med at se på sig selv og
sige: "Hvad har jeg gjort i dag?" ikke en disse efter min mening. Jeg vil
dog give Highlander ret i, at forbrugeren af pelse også har et medansvar.
Hvis man kan lave en masse ballade her i lille danmark i div. medier også
ekstra bladet, så kan det jo være, at pelshandlerne her hjemme vil tænke sig
om en extra gang, inden de benytter skind, fremstillet på så uhørlig måde.
Det er mit håb og tilsyneladende også andres. Derfor.... Lad jer ikke kue af
sortseere! Bliv blot ved med at ytre jeres afsky for disse handlinger i alle
tilrådeværende medier.... Også ekstra bladet..

MVH
VRI

Fra : Marlene

Dato : 31-05-02 10:41

Ally <quincy_md@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ad64o9$386$1@sunsite.dk...

Snip

> [...]
have
> respekt for... det andet er for latterligt og dovent!

Exactly!

Mvh. Marlene.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 31-05-02 18:12

On Fri, 31 May 2002 11:40:58 +0200, "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrotd:

>Ally <quincy_md@hotmail.com> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:ad64o9$386$1@sunsite.dk...
>
>Snip
>
> Må jeg så høre jer, der
>vores

,,,,,,,,,,,,,,,,vi har gjort noget der måske kan have en betydning !
hvad der står i ekstra har ingen seriøs betydning, du kan jo gå ind på
DKKhjemmesiden og skrive under de har nok mere magt hvad dyrevelfærd
angår end et sladderblad .

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 11:39

> [...]

> dele dem med os andre, så vi også kunne hjælpe på en voksen og saglig og

jeg har ikke de vise sten, for der er mange ting der skal ordnes før folk
begynder at behandle dyr ordenligt, jeg tror jeg har fortalt min holdning
til dette emne før i en tråd om nogle hunde de hængte i spainen, dette her
er på mange måde det samme - nemlig at du ikke kan få folk til at værdsætte
dyrevelfærd, sålænge de selv lever et uselt liv.
og du får det ikke på den politiske dagsorden, medmindre der er stemmer i
det - og det er der ikke i Kina. ( og i danmark er det kun hot i en uges
tid - bare vendt om 14 dage er det sq glemt ! )

Highlander

og igen igen jeg siger ikke det er OK - jeg siger jeg tror ikke det hjælper
en skid at I hyler op og sender mail til øst og vest - de er pisse ligeglade
i Kina - de har meget andet og vigtigere ting at tænke på .....

Fra : mus

Dato : 30-05-02 12:00

Men de er ikke ligeglade med penge vel??

Så penge må være pressionsmidlet.

Stop med at køebe pels om det så kun en lille pelskant - så køb ikke jakken.
Medierne og kampagner kan bruges til at få budskabet ud til mange.

<3cf60104$0$9072$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 12:25

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jakken.
> Medierne og kampagner kan bruges til at få budskabet ud til mange.

se det ville meget nemmer hvis vi holdt til den "aftale" svar form - nemlig
bottom post
se eventuelt http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html
( nu har jeg bevist ikke klippet noget i indlægget for at gøre det så
grotesk at det fremme forståelse for at der er nemmeste for alle hvis vi
bruger de samme regler ...

nå her er mit svar :

det er jo forbruger magt ! det har slet ikke være på tale i denne her tråd !
der er ingen tvivl om at hvis du fjerne efterspørgsel så fjerne du grunden
til dyremishandling.
men kan du fjerne efter spørgelsen ved at sende mail rundt eller skrive uder
på protester til kina -
næææ overhovedet ikke det eneste du gør ved at lave den slags er at du
pudser din glorie ..
lad være med at købe produktet og fortæl så mange du kan på en sober måde at
de heller ikke bør støtte sådan noget svineri - så er du på rette vej.

men vi taler om at Kina skal gøre noget - og jeg spørg bare hvad Kina
interresse i at forhindre det skulle være ?

