Slet Bruger
Fra : Rainbow

Dato : 29-05-02 11:07

Hej
Hvordan kan jeg lave en slet bruger funktion sådan at jeg så
admin kan få en liste over alle brugere frem. ud for hver bruger
skal der så være en "slet bruger" knap som sletter brugeren

Venlig Hilsen Rainbow

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-05-02 11:24

Rainbow wrote:
> Hvordan kan jeg lave en slet bruger funktion sådan at jeg så
> admin kan få en liste over alle brugere frem. ud for hver bruger
> skal der så være en "slet bruger" knap som sletter brugeren

Det kommer an på hvordan dit brugersystem er bygget op,
men hvis dine brugere ligger i en database, kan jeg forestille mig
at dit system kunne se sådan her ud:

En side der lister brugere med følgende kode:

<%
'Lav og åbn connection
Dim objRS
Set objRS = objConn.Execute( "SELECT BrugerID, Brugernavn FROM
brugertabel" )
Do while Not objRS.EOF
Response.write( objRS( "Brugernavn" ) & " <a
href=""sletbruger.asp?brugerid=" & objRS( "brugerid" ) & """>Slet
bruger</a><br />" )
objRS.Movenext
Loop

'Luk connection
%>

Og så laver du en side der kan slette brugerne kaldet sletbruger.asp hvor
koden kunne se sådan her ud:

<%
Dim BrugerID
BrugerID = Request.Querystring( "brugerid" )
If IsNumeric( BrugerID ) AND BrugerID <> "" Then
'Lav connection
objConn.Execute( "DELETE FROM brugertabel WHERE BrugerID = " &
BrugerID
'Luk connection
Response.Write( "Brugeren er nu slettet" )
End if
%>

Så må du selv bygge videre på det.

--