Forlængelse af netværkskabler
Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 28-05-02 22:25

Halløj i NGen

Er det på nogen måde muligt at forlænge et alm netværkskabel??. Jeg
har kørt kabler rundt i mit hus og nu skal jeg selvfølgelig til at
flytte rundt også er kablerne ikke lange nok :( og jeg havde et
helveds bøvl med at køre dem rundt overalt. Så det kunne være lettere
hvis det var muligt at forlænge de eksisterende kabler, kan man det??

På forhånd tak

Ryan

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-05-02 01:38

"Ryan Jeppesen" <paradise@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
lettere
> hvis det var muligt at forlænge de eksisterende kabler, kan man

Ja, du kan købe samledåser med to hunstik, så kabler med hanstik
let kan forlænges.

Niels

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 29-05-02 14:33

On Wed, 29 May 2002 02:37:49 +0200,
=?iso-8859-1?Q?Niels_P_S=F8nderskov?= <npsonder@hotmail.com> wrote:

>Ja, du kan købe samledåser med to hunstik, så kabler med hanstik
>let kan forlænges.
>
>Niels

Ved du hvor de kan købesde samledåser??

Fra : Sørensen

Dato : 29-05-02 15:09

http://www.compumail.dk/

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 29-05-02 18:19

On Wed, 29 May 2002 16:09:07 +0200, "Sørensen" <no@i.dont> wrote:

>"Ryan Jeppesen" <paradise@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

>http://www.compumail.dk/

Damn, igen på lager og ukendt leveringsdato, nå men jeg må bare se om
jeg kan finde nogen et andet sted. Ellers mange tak.

Fra : Mogens

Dato : 29-05-02 16:50

On Wed, 29 May 2002 13:33:19 GMT, paradise@worldonline.dk (Ryan
Jeppesen) wrote:

>Ved du hvor de kan købesde samledåser??

Jeg købte en håndfuld af dem her :
http://www.kabelbiksen.dk
Både almindelige og krydsede da jeg så kunne lave
et krydset kabel om til et almindeligt. Det var billigere
end at skifte 30 m kabel.

mvh Mogens

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 29-05-02 18:15

On Wed, 29 May 2002 17:50:22 +0200, Mogens <moveng@portalen.no> wrote:

>Jeg købte en håndfuld af dem her :
>http://www.kabelbiksen.dk
>Både almindelige og krydsede da jeg så kunne lave
>et krydset kabel om til et almindeligt. Det var billigere
>end at skifte 30 m kabel.

Hmmmm, de har kun et produkt og det er en harddiskskuffe

Fra : Mogens

Dato : 30-05-02 00:06

On Wed, 29 May 2002 17:14:59 GMT, paradise@worldonline.dk (Ryan
Jeppesen) wrote:

>Hmmmm, de har kun et produkt og det er en harddiskskuffe

Hmm, mystisk. Sidst jeg kikkede havde de et stort udvalg, men der står
da at de er ved at "fylde på hylderne", så måske forretningen kommer
op igen.

mvh Mogens

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 29-05-02 19:00

Ryan Jeppesen wrote:

> Ved du hvor de kan købesde samledåser??

Jeg har set dem i Bilka, Merlin og Fredgaard

vh
Peter

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 30-05-02 16:53

Jeg har selv købt både kabel, stik samleled for stik og tang til selv at
klemme stikkene på kabel i Bauhaus her i Næstved, men det findes sikkert
også andre steder. Undersøg først prisen!

Søren Petersen

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 29-05-02 19:24

Ryan Jeppesen wrote:

> [...]
> helveds bøvl med at køre dem rundt overalt. Så det kunne være lettere
> hvis det var muligt at forlænge de eksisterende kabler, kan man det??

Hej
Hvis du kan håndtere en loddekolbe, så kan bare lodde de enkelte tråde
sammen men krympeflex udenom....
Det er ikke autoriseret, men det virker.
Jeg tror heller ikke at de omtalte "samlemuffer" er " autoriserede".

Elmer