Highlander

Fra : Bjergskoven

Dato : 30-05-02 13:11

> men vi taler om at Kina skal gøre noget - og jeg spørg bare hvad Kina
> interresse i at forhindre det skulle være ?
>

> Highlander

Kina skal være vært for de olympiske lege i 2008.
Det er jo en prestigefyldt opgave hvor verdens øjne hviler på landet, så
måske de ikke vil være så begejstrede for al for megen kritik om
menneskeretttigheder og dyreetik og vil være indstillet på at gøre noget ved
det inden år 2008.

Hilsen

Merete

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 13:45

"Bjergskoven" <info@bjergskoven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måske de ikke vil være så begejstrede for al for megen kritik om
> menneskeretttigheder og dyreetik og vil være indstillet på at gøre noget

Kina er jo blevet valgt .. det eneste de tænker på nu er at lave et ol der
virkelig sparker mås, så de kan vise de andre at de også kan det der .. og
Kina har mange gange før bevist at de ikke tager ditat fra nogen som helst.
og hvis man skal fjerne dyrmishandling skal du fjerne den økomomiske gevinst
ved den ellers hjælper det ikke - hvis folk kan leve af det, vil det ske..
uanset om det er lovligt eller ej .. og mål er vel at forhindre det sker og
ikke blot at forbyde det ?

Highlander

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 12:31

> [...]
jakken.
> Medierne og kampagner kan bruges til at få budskabet ud til mange.

jamen det er jo for f***** også det jeg siger....

Bullshit walks - money talks

Highlander

Fra : VRI

Dato : 30-05-02 12:37

> "mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> jakken.
>
> jamen det er jo for f***** også det jeg siger....
>
> Bullshit walks - money talks
>
> Highlander

Ok så har jeg fattet den *GGGG* Ja I har naturligvis ret, men at give udtryk
for sine meninger gennem medierne, uanset hvad I så syntes om dette syntes
jeg da også er ok. Selvfølgelig skal man ikke købe varerne. Man køber jo
heller ikke burhøns og tremme kalve, når man har set hvordan de har
det......... Forbrugerne bestemmer og forbrugerne er os. Man bør dog også
give sit besyv med i meningsmålinger, debat medier mm. Det har da ikke noget
at gøre med at pusse glorien.

ps. Jeg skal nok forsøge, at huske og skrive i bunden, så jeg ikke pisser
nogen af med det....

MVH
VRI

Fra : Helle Mogensen

Dato : 30-05-02 12:52

Selvfølgelig skal man ikke købe varerne. Man køber jo
> heller ikke burhøns og tremme kalve, når man har set hvordan de har
> det......... Forbrugerne bestemmer og forbrugerne er os.

klip

Hej - ja undskyld jeg blander mig her midt i tråden, men at *man* ikke køber
burhøns og tremmekalve er desværre ikke sandt. Der har været fokuseret en
del på det i forbindelse med økologisk fremstilling af fødevarer, og selvom
nogen støtter det, er det stadig størstedelen af befolkningen der køber de
fødevarer som er billigst og som produceres på en måde som ikke er særlig
dyrevenlig. Der sælges stadig bunker af burhønseæg, billige kyllinger - 5
for 100,- og den slags. Mange tænker med tegnebogen fremfor med hjertet, når
de står ved køledisken. At de så bagefter - næste gang de ser en udsendelse
om burhøns - synes at det er for dårligt at (hønsene) behandles som de gør,
tja. effekten er desværre kortvarig, netop som Highlander har været inde på
flere gange.
Den slags emner er jo nogle som vi her i gruppen nok ikke behøver at
diskutere så meget med hinanden - stort set alle her er jo dyrevenner med
stærke principper, men tag det op næste gang nogen serverer kylling eller
omelet for dig.....

mvh
Helle

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-05-02 21:34

On Thu, 30 May 2002 10:00:06 +0200, "VRI" <vri.k9@ofir.dk> wrotd:

> [...]
>ikke bryder jer om det, kan I jo bare lade være med at benytte det og tænke
>jeres. Vi andre vil forbeholde os vores ret til, at være selvstændige

