GPS til den bærbare
Fra : Thomas T

Dato : 29-05-02 10:30

Jeg har lige set at man kan få en extern-gps-modtager til at sætte til den
bærbare. Fungere det og hvor præcist?

Hvilket kort-prog (til bil) er det bedste til Europa der samtidig fungere
med GPS-modtageren?

ThomasT

Fra : Kiwi

Dato : 29-05-02 11:25

"Thomas T" <FRERN-DETTEthth@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bærbare. Fungere det og hvor præcist?
>
> Hvilket kort-prog (til bil) er det bedste til Europa der samtidig fungere

En bekendt af mig har lige investeret i GPS som kan tilsluttes en bærbar
computer. Han kører det sammen med et dansk Krak-kort og det virker
upåklageligt. Han er i alt fald begejstret for den.

- kiwi

Fra : JSM

Dato : 29-05-02 18:54

"Kiwi" <kiwi@ownz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computer. Han kører det sammen med et dansk Krak-kort og det virker
> upåklageligt. Han er i alt fald begejstret for den.

En af sælgerne i vores detail-afdeling, fortalte mig i går at de netop nu
solgte et Krak-kort på cd-rom bundled med en USB GPS-modtager. Prisen var
1600,- incl. moms. Men _uden_ abonnement på opdatering af kortet.Samme
sælger fortalte at han havde været til et salgsseminar hvor bl.a.
ovennævnte var blevet demonstreret. Han var ret imponeret over præcisionen.
I følge ham (husk han er sælger hvorfor den lette overdrivelse garanteret
ikke er ham ubekendt) kunne man se hvilken ende af huset man stod i med
den her fætter. Om den fungerer med andre kort end Krak's sagde han ikke
noget om men jeg vil spørge ham i morgen. Men der burde da ikke være nogen
grund til at den ikke skulle det.

Mvh
Jesper

Fra : ebaasch

Dato : 07-08-02 08:20

"Kiwi" skrev d. 29-05-02 11:25 dette indlæg :
> [...]
> computer. Han kører det sammen med et dansk Krak-kort og det virker
> upåklageligt. Han er i alt fald begejstret for den.

Jeg har selv en Compaq 7792 som jeg meget hyppigt bruger i bilen, jeg
har for 500 kr. anskaffet mig en 12V -> 230 v AC omformer hos et firma i
Greve ( POWER MATE )
(http://www.mb.dk/Test/Forside/Kontor/umates.html), den virker
upåklageligt og samtidig kan jeg oplade andre ting under turen , f.eks.
mobiltelefonen - videooptageren o.s.v. uden at skulle investere i et
utal af 12 volts addaptere.
Jeg er også i gang med at undersøge GPS tilslutning, da jeg har brugt
AUTOROUTE 2002 uden på ferieture bl.a. til Italien, helt fantastisk !!
kunne vise vej direkte til hotel / restaurant og seværdigheder. !!!. De
billigste GPS'er er desværre til USB som min bærbare ikke er udstyret
med.
Med venlig hilsen.
Egbert Baasch

http://www.kandu.dk/

Fra : ab

Dato : 07-08-02 10:52

> Jeg har selv en Compaq 7792 som jeg meget hyppigt bruger i bilen, jeg
> har for 500 kr. anskaffet mig en 12V -> 230 v AC omformer hos et firma i
> [...]

Hvad kan den yde i A - hvor meget strøm bruger den i "tomgang" ?

Siden du henviser til indeholder flere urigtige / halve sandheder.

ab

Fra : ebaasch

Dato : 07-08-02 11:57

"ab" skrev d. 07-08-02 10:52 dette indlæg :

> Hvad kan den yde i A - hvor meget strøm bruger den i "tomgang" ?
>
> Siden du henviser til indeholder flere urigtige / halve sandheder.
>
> ab

Hej Thomas T.

