RedHat 7.3 - Wine
Fra : Ole PE Jensen

Dato : 29-05-02 14:28

Er der nogen af jer der har fået Wine til at køre, og i bekræftende
fald: Hvordan??

Når jeg starter den op hos mig kommer den med et skærmbilled, der siger:

<You have startet Wine without specifying any argument......>

Når jeg klikker på configure, kommer den og siger:

<Unable til find Winesetup..........>

--

Med Venlig Hilsen
Ole PE Jensen

Fra : Heine Laursen

Dato : 29-05-02 14:56

Ole PE Jensen <opej@city.dk> wrote in news:3CF4D777.7050705@city.dk:

> [...]
>
> <You have startet Wine without specifying any argument......>
>
> Når jeg klikker på configure, kommer den og siger:

Jeg fjernede simpelhend RH's rpm pakke fra mit system og gik ind på
http://winehq.com og hentede den nyste tar.gs source.
Pakkede den ud og cd ind i rod diren. Her kørte jeg ./tools/wineinstall
som normal bruger. når installetionen er færdig skal du tilføje :
/usr/local/lib til /etc/ld.config og køre ldconfig som root. Så havde jeg
winer installetion der virede.

Heine Laursen

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 29-05-02 15:12

Heine Laursen wrote:

> [...]
>som normal bruger. når installetionen er færdig skal du tilføje :
>/usr/local/lib til /etc/ld.config og køre ldconfig som root. Så havde jeg

Hej.........
Hvordan fjerner jeg RH's Wine.
Jeg har hebtet nyeste Wine fra Tucows og installeret den og det er den
der giver mig fejl.
Dét er måske fordi jeg ikke har fjernet den oprindelige installation

Jeg forstår ikke (Meget Newbie) lige hvad du mener med at tilføje? Jeg
har ikke nogen ld.config.

--
Med Venlig Hilsen
Ole PE Jensen

Fra : Heine Laursen

Dato : 29-05-02 20:50

Ole PE Jensen <opej@city.dk> wrote in news:3CF4E1BB.6030203@city.dk:

> [...]
> Dét er måske fordi jeg ikke har fjernet den oprindelige installation
>
> Jeg forstår ikke (Meget Newbie) lige hvad du mener med at tilføje? Jeg

så vil jeg nok anbefale at du henter den her version istædet for.
http://www.codeweavers.com/technology/wine/download.php

Du skal dog have afinstalleret den version du har du.
det gør du med rpm -e pakkenavn hvis du har hentet rpm pakken. Hvis du har
hentet sourcen så går du ind i rod diren hvor wine blev compiled, oh
skriver make uninstall. du installere den codewavers rpm pakke med
rpm -ivh rpmpakke

Heine Laursen

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 30-05-02 13:00

Heine Laursen wrote:

> [...]
>hentet sourcen så går du ind i rod diren hvor wine blev compiled, oh
>skriver make uninstall. du installere den codewavers rpm pakke med

Hej igen........

Når jeg vil køre installationen fra filehåndtering kommer den med
følgende fejlmeddelelse:
<wine conflicts with codeweavers-wine-20020411-6>
Jeg har prøvet at afinstaller med både rmp -e og make install men ingen
af dem virker for mig.
Jeg føler mig godt nok lidt dum, men havd skal jeg egentlig gøre?

MVH Ole PE

Fra : Heine Laursen

Dato : 31-05-02 08:12

Ole PE Jensen <opej@city.dk> wrote in news:3CF6144A.40300@city.dk:

> [...]
> ingen af dem virker for mig.
> Jeg føler mig godt nok lidt dum, men havd skal jeg egentlig gøre?

Prøv at køre : rpm -qa | grep wine
Og : rpm -qa | grep WINE

Og afinstallere de pakker der dukker op.

Læs også http://www.sslug.dk/linuxbog/applikationer/bog/wine.html
Heine Laursen

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 29-05-02 14:56

"Ole PE Jensen" <opej@city.dk> wrote in message
> [...]
>
> <You have startet Wine without specifying any argument......>
>
> Når jeg klikker på configure, kommer den og siger:

Yeps, jeg har haft den oppe at køre engang, men det er længe siden.
Læs doc på wine, der står hvordan du konfigurerer den.

Formatet er ellers f.eks.

wine <windowsprogram>
wine notepad.exe

Mvh
Torben

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 31-05-02 07:04

Ole PE Jensen wrote:
> Er der nogen af jer der har fået Wine til at køre, og i bekræftende
> fald: Hvordan??

Se evt. www.transgaming.com

Winex

Hilsen Claus Larsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 31-05-02 08:44

claus Christian Larsen <tip@tophygiejne.dk> writes:

> Se evt. www.transgaming.com
>
> Winex

Onde folk. Påstår at deres produkt er frit - Sålænge folk ikke
udnytter sig af det:

<http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200205/msg02823.html>

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |