A4000
Fra : drazen

Dato : 29-05-02 12:06

Hej.

Jeg er jo en gammel ex. ejer og her for nyligt fik jeg tilbudt en
A4000 med GVP SCSI/RAM
og alt ialt 16Mb RAM installeret.

Så jeg sagde ja tak og efter 10 år med diverse PC har jeg nu igen en
Amiga i hjemmet. 10 min. efter
boot og Workbench 3.0 originaldisketten var bootet , begår jeg den
dumhed at jeg overskriver WB3.0
disken . Den var ikke skrivebeskyttet. Mit eneste håb er nu at kontakte
nogen Amiga ejere da jeg ikke
fik andre boot- disketter med maskinen og så vidt jeg ved kan PC ikke
skrive ADF filer som en A4000
kan læse fra. Det kan den definitivt ikke , floppy kontrolleren på en PC
er ikke så fleksibel som en Amigas, så denne mulighed er udelukket.

Jeg har fundet en WB3.0 og 3.1 ADF fil på nettet.
Er det muligt at finde en venlig sjæl som enten vil sende mig en kopi af
WB3.0 eller som jeg kan maile ADF filen og så sende mig en kopi ?
Mod evt. økonomisk kompensation.

Jeg kan kontaktes på drazen_h@yahoo.dk

På forhånd mange tak !

Mvh. Drazen

PS: Hvor store IDE diske kan en A4000 klare ?

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 29-05-02 12:52

"drazen" <drazen_h@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd mange tak !
>

> Mvh. Drazen
>

> PS: Hvor store IDE diske kan en A4000 klare ?

Har du ikke et program så du evt kan overføre med kabel fra Pc til amiga?

Hygge

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 29-05-02 13:02

"drazen" <drazen_h@yahoo.dk> skrev

Først og fremmest, tillykke med dyret. Bare det var mig

> [...]
> kan læse fra. Det kan den definitivt ikke , floppy kontrolleren på en PC
> er ikke så fleksibel som en Amigas, så denne mulighed er udelukket.

Nej, men du skal bruge to diskettedrev i din pc og programmet Disk2FDI, som
kan hentes på http://www.winuae.de/download/Disk2fdi.zip
Det er i hvert fald én måde at læse amiga-disketter på din pc, men jeg kan
ikke huske om du også kan skrive til dem.

For at overføre ADF-filer skal du have gang i en Workbench (eller en eller
anden form for Workbench) og et program, der kan læse PC-disketter på Amiga.
(fx CrossDos), samt en kopi af programmet Transdisk
(http://www.blizzard.u-net.com/files/transdisk.lha). På den måde kan du
overføre dine Workbench 3.0 disketter bare du har muligheden for boote op og
køre fx CrossDos. (der findes også et freeware-program, der kan læse
PC-disketter på Amiga, men husker ikke navnet)

> PS: Hvor store IDE diske kan en A4000 klare ?

Jeg mener det er 32 Gb, men er ikke helt sikker.

mvh
Peter