Hvor mange danskere har ADSL?
Fra : Nicolai

Dato : 29-05-02 12:23

Meget gerne med kilde...

--
Mvh.
Nicolai

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-05-02 13:38

> Meget gerne med kilde...

02/11/2001:
http://www.cw.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=12495
"- Reelt er der langt over 100.000 bredbåndskunder i Danmark. Det er mere
end en fordobling siden 1. januar"

15/05/2002
http://www.cw.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=14642
"Tiscali har 150.000 dial-in kunder og omkring 20.000 ADSL-kunder"

Et andet sted læste jeg (kan ikke huske hvor) at TDC havde ca. 70% af
ADSL-markedet, og CC og Tiscali delte resten, altså ca. 15% hver. Så jeg vil
skyde på, at der nu er mellem 150.000 og 200.000 ialt.

mvh
Kim Jensen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 29-05-02 14:16

Nicolai <nifoNOSPAM@nospam.dk> skrev:

> Meget gerne med kilde...

I følge IT- og Telestyrelsens var der i 2. halvår 2001
151.775 ADSL abonnenter, fordelt på

TDC 73%
CyberCity 14%
Tiscali 11%
Orange 2%

Vh Mark

Fra : Nicolai

Dato : 29-05-02 14:41

> I følge IT- og Telestyrelsens var der i 2. halvår 2001
> [...]

Mange tak - jeg havde nemlig også kun computerworld som kilde :)

Fra : Aston Villadsen

Dato : 29-05-02 17:26

On Wed, 29 May 2002 15:41:18 +0200, "Nicolai" <nifoNOSPAM@nospam.dk>
wrote:

>Mange tak - jeg havde nemlig også kun computerworld som kilde :)

For en ordens skyld skal det vel lige nævnes at ovenstående opgørelse
inkluderer både erhvervs- og privatkunder (går jeg ud fra?), og derfor
ikke nødvendigs er det samme som at 151.775 husstande har ADSL.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 29-05-02 23:00

Aston Villadsen <aston@villadsen.com> skrev:
> For en ordens skyld skal det vel lige nævnes at ovenstående opgørelse
> inkluderer både erhvervs- og privatkunder (går jeg ud fra?), og derfor
> ikke nødvendigs er det samme som at 151.775 husstande har ADSL.

Ja, tallet dækker både erhvervs- og privatkunder.

Vh Mark

Fra : Jones

Dato : 04-06-02 10:45

"Mark Beaumont" <news-apr-maj-02@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ad3jf6$1i0f$1@news.cybercity.dk...
ADSL.

> Ja, tallet dækker både erhvervs- og privatkunder.

Estemeret har erhverv 9% og privat kunder 91% se www.tst.dk
halvårsstatestik, men det er hele markedet for
internetabonnementer og jeg vil skyde på, at erhverv udgør ca. 30
% i ADSL sammenhæng.

MVH Jones