,,,,,,,,,,,,,,,,,ja det har i jo lov til , men hvis der er nogen der
kan ødelægge og lave "læserporno" ud af et hvert emne så er det jo
ekstra bladet og hvis du skriver noget seriøst derind til så tager de
det kun med hvis de mener at det er underholdende nok til at få flere
læsere ekstra bladet apelerer ikke til fornuftige mennesker der vil
vide fakta ! de fleste ved hvad eb skriver er det halve løgn , så jeg
mener at det er det mest forkerte sted at have en seriøs debat ! det
er så bare min mening !

Fra : VRI

Dato : 30-05-02 23:00

> [...]
> vide fakta ! de fleste ved hvad eb skriver er det halve løgn , så jeg
> mener at det er det mest forkerte sted at have en seriøs debat ! det

Punish for H..... Prøv nu at se hvordan strengen startede ik. Det nytter jo
ikke noget at kaste sig hovedløst ind i en diskution, uden at ane hvad det
drejer sig om. Der er ikke tale om lange artikler, læserbreve eller andet,
men blot en POL som Ekstra bladet udførte mht hvor vidt folk ønsker at vide
om pels på deres frakke m.m. stammer fra hund eller kat. Jeg har sagt det
før og siger det gerne igen; Hvad rager det mig, hvad du mener om ekstra
bladet??!! Det er mig fuldstændigt irelevant!!! Det er så bare min mening!

MVH
VRI

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 31-05-02 18:12

On Fri, 31 May 2002 00:00:13 +0200, "VRI" <vri.k9@ofir.dk> wrotd:

> [...]
>bladet??!! Det er mig fuldstændigt irelevant!!! Det er så bare min mening!

ja sikkert men fakta er altså at ekstra bladet tidt har den slags
"meningsmålninger" og de bliver ikke taget seriøst både fordi at
ekstra bladet har et så dårligt ry og p.g.a. at det kun er deres
læsere der stemmer og de stemmer sku på det ekstra bladet siger at de
skal stemme på ! fat det dog , det er spild af tid at skrive under hos
ekstra bladet ! find dog på noget seriøst til sådan et alvorligt emne,

Fra : Brian

Dato : 01-06-02 08:31

> [...]
> skal stemme på ! fat det dog , det er spild af tid at skrive under hos
> ekstra bladet ! find dog på noget seriøst til sådan et alvorligt emne,

jeg ved godt dette spørgsmål er lidt uden for tråden, men var det ikke
ekstrabladet der i første omgang fik forpurret forsvarschefens
aftrædelsesparade, såhh... øhh... at ekstrabladet ikke skulle have nogen
betydelig magt...

EB har mange læsere....

mvh. Brian

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-06-02 08:35

On Sat, 1 Jun 2002 09:30:47 +0200, "Brian"
<conradsen@paradis.tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>ekstrabladet der i første omgang fik forpurret forsvarschefens
>aftrædelsesparade, såhh... øhh... at ekstrabladet ikke skulle have nogen

ja så er spørgsmålet jo også bagefter hvor rimmeligt det var ? at gøre
hæren til grin og pengene skulle jo aligevel bruges på træningen så
hvorfor ikke træne den dag hvor han gik af ? o.s.v. de har magt men de
egner sig bedst til "sentationshistorier" og ikke seriøse emner efter
min mening.

Fra : Brian

Dato : 01-06-02 08:38

> [...]
> hvorfor ikke træne den dag hvor han gik af ? o.s.v. de har magt men de
> egner sig bedst til "sentationshistorier" og ikke seriøse emner efter

det er en helt anden sag, se der tror jeg faktisk vi kunne blive enige, men
lad os hellere holde os til emnet, inden der er nogen der kommer efter os

mvh. Brian

Fra : John

Dato : 31-05-02 00:28

> [...]

