Soundblaster Live! i XP
Fra : Martin Bak

Dato : 29-05-02 17:34

Jeg har en computer med et Soundblaster Live! lydkort (CT4830). På denne har
jeg lige installeret Win XP. Jeg har ikke den cd, der originalt fulgte med
kortet. XP finder sagtens kortet. Jeg har et Cambridge Soundworks system med
woofer og 4 satellitter. Jeg kan kun få lyd i 'Front'-kanalen. Jeg har
prøvet nogle af de muligheder man har i XP's lydindstillinger, men det lader
ikke til at hjælpe. Jeg mangler vel et program til at styre dette, men hvor
finder jeg dette. Creative selv er jo ikke så glade for at ligge det ud på
nettet.

-Martin Bak

Fra : Jens S

Dato : 29-05-02 19:36

"Martin Bak" <langedyr@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hvor
> finder jeg dette. Creative selv er jo ikke så glade for at ligge det ud på

Hej Martin

Hop ind på www.kxproject.com . Der finder du nogle drivere som kan bruges
til både Soundblaster Live og Audigy-kortene, og de er bedre end Creative's
egne. Blandt andet er der ASIO-drivere med, så dit soundblasterkort kan
anvendes i fx Logic Audio.

Du skal have fat i 2 filer:
http://people.freenet.de/kxdev/libs.rar skal pakkes ud i dit
C:\winnt\system32 - bibliotek.
http://www.kxproject.spb.ru/mirrors.php#kxdrv3520.rar er selve
installationsfilen til driverne.

God fornøjelse

Jens

Fra : Søren

Dato : 29-05-02 21:59

Hvordan pokker får du det til at med 4.1(kvadrofoni), jeg får ingen bas,
hvis jeg skruer ned for enten front eller rear kommer bassen,jeg bruger kun
de 2 udgange??

Søren

Fra : Jens S

Dato : 30-05-02 08:34

"Søren" <s.i@pc.dk> wrote in message
> Hvordan pokker får du det til at med 4.1(kvadrofoni), jeg får ingen bas,
> hvis jeg skruer ned for enten front eller rear kommer bassen,jeg bruger
> [...]

Trykker på ins'n outs til venstre på mixeren og skruer op for "analog front"
og "analog rear"

Kig desuden under help. Der er meget info at hente.

Jens

Fra : Darth_Vader

Dato : 29-05-02 21:12

www.soundblaster.com
henrik

Fra : Martin Bak

Dato : 29-05-02 23:13

Tak for svarene, begge to. Problemet er løst !!

- Martin Bak