hvordan ser jeg min første asp side?
Fra : cg

Dato : 29-05-02 11:58

Jeg bruger Apache serveren og jeg regner med at den skal køre i baggrunden
før jeg kan se nogle af mine asp-tests.

Jeg har sat iis op under win 2000 og lavet et virtual directory og alt det
der,
hvordan får jeg så testet mine asp'er under localhost ?

Det er åbenbart ikke nok at skrive
http://localhost/Inetpub/wwwroot/MyWeb/first.asp

Hvor Inetpub er det bibliotek der er skabt under opsætning af IIS og MyWeb
under
wwwroot er et bibliotek jeg selv har lavet. First.asp er min test.

Hvad gør jeg galt ?

Tak.

cg

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-05-02 12:09

cg wrote:
> Jeg bruger Apache serveren og jeg regner med at den skal køre i
> baggrunden før jeg kan se nogle af mine asp-tests.

Apache har ikke noget med afviklingen af ASP at gøre når du bruger IIS, så
apache kan du roligt lukke ned.

> Det er åbenbart ikke nok at skrive
> http://localhost/Inetpub/wwwroot/MyWeb/first.asp

Prøv at skrive http://localhost/MyWeb/first.asp

Da du når du opretter et Virtual directory opretter det direkte under
localhost.

http://localhost/ peger på wwwroot i inetpub derfor skal du _ikke_ have
disse mappenavne med i din URI.

--