Her er spec. på den omformer jeg købte hos et firma i Greve ( landsby)
Greve Byvej et eller andet nr.
Specifikationer :

&#8226; Voltage Input: 10.5-15.0 Volts DC
&#8226; Voltage Output: 220-240V AC RMS
&#8226; Vedvarende Strøm: 150W
&#8226; Maksimum Output: 200W
&#8226; Frekvens Output: 50 Hz +/- 1%
&#8226; Input 100% load curret draw 14,8 A
&#8226; Output Bølgeform: Modificeret sinus bølge
&#8226; Effektivitet: 90%
&#8226; Sikkerhed:Stopper automatisk, når bilens batteri er på 10,5V

&#8226; Dimensioner (LxBxH) : 172 x 104 x 58 mm
&#8226; Vægt 0.7 kg

Med venlig hilsen

Egbert Baasch

http://www.kandu.dk/

Fra : ebaasch

Dato : 07-08-02 11:57

Fra : René Jensen

Dato : 29-05-02 18:41

Thomas T wrote:
> Jeg har lige set at man kan få en extern-gps-modtager til at sætte til den
> bærbare. Fungere det og hvor præcist?

Uanset mærke, så ville jeg da mene at det er ganske præcist - mener at
det er noget med 5-10m præcision med GPS systemet.

> Hvilket kort-prog (til bil) er det bedste til Europa der samtidig fungere
> med GPS-modtageren?

Jeg ved at man kan få noget der hedder AutoRoute, der laves i
forskellige serier, f.eks. Europa, USA og Danmark, for at nævne nogle.
Jeg kender ikke til programmet, så derfor ikke sige noget omkring
produktet, tilgengæld har jeg leget lidt med Kort og Matrikelstyrelsens
eget kortprodukt (Det Levende Danmarkskort), og det virker ganske fint,
men måske er detaljegraden ikke så god, som et alm. Krak-kort, men man
kan sagtens køre efter det.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Carsten H

Dato : 29-05-02 19:46

> [...]
> bærbare. Fungere det og hvor præcist?
>
> Hvilket kort-prog (til bil) er det bedste til Europa der samtidig fungere

AutoRoute 2002 er nok bedste bud hvis du skal Europa Rundt. og det duer med
den GPS modtager.

Carsten H

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 30-05-02 05:45

Hejsa

Du kan læse lidt om produktet her!

http://www.g-sat.dk/

mvh

Peter

Fra : Thïngmand

Dato : 30-05-02 08:15

> Jeg har lige set at man kan få en extern-gps-modtager til at sætte til den
> bærbare. Fungere det og hvor præcist?

Jeg havde en til test og når jeg zoomede helt ind med Krak kortet, kunne jeg
se i hvilken side af vejen jeg kørte!

- det eneste jeg savner, er et kort med de samme funktion som et alm. bil
nav. så man kan blive guidet med en stemme og den tilpasser ruten efter hvor
man kører...

Fra : Thomas T

Dato : 30-05-02 10:43

Ok, det lyder jo alt sammen overbevisende så jeg bestiller

Jeg skal lige hører. Kan en af de der 12V -> 230V til bilen trække opladeren
til den bærbare? ellers når jeg jo ikke langt ned i Europa før det går galt

ThomasT

Fra : René Jensen

Dato : 30-05-02 18:00

Thomas T wrote:

> Ok, det lyder jo alt sammen overbevisende så jeg bestiller
>
> Jeg skal lige hører. Kan en af de der 12V -> 230V til bilen trække opladeren
> til den bærbare? ellers når jeg jo ikke langt ned i Europa før det går galt

Ellers prøv at spørge hvor du har købt din bærbar, eller kig på
producentens hjemmeside og se om de ikke skulle have en løsning. Jeg ved
godt at det kan være dyrt, men hvis producenten har en løsning, så må
man da gå ud fra at løsningen virker, og så kan man jo altid tale/skrive
med stort til producenten, hvis det ikke virker helt optimalt.

Fra : Thomas T

Dato : 30-05-02 18:16

Det er en compaq-bærbar og de har desvære ingen løsning.

ThomasT

Fra : René Jensen

Dato : 30-05-02 19:16

Thomas T wrote:
> Det er en compaq-bærbar og de har desvære ingen løsning.

Okay, det var et forsøg værd...

Fra : Thïngmand

Dato : 31-05-02 08:49

> Det er en compaq-bærbar og de har desvære ingen løsning.

Den her skulle kunne gøre det:

http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=008-004-00000001

- ellers har de den også i 300W og 600W...

Fra : ebaasch

Dato : 07-08-02 08:19

http://www.kandu.dk/