> nej !! ! nu skal der gøres noget og der er fuldstændig ligegyldig om det
> hjælper eller ej, for så kan vi flomme fede luksusdyr, her i dette lille

Jeg vil også heller have en egenhændigt fin pudset glorie end at
være en person, der med en barnlighed i mellem linierne, tror at
verden ændre sig ved at man blot kigger på fra den fedtede sofarække.
Har du aldrig lært i skolen: "at jo mere man løfter i flok, jo større vægt
giver udslaget" ?!. Nå nej, du går vel stadig i skole!.

Samtidig er det virkelig usmageligt at man efter en udsendelse
som på TV2 kan fremhæve sig selv som pladderhumanist, og give
alle dem der virkelig forsøger at bruge deres selvvalgte "stemme"
i mod denne form for uhyrlig dyremishandlig en direkte fuckfinger.

Heldigvis forkommer du i mindretal, så det glæder mig på dyrenes vegne.

VH
*:) - John.

Fra : Highlander

Dato : 31-05-02 07:17

"John" <nospam4me@yoda.net> skrev i en meddelelse

> [...]
vægt
> giver udslaget" ?!. Nå nej, du går vel stadig i skole!.

Du har helt klart ikke fattet min post hvis du tror jeg mener man bare skal
lade stå til.
jeg har måske bare ikke samme trang til at skal fortælle hvad jeg har gjort
eller ikke gjort for en given sag.
og jeg tror mange - rigtig mange - har glemt alt om denne sag om 14 dage ...
det er nemlig typisk for dem for pludselig opdager en sag og tilfældigvis
har en masse resourcser tilovers lige i dag og i morgen - men på næste
tirsdag kommer der helt sikkert en ny og meget vigtigere sag som også skal
have opmærksomhed
så min pointe er : hjælp for søren da - men gør det med omtanke - for
ellers hjælper det jo ikke.
( jeg ved godt at nogle - også herinde, laver et kæmpe arbejde - hele
tiden - og det er ikke dem jeg mener - men det ved de godt selv )

> [...]
> alle dem der virkelig forsøger at bruge deres selvvalgte "stemme"
> i mod denne form for uhyrlig dyremishandlig en direkte fuckfinger.

ja noget der kan pisse mig af er folk der siger at menneskerne selv er skyld
i deres elendighed og at det er dyr ikke, og den slag er heldigvis i
mindretal fordi de laver, efter min mening, mere skade end gavn.
de har da slet ikke noget hjerte hvis de mener det er i orden at børn
forsvinder fra gaden så længe hundene har det godt - jamen hvad er der for
noget - de må da have slået hovedet i en tidlig alder hvordan kan man have
det godt med sig selv når man "foragter" andres mennskers liv på godt og
ondt ?

og hvorfor kan de ikke se, at sålænge en regering kæmper med sådan eller
ligende sager så kan de ikke bliver genvalgt på at sikre de herreløse hunde
og katte, så den forestilling er fuldstændig otopi at tro på - hvilket får
mig til at tror at disse mennekser nogle gang er ligeglade om det hjælper
det de gør - bare de kan fortælle andre at de gør et eller andet.

> Heldigvis forkommer du i mindretal, så det glæder mig på dyrenes vegne.

faktisk mener jeg at dyrene skal være glade for at jeg ikke er i mindretal,
jeg har nok bare ikke det store behov for offenligt at pudse min glorie ....

EOD

Highlander

Fra : VRI

Dato : 31-05-02 10:26

> [...]
mindretal,
> jeg har nok bare ikke det store behov for offenligt at pudse min glorie

Highlander. Der er jo ikke nogen der efter eget udsagn har prøvet at pusse
deres glorie, eller fortalt at nu har De gjort dit og dat.... Det er dit
udsagn. Jeg vil endnu engang referere til, at strengen her startede med, at
Camilla gjorde opmærksom på, at man kunne stemme på en poll i ekstra
bladet.... Det var det hele. Det er da ikke at pusse sin glorie, det mener
jeg ikke, jeg ved godt at du og Punish har andre meninger på dette område,
men er det virkeligt fair???

MVH